Forum

Hvilket drivhus skal jeg vælge.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bruno Lønztorp Abmann, 27. januar 2009 kl. 14.02

Jeg skal have mig et nyt drivhus, er der nogen som kan give mig ideer til, hvilket jeg skal vælge.

Min have er stor, så størrelsen osv spiller ingen rolle.

Tak

1 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 27. januar 2009 kl. 14.23

Hej Bruno,

Uha ha der er mange, mange debatter om netop dét emne herinde! Prøv evt. at bruge søge funktionen og skrive Drivhus – så vrimler det frem med inspiration.

Jeg står pt. i samme dilemma, for det er det for mig, et dilemma! Hvilken slags, og og det være med glas eller polycarabonat.

Jeg har besluttet mig for en 6 kantet model, ganske lille kun 4,3 m2, mest fordi jeg ikke er til traditionelle drivhuse og jeg har en lille have. Diskussionen kører nu på om 4,3 er for lidt... om huset skal være større, om jeg i så fald skal væleg et traditionelt (de de 6 kantede er over dobbelt så dyre) osv osv...

Undersøg markedet grundigt... jeg har nogle gode sider og kan henvise dig til at google på OPJ handel, Juliana, Halls, Pavillion Danmark, Classica... som alle har nogle gantastiske huse!

2 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. januar 2009 kl. 20.49

Hej Begge.

Umiddelbart vil jeg mene, at hvis ikke pengepungen, pladsen eller opsætningen skal begrænse valget, så ville jeg nok vælge et stort. Dog skal man huske på at drivhuse over 10 m2 kræver en tilladelse fra kommunen. Hvis ikke dette er nogen hindring så er der mange glæder i at have et stort drivhus. Et stort drivhus kan man drive mange planter frem og få en længere sæson.Selv forårssolen kan nydes tidligere herude. Forfattere og forlæggeren (og tidligere tryllekunstner) Claus Dalby har skrevet mange bøger om drivhuse og jeg ville nok starte med at kigge hans bøger igennem og så se om det er det man vil.

3 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 28. januar 2009 kl. 15.14

Jeg har bestilt drivhus idag! Hurra!

Jeg ombestemte mig i sidste minut efter at ha kigget utallige drivhus udstillinger, bøger, hjemmesider mv. igennem. Jeg var egentlig fast besluttet på et sekskantet på 4,5 m2 indtil jeg fandt ud af det ikke kunne fåes i baneglas men kun i 3 delt!

Så det endte med et Junior Victorian 7,2 m2 i sort fra Pavillion Danmark ;-) Så jeg måtte rode lidt i lommeulden og finde nogle flere midler... men så får jeg også drømme huset!

Må lige vente 6–8 uger på at det dumper ind på adressen. Så kan tiden fordrives med at grave ud til sokkel mv.

4 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 25. februar 2009 kl. 10.40

Mit største ønske var i lang tid et drivhus, som skulle være både praktisk og smukt. Sidste år undersøgte jeg markedet meget nøje, og kom frem til at de billige var lidt grimme (skal stå tæt på huset) og de smukke fra f.eks. Pavillon Danmark var for dyre. Heldigvis fandt vi i sommerferien frem til Willab Garden i Sverige, og købte her et Maxi 3 hus på 9m2 fra Euro Serre. Det er 2 meter i sidehøjde, mørkegrå profiler og med 4mm sikkerhedsglas. Det er et hus lige efter min smag og selv om det ikke ligefrem var billigt(ca. kr. 20.000 inkl. lidt tilbehør), så sparede vi kr. 10.000 i forhold til noget tilsvarende købt i DK. Servicen var i top og vi kommer helt sikkert til at handle hos dem igen.

5 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 10. marts 2009 kl. 21.55

Hej Karin og I andre
Jeg er faldet for et Euro-SerreMaxi 4 fra WillabGarden, som er på tilbud lige nu. De ser ud til at være solide og med en fin finish, se her: www.willabgarden.dk/main/frameset_tillbehor.asp

Derfor vil jeg gerne lige høre om dine erfaringer med dit Maxi 3. Hvordan er kvaliteten, var det nemt at stte op osv.

Willab Garden har nu fået en dansk hjemmeside, dog ser det ikke ud til at de har udstillinger af drivhuse i DK, så derfor er det rart at høre om nogen kender til deres drivhuse :-)

6 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 11. marts 2009 kl. 8.10

Hov, det var et forkert link jeg sendte igår aftes. Det rigtige kommer her.

willabgarden.dk/main/frameset_vaxthus.asp

7 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 11. marts 2009 kl. 21.33

Hej Kristine
Eftersom det er mit første drivhus, så har jeg ikke noget at sammenligne med, men vi kiggede på en del andre modeller, og konstruktionen virker til at være mindst på højde med andre i samme prisklasse og endda i dyrere prisklasser. Vi valgte ekstra højde, og det må bestemt være en fordel, det giver i hvert fald en behagelig pladsfornemmelse i et hus på 9m2. Jeg havde helt sikkert ønsket Maxi 4 modellen, hvis vi havde haft pladsen, så jeg ku' da godt blive lidt misundelig på den ekstra plads du får :-)

8 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. marts 2009 kl. 22.07

Jeg har købt drivhus hos Willab i efteråret og er ved at sætte det op nu – en lille, diskret ting på 21,7 m2 med termoglas i siderne og 16 mm polyplader i taget – og jeg glæder mig!

Det virker stort set let at gå til – bortset fra, at der kun medfølger tegninger af opsætningen og ikke så meget som et eneste forklarende ord undervejs, hvilket havde været rigtig godt.

Men de er flinke til at svare på mails og kan også klare meget i telefonen, så tingene løses fint undervejs!

Og prismæssigt kan de i hvert fald konkurrere – jeg havde set på et Juliana Gartner på 18 m2 med alm. 4 mm glas herhjemme, og det kostede mere, end jeg har givet for dette...

Jeg har kun godt at sige om dem – og de har et kæmpestort udvalg af lækre drivhuse. Jeg faldt for denne model, fordi den ret let kan holdes frostfri, og det har jeg altid ønsket mig at kunne...

9 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 18. marts 2009 kl. 10.29

Hej
Det lyder rigtig dejligt med det store Euro Serre drivhus. Er det et Tropic?

Jeg er førstegangskøber udi drivhuse, og gik i gang med at undersøge markedet med forventning om, at jeg kunne få mit drømmedrivhus til ca. 10.000 kr. Det viser sig jo at være problematisk.

Jeg har derfor bestemt, at i stedet for at gå på kompromis med kvaliteten, så vil jeg udskyde indkøbet af det optimale drivhus til næste år. Lige lige er drømmedrivhuset et Euro Serre Maxi Mur, som er beregnet til at stille på en muret sokkel. Hvis man murer soklen op i den rette højde og gør plads til døren, passer det så snildt, at drivhusets dør er forlænget og man undgår niveauforskel mellem drivhus og have.

I mellemtiden vil jeg alliere mig med min mand om at bygge et "bonderøvs" drivhus, set på DR2. Man laver en ramme af (genbrugs)træ og beklæder det med plastik. Dette burde kunne laves for meget billige penge. Jeg har kigget på DR2 'hjemmeside, men akn ikke finde klippet fra udsendelsen, så vi må improvisere. Hvis nogen har ideer eller tegner til sådan et projekt, kunne det være dejligt :-)

10 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 18. marts 2009 kl. 10.47

Hej Kristine -

ja – det er Tropic Plus-modellen, som jeg faldt for – heldigvis var der lidt friværdi at bruge af...

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil vente et år og så få det rigtige drivhus – jeg har drømt om noget stort i mange år, når jeg klemte mig rundt mellem planterne i det gamle på 8 m2!

Har desværre ikke så mange ideer til selvbyg – men ind i mellem kan man faktisk få et 6 m2-drivhus for omkring kr. 2.000 – eller måske finde et brugt på www.dba.dk. Der fik jeg i hvert fald solgt mit gamle for 1000 kr.

11 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John, 11. april 2009 kl. 18.23

Har netop købt et Euro-Serre Maxi på 11,7m2 hos Willab Garden i Båstad i Sverige.

Fin, fin service – og så taler de også dansk og er til at handle med. (Fik snakket mig til 20% rabat!)

Nu gruer jeg blot for monteringen! :-)

12 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 12. april 2009 kl. 8.49

God fornøjelse med det nye drivhus John. Håber at det er unødvendigt at grue for opsætningen. Jeg vil meget gerne høre om, hvordan det går.

Selv har vi som planlagt bygget et bonderøvsdrivhus, som løb op i ca. 300 kr. Det er på ca. 6 m2. og ser ud til at fungere fint en enkelt sæson. Tomatplanterne og små solsikker, sommerblomster kommer derud om dagen og ind igen om aftenen, så det er en fornøjelse. Glæder mig til sommer :0)

13 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 12. april 2009 kl. 9.14

Hej John -

Euro-Serres samlevejledninger er også lidt af en udfordring – en masse tegninger, som hver især vel er OK, men ikke et eneste ord undervejs med praktiske tips, så man gætter sig en del frem... Det kan godt være lidt irriterende, hvis man ikke lige har samlet en masse drivhuse før.

Mit drivhus er samlet nu, og det er helt vildt fedt – men en god vejledning (og alle de rigtige dele i første omgang) ville have gjort processen en del kortere. Jeg har skrevet en del med Willab undervejs, og det har selvfølgelig heller ikke gjort det hele hurtigere at skulle vente på svar derfra ind i mellem – men jeg har da tænkt mig at skrive et brev til Euro-Serre om det, som jeg synes, at de burde gøre bedre.

Men ingen tvivl om det – det er et virkelig godt drivhus, som jeg helt sikkert får glæde af i mange år!

Og er der noget, som jeg kan bidrage med, når du er i gang, så er du velkommen til at spørge: gospelunited(snabela)hotmail.com

mvh
Anja

14 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 12. april 2009 kl. 20.17

Såda var der også med mit hus (fra Pavillon Danmark) de havde dod ud ove rvejledningen printet nogle billeder ud med detaljer mv. (dem glemte jeg så at kigge på!)
Men efter montagen stod jeg tilbage med e thav at skruer og vinkler – aner ikke hvor de skulle ha siddet – men huset står da fortsat :-)

God fornøjelse...

15 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Daub, 13. april 2009 kl. 21.29

Hej John

Var det en maxi 3 eller 4 du har købt. Fik du 20% i forhold til deres pris p.t på ca. 13.000 ULAKERET.

Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at købe enten dette i Grøn eller Juliana Senior.

Det er meget rart at vide hvad man kan få dem ned i.

På for hånd tak

16 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John, 13. april 2009 kl. 21.37

Hej Christian og Anja

Jeg købte et Euro-Serre Maxi 4 på 11,7m2 i mørke grøn med mørke grøn fundament + tagdekoration + nogle hylder.

Tak til Anja – det kan være jeg tillader mig at komme tilbage i sagen.

Hilsen
John

17 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Daub, 16. april 2009 kl. 19.19

Hej John

Hvorfor har du valgt Euro-Serre Maxi 4 fremfor Juliana Senior?

Grunden til jeg spørger er jeg er meget i tvivl lige netop i mellem de to.

Hilsen
Christian

18 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John, 16. april 2009 kl. 20.23

Hej Christian
1. Det er min opfattelse at Euro-Serre er mere robust – en stærkere konstruktion end Juliana.

2. Vi ville gerne have 2 skydedøre på langsiden – det jan Juliana ikke
3. Vi fik et godt tilbud – 20% rabat ift prislisten
4. de kunne levere omgående (faktisk i morgen fredag)
Derfor.

Hilsen John

19 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. april 2009 kl. 21.23

Hold da op – imponerende leveringstid! Mit var næsten 6 uger om at dukke op i efteråret...

Jeg vil give dig ret i, at Euro-Serre virker utroligt robust. Har ikke så meget styr på Juliana, da jeg kun så på deres Gartner-serie sidste år, som er relativt solid at se på, men profilerne i mit drivhus er meget kraftigere, end Julianas ser ud til at være.

Mvh
Anja

20 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Daub, 17. april 2009 kl. 11.57

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg er imponeret over leveringstiden.

Har du også skydedør i gavlen?

Den prisliste du fik rabat på er det den der er i kataloget eller den der er på nettet?

Jeg må en tur op og se deres udstilling – der er bare lidt langt (fra Frederikssund), når man har en lille pige på 4 år. Er den værd at køre efter?

Hilsen
Christian

21 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. april 2009 kl. 12.13

Jeg synes nok ikke, at man skal køre derop kun for Willab – selv om det er en fin udstilling, så er det lidt voldsomt, synes jeg...

Jeg kan evt. sende et par billeder af mit drivhus, hvis du kan bruge det til noget?

mvh
Anja

22 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John, 17. april 2009 kl. 14.08

Hej Christian
1. jeg har kun skydedøre på siden
2. rabaten fik jeg på priserne i det danske katalog
3. udstillinger er indendørs og flot og indbydende – værd at køre efter. Der er en lille cafe + masser af ekstra udstyr til drivhusene. Vi brugte godt 3 timer med at kikke, spørge og købe. Let at finde. Vi fik god hjælp på dansk! Den lille vil måske synes at færgeturen er spændende (?) – men ellers er det da en på køretur. Vi var glade for turen Hilsen John

23 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John, 17. april 2009 kl. 14.12

Willab har et 3D program så man selv kan designe sit drivhus mht model, størrrelse, farve, placering af vinduer og dør mm.

Prøv evt nedenståen link og se vores nye drivhus som leveres i dag kl. 18.00
Hilsen John

www.willabgarden.dk/Visualisera/vaxthus/v_guiden.asp?load=10

24 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stig, 8. maj 2009 kl. 20.12

Willab er et underligt firma. På deres hjemmeside en pris, når der kommer ordrebekræftelse en anden højere pris. Levering ca. 4 uger. Forudbetaling. mm

Vi ønsker ikke at handle med dem, så pas på...

25 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. maj 2009 kl. 21.14

Nej – jeg har også haft en masse knas med dem.

De kunne det hele – indtil varen var betalt og leveret. Så var det pludselig meget svært at yde en ordentlig service – og der var brug for den pga. en elendig byggevejledning, manglende og forkerte dele – og så det løse...

Jeg handler der heller ikke mere – er vildt glad for mit drivhus (Tropic Plus 20,7 m2), men det er mere på trods af Willab end på grund af dem, at det står der nu. Og jeg venter stadig på de sidste dele.

26 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 9. maj 2009 kl. 19.51

Jeg synes det er en skam hvis en enkelt dårlig oplevelse skulle forhindre jer i at handle hos Willabgarden igen. Hvor vil I finde tilsvarende udvalg og priser? Jeg er måske heldigere end jer, for der manglede intet da vi modtog vores drivhus, som dog var forsinket pga stor efterspørgsel på det tidspunkt, men der var hele tiden god service fra firmaets side, så vi vil helt sikkert handle hos dem igen.

27 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. maj 2009 kl. 20.27

Hvis det kun havde været en ting eller to, så havde jeg heller ikke haft et problem med det – men der har været så meget, at jeg synes, at mine penge kan bruges bedre andre steder...

Jeg har købt et drivhus til 50.000 kr. hos dem og forventer selvfølgelig, at jeg kan stille spørgsmål til det undervejs i byggeriet, da vejledningen var ret mangelfuld – men et af de svar, som jeg fik, gik ud på, at de jo ikke lige kendte min model, så de kunne desværre ikke besvare mit spørgsmål.

Som i øvrigt gik ud på montering af de skyggegardiner, som de havde anbefalet mig at købe – de vidste ikke en dyt om dem, så jeg var selv nødt til at kontakte en forhandler i Danmark, som på 10 sekunder kunne give mig det svar, som jeg skulle bruge.

Og jeg venter stadig på den sidste afklaring og de sidste dele.

Da vi havde sat drivhuset op, skrev jeg en mail til dem og opsummerede, hvad der var gået galt undervejs, og hvad jeg stadig manglede deres svar på.

Der gik tre uger uden svar, selv om jeg rykkede dem temmelig mange gange. Så skrev jeg et indlæg på et svensk haveforum (odla.nu), og en af læserne sendte mit indlæg videre til Willab. Så fik jeg endelig svar fra dem – hvor de spurgte mig om præcis de samme ting, som jeg allerede havde skrevet til dem – hvor checket er det lige?

Så status nu er, at jeg igen venter på svar og drivhusdele fra dem – som jeg har gjort i snart en måned nu.

Nu har vi heldigvis fået sat huset op med de mangler, der er – men det er ikke ret sjovt at stå midt i sit drømmeprojekt og ikke kunne få den hjælp, som man har behov for – det skaber rigtig meget frustration, og derfor har jeg handlet hos Willab for sidste gang.

Men jeg er rigtig glad på jeres vegne for, at jeres drivhusprojekt gik bedre – og jeg vil da lige sige, at jeg er helt vildt glad for mit drivhus!

Mvh
Anja

28 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 10. maj 2009 kl. 8.59

Hej Anja
Kan godt se du har haft en kamp med dem, og det er da ærgerligt når nu produktet er godt. Man kan jo frygte at de drukner i deres egen succes og glemmer servicen i farten. Men jeg håber det ikke!

mvh
Karin

29 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peer Hansen, 11. maj 2009 kl. 11.20

Er der ikke nogen der ejer et Euro Serre drivhus i nærheden af Fredericia? Vi overvejer meget at købe et, men jeg vil meget gerne se kvaliteten med egne øjne først, og der er jo lidt langt til Sverige...

Mvh. Peer

30 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. maj 2009 kl. 11.26

Hej Peer -

Jeg bor også lidt langt væk, men dog ikke helt i Sverige!

Du er velkommen til at komme forbi og se på mit – det tager vel 1½ time at køre herover fra Fredericia...

Mvh
Anja

31 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peer Hansen, 11. maj 2009 kl. 11.28

Hej Anja.

Tak for tilbuddet. Hvis ikke der er nogen der bor tættere på, der melder sig, vil vi sikkert meget gerne benytte os af dit tilbud.

Mvh. Peer

32 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 5. juni 2009 kl. 15.12

Vi har overvejer et Botanica 9,9 m2 drivhus, da vi synes det er det mest gedigne af dem vi har set indtil nu.

Både prisen og den lavere sidehøjde i et Euro Serre Maxi 3 er dog interessante, men da vi aldrig har set Euro Serre modellerne, er det svært at sammenligne kvaliteten. Er der nogen der har set begge modeller og kan give et bud på om Euro Serre er i samme høje kvalitet som Botanica?

Kan Euro Serre fås med en "rigtig" dør i enden i stedet for skydedøren (Vi har ikke plads til døre i siden).

Andre bud på drivhuse i høj kvalitet er også velkomne!

33 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 5. juni 2009 kl. 17.09

Jeg kan helt klart anbefale Pavillon Danmarks drivhus, super kvalitet og utrolig smutte drivhuse!

Jeg har en Victorian hobby 7,2 m2 – er utrolig glad for det. Mit er med skydedør, men de fåes også med alm eller stalddør.

34 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juni 2009 kl. 8.54

Hej Lars -

jeg mener, at Euro-Serres døre som standard er placeret i gavlen – men prøv at maile til willab og spørg dem...

Så vidt jeg huser, er Botanica et hamrende dyrt drivhus, så selv om de er lækre, kan de i hvert fald ikke konkurrere på prisen.

mvh
anja

35 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 6. juni 2009 kl. 9.01

Hej
På WillabGardens hjemmeside fremgår det at dørene kan placeres hvor man ønsker det. Man kan også vælge slagdør, staldør eller dobbelt skydedør.

Hilsen Kristine

36 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 8. juni 2009 kl. 21.54

Hej Lars
Jeg er den lykkelige ejer af et Euro Serre Maxi 3 drivhus med ekstra højde. Jeg undersøgte også meget ivrigt det dengang kommende nye Botanica hus, men da prisforskellen endte op i ca. kr. 10.000 for samme str og umiddelbart samme standard, så måtte "fornuften" bøje sig i støvet. Denne prisforskel var der i øvrigt også til et drivhus fra Pavillon Danmark. Dem besøgte vi også og fik en fremragende service, men igen, da der ikke så ud til at være kvalitetsforskel, kom pengepungen til at bestemme til sidst.

37 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads A, 9. juni 2009 kl. 9.26

Hej Lars
Har opsat begge slags huse og de er helt igennem gode og solide huse.

Hvis du vælger et Euro Serre vil jeg anbefalde du køber det hos Willab i Sverige, hvad jeg kan se på de huse jeg har kigget på, er der forskel på skydedøre og nogle af profilerne og det er helt klart husene fra Willab som virker bedst frem for Pavillon Danmark. Desuden er prisen også bedre i Sverige.

Hvis du kigger på en Botanica som er Dansk produceret er det rigtigt at man betaler mere for huset, men jeg synes personligt der er gjort lidt mere ud af detaljer og finish på disse huse. Fordelen er, at det er Juliana som står bag huset og tilbehør/udstyr fra Juliana, Eden og Halls kan benyttes sammen med huset og du nemmere kan få reserve ting hvis noget skulle gå i stykker.

Men tag en tur til Middelfat ved Byggecentrum, der kan du vist se begge huse.

38 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi H., 13. juni 2009 kl. 19.29

Hej

Er der en af jer der har et billede eller to man kan se at det svenske drivhus. Vi har kigget på dem og er meget interesserede i dem.

39 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2009 kl. 20.18

Hej Heidi -

Hvis du giver mig din mailadresse, kan jeg sende dig et par billeder af mit Euro-Serre hus. Det er godt nok ikke lige den samme model, men de ligner hinanden i detaljerne.

Mvh
Anja

40 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi H., 13. juni 2009 kl. 20.38

41 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 14. juni 2009 kl. 20.01

Tak for alle de gode råd! Vi har stadig ikke besluttet os endeligt for hvad vi skal vælge. For nyligt så vi på Botanica hos Bo Grønt og fik både en god service og et "godt tilbud".

Det viste sig imidlertid at Botanica er for højt til at stå der hvor vi vil have det og vi overvejede derfor et Euro Serre som alternativ.

Efter at have hørt fra jer, mener jeg stadig at det var en rigtig beslutning – det er flotte drivhuse til en god pris, MEN...

Jeg har skrevet til willabgarden, med en udførlig liste med ting jeg gerne vil have et tilbud på (drivhus og alt udstyr). Endnu har de end ikke ulejliget sig med at svare og jeg er nu i tvivl igen (tænk hvis man skrev med et problem, så ville det vel først være rigtig svært).

Jeg ved derfor ikke rigtig længere. Måske kører vi en tur til Sverige og taler med dem direkte eller også må vi finde et sted hvor der er plads til et Botanica :-)

42 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. juni 2009 kl. 21.47

Nej – Willabs svartider er ikke fantastiske...

Og så prøv at forestille dig at være midt i et byggeri og ikke kunne få et svar – det er ikke fedt!

De sælger nogle lækre drivhuse, men de er for få ansatte til at yde en ordentlig service, når man har brug for dem efter købet, og det kan være ret så frustrerende.

Og den medfølgende byggevejledning er absolut ikke noget at prale af – den er noget minimalistisk, og der skal gættes en del undervejs...

43 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 2. juli 2009 kl. 22.32

Jeg har set mig rigtig lun på euro serre maxi 4 på 16,4 m2 fra willabgarden, men er godt nok blevet en lille smule nervøs efter at have læst alle indlæggene her.

Jeg har selv mailet til dem på deres hovedmail, og fik et hurtigt svar fra sælger, men da jeg så skrev direkte til ham skete der intet... Først da jeg igen skrev til hovedmailen, kom der reaktion, nu fra den samme sælger igen, der undskyldte... Men det tilbud jeg bad om kunne jeg sku selv have talt sammen, skrev så at jeg gerne ville have en god pris/rabat, men har siden da intet hørt... :-(
Jeg overvejer ligeledes at kører til Sverige...

Men tør jeg handle med dem?

Er der nogen der har haft positive oplevelser på det sidste?

Håber på nogle kommentarer. mvh. Morten

44 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. juli 2009 kl. 23.02

Hej Morten -

Jeg har jo som sagt haft en del bøvl undervejs og er stadig ikke helt færdig med dem. Har netop i denne uge fået leveret de sidste dele – men igen en fejlleverance! Den ligger dog hos producenten – Willab har gjort, hvad de kunne her, og de reagerede med det samme på min mail.

Men – det er i den grad et fedt drivhus, som jeg har fået!

Så selv om jeg har måttet bruge en masse tid og været voldsomt træt flere gange undervejs, så må jeg sige, at jeg har ikke fundet et sted, hvor jeg ellers kunne have fået netop min drivhusmodel til en pris, der bare nærmer sig det, som jeg har betalt hos Willab.

Jeg har svært ved helhjertet at anbefale, at man handler med dem – men hvis man er forberedt på, at det ikke nødvendigvis kører i olie og er klar til at "tage kampen op", så får man altså (til sidst) et godt produkt til en fornuftig pris...

Men jeg synes helt klart, at du skal tage derover, hvis du seriøst overvejer at købe! Det er mange penge at bruge, hvis man ikke har set varen først.

Håber at du kan bruge dette!

mvh
Anja

45 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Weber, 3. juli 2009 kl. 11.52

Hej Morten m.fl.

Du/I kan trygt handle med Willab. Det er et godt og seriøst firma, og så har de vel nok Skandinaviens flotteste drivhusudstilling. Hvis du oplever yderligere problemer, så tag kontakt direkte til hovedet = Anders Williamsson. Han forstår dansk udmærket.

Willab forhandler bl.a. Euro-Serre, der et et flot og godt belgisk produceret drivhus. Pavillon Danmark forhandler Janssens, og det er ligeledes gode huse produceret i Belgien. Begge producenter har mange års erfaring med den type drivhuse, du efterspørger. Botanica er også et fint hus, lidt vel dyrt i forhold til de andre, og som Mads har skrevet ovenfor, så produceres det i DK.

Nu er der så det ret heldige/smarte, at næsten alle drivhusproducenter anvender samme "spor" i profilerne, så alt tilbehør, der kan monteres i et drivhus, kan også monteres i stort set hvilket som helst andet fabrikat, så det er ikke et argument for at vælge den ene producent frem for den anden.

For dem, der enten ikke har behov for helt så meget plads eller vil bruge helt så mange penge, har Vitavia også en smuk model, der hedder Diana. Det er også et stærkt hus med stor indvendig højde.

Læs mere på www.vitavia.dk

Mvh
Niels

46 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. juli 2009 kl. 15.47

Et seriøst firma – ja, uden tvivl – men med for lidt personale til at pleje kunderne efter salget...

Og Euro-Serre har virkelig klokket grundigt i det i forhold til mit drivhus, og ikke bare en enkelt gang.

Jeg har tre gange fået efterleveret forkerte dele, fordi de medfølgende dele ikke passede til drivhuset, og det er jeg ikke så imponeret over. Bl.a. i denne uge, hvor jeg havde sendt billeder af nogle forkerte profiler til Willab.

De skrev tilbage, at de sagtens kunne se problemet på billederne, og at de straks ville tage kontakt til Euro-Serre. Det har de også gjort, for for et par dage siden kom der en pakke til mig. Med 4 profiler, som er fuldstændig identiske med de forkerte dele, som var leveret med drivhuset – ikke så professionelt i mine øjne! Så jeg venter videre...

