Forum

Hvorfor forbliver mine kiwifrugter bittesmå?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette, 12. april 2007 kl. 20.55

Vi købte sommerhus sidste år, med et fint drivhus i haven. I drivhuset står, hvad sælger kaldte en "selvbestøvende minikiwi". Der er bare dét, at ganske vist kom der massevis af frugter sidste år, og de var da også små og søde som kiwi – men de havde en brun og behåret skal, så det var nødvendigt at åbne frugterne for at få den lillebitte mundfuld frugt. Hvorimod minikiwi jo burde kunne spises uden at skrælles.

Er der mon nogen, der ved hvad det kan være for en frugt? Kunne det måske være en hunplante af en almindelig kiwi, der blot får disse ultrasmå frugter, fordi de ikke bliver bestøvet? Eller er der en særlig plante, der giver disse små, ubrugelige kiwifrugter?

Var lige ved at fælde den i vinter, men fik denne ide, som måske kan redde planten hvis teorien holder...

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 13. april 2007 kl. 9.46

Tror du ikke at det er en Stikkelsbærkiwi du har købt? Det er sådan nogle små behårede størrelser. Prøv at søg på Google, så får du en del frem om planten

Helle – www.helleshave.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 13. april 2007 kl. 10.44

Hej Helle

Tak for dit svar. Men jeg har allerede været på Google. Og ifølge alle de sites, jeg har fundet skulle stikkelsbærkiwi = minikiwi kunne spises uden at skrælles. Men min plante har en skal, der er ligeså tyk, brun og uspiselig som på almindelige store kiwifrugter.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Jessen, 31. maj 2008 kl. 15.56

Hej
Vi har en kiwi den vil ikke blomster havd skal vi gøre? skal den klippes eller hvad gør vi?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 1. juni 2008 kl. 8.31

Emnet har været oppe før her på havenyt. Du får lige linket:

www.havenyt.dk/forum/drivhuset/1334.html

Venlig hilsen
Jeanet

Nyt svar til emnet »Hvorfor forbliver mine kiwifrugter bittesmå?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvorfor forbliver mine kiwifrugter bittesmå?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider