Forum

Min opal blomme træ gir ikke frugt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jane Bubel, 4. juni 2013 kl. 21.33

Jeg har et spørgsmål ang. vores blomme træ. Det er en opal blomme træ. vi har haft den ca 5 år. men jeg kan ikke forstå hvorfor den ikke er begyndt at give frugt. Er deer nogle der kan give mig et svar, eller hvad jeg evt kan gøre for at få den til at give frugt.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 5. juni 2013 kl. 6.34

Jeg følger lige med på sidelinjen her. Har også et Opal blommetræ, som nu er 3 år gammel og faktisk bærer frugt i år, men det er ikke for mange.

Jeg kunne derfor også godt bruge nogle gode råd.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 5. juni 2013 kl. 6.36

Supplerende kan jeg oplyse, at træet har fået kompostjord, hestegødning, kalk og NPK-gødning fordelt over de sidste 2-3 måneder.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Kildegaard, 5. juni 2013 kl. 9.31

Hej

Jeg har haft det samme problem med min opal, som nettop blev købt som et ekstra stort træ, så vi hurtigt kunne få blommer. Der var da også blommer på, da vi plantede det og så skete der ligesom ikke mere det efterfølgende år. Ikke engang blomster fik det.
De råd jeg fik her inde gik på, ikke at gøde træet, da det så bruger tid til at etablere rodnet og ikke krone og ellers sørge for at holde græs væk under kronen.
I år (3. sæson) har der været lidt blomster og jeg kan se en smule blommer -så jeg krydser fingre for at problemet er løst.
Mvh
Lotte

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane Bubel, 5. juni 2013 kl. 10.43

Jamen vores træ har ikke fået gødning eller noget.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane Bubel, 5. juni 2013 kl. 10.47

Jeg ved bare at de kan give mange blommer. Da vi havde sådan en træ hjemme ved mine forældre

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 5. juni 2013 kl. 21.24

Kan det have noget med bestøvning at gøre? Er blommerne selvbestøvere?
Men hvis det end ikke sætter blomster, er det jo ikke forklaringen.

Se evt her: www.havenyt.dk/spoergsmaal/frugt_og_baer/8739.html

Nyt svar til emnet »Min opal blomme træ gir ikke frugt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Min opal blomme træ gir ikke frugt

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider