Hvordan kommer nøddesnudebillen op til nødderne?

Jeg har nogle nøddesnudebiller i mine 3 hasselbuske. Er så træt af dem. Har læst om deres cyklus i artiklen Nøddesnudebille.

Men hvordan »vandrer« de op i de små nye nødder? Kunne man klistre noget på stammerne, som forhindrede, at de gik derop i nødderne. Eller flyver de, eller hvordan?

Jeg har noget svært ved at etablere en hønsegård lige under mine hasselbuske – hvad gør jeg dog så?

Med venlig hilsen
Tine Hansen, september 2010

Svar

Billerne er vingede og flyver langt omkring. Denne oplysning er nu tilføjet i artiklen.

Derfor er det vigtigt at benytte sig af de forebyggelsesmetoder, der er omtalt i artiklen om Nøddesnudebillen – også selv om man ikke kan bruge dem alle.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvordan kommer nøddesnudebillen op til nødderne?