På den baggrund kan jeg ikke anbefale Willab uden forbehold. Jeg ville være rigtig ked at være medvirkende til, at andre skulle igennem et så frustrerende forløb, som jeg har prøvet. Og jeg har kontakt til en svensk dame, som har prøvet noget, der ligner meget, så det er ikke en enlig svale!

Mvh
Anja

47 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 5. juli 2009 kl. 12.22

Var i Willabgarden igår, og fik set mit kommende drivhus – og ja det skal nok være Euro Serre Maxi 4 på 16,4 m2.

Men ikke om de ville give så meget som en krone i rabat...

Så jeg venter troligt til de kommer med et ordenligt tilbud.

Her på siden har man jo læst om en der var meget heldig at få 20% rabat, og i marts/april kørte de jo med 10% rabat...

Men det må de selvom... Jeg har ikke travlt – om det bliver til efteråret, eller først næste forår gør jo ingen forskel på nuværende tidspunkt.

Er der nogen der har fået et rigtig godt tilbud fra dem?

48 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juli 2009 kl. 12.26

Nix – men de kører både en forårs- og en efterårskampagne, den sidste i september måned, så hvis du har tid, er det bare at vente...

49 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 5. juli 2009 kl. 21.10

Jeg venter, der var pt. 4 ugers leveringstid, og så kan det være lige meget for i år. Men det kunne jo være fedt, at sætte det op her i efteråret, så står det jo klart til næste forår :-)

50 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else-Marie Winther, 9. august 2009 kl. 18.44

Vi overvejer at købe et euro serre plus 6 drivhus. Det skal monteres på gavlen af vores hus og derfor vil vi helst have det monteret.

Willab garden har kun montører i Sverige så,
ER DER NOGEN SOM KENDER GODE MONTØRER I DANMARK?:O)

Hvis der er nogen som har billeder af deres Euro Serre drivhus så vil vi meget gerne se dem.

vores mail er: aws@stofanet.dk

51 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 22. august 2009 kl. 23.16

Åh nej – nu bliver jeg helt i tvivl. Jeg var ellers meget afklaret med- og klar til at bestille et Euro Serre Maxi 4, nu hvor den ekstra højde er "gratis" men Anjas oplevelse virker temmelig skræmmende.

Kan den umulige proces skyldes at du har købt et lidt specielt hus? Jeg skal bare have den traditionelle model i glas og forestilledede mig faktis at de nærmest ligger færdigpakkede i papkasser der bare skal smides ind i en fragtbil.

Vi er begge bygge-folk og vant til at læse tegninger så jeg tror nok vi skal få samlet et drivhus (ellers må vi opfinde egne løsningser og bede om jer erfarnes hjælp ;-) men jeg har ventet 4 år på et drivhus, så jeg skal bare ikke sende 20.000 til et snyde-firma.

Er der nogen der har luret om der er prisforskel ved at handle via den svenske hjemmeside eller i Båstad frem for bare at bestille fra den danske hjemmeside? Eller- kunne det tænkes man kan handle direkte med producenten i Belgien, men så bliver det selvfølgelig først rigtig svært hvis der er noget galt.

Morten – har du besluttet dig for at handle med Willab Garden? Jeg er altså blevet rigtig i tvivl.

Mvh. Janni

52 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. august 2009 kl. 0.21

Hej Janni -

nej – min model er bare en standardmodel – godt nok med et ekstra vindue, hvor jeg kun fik leveret nogle af delene i første omgang, men ellers bare en model fra kataloget.

Jeg tror da også, at det går fint i de fleste tilfælde, men synes heller ikke at jeg kunne være bekendt bare at give dem en total anbefaling, for jeg er stadig ikke så imponeret over deres kundeservice!

Jeg har et absolut dejligt kvalitetsdrivhus nu (mangler dog stadig de sidste dele!) – så selv om det har været en sej omgang ind i mellem, så er jeg vildt glad for mit drivhus og bruger en hulens masse tid i det.

Hvis I oven i købet begge er rimelig fikse på fingrene, så kan I sagtens kaste jer ud i det – og så bare være forberedt på, at noget kan dukke op. Jeg kan i hvert fald give jer et enkelt godt råd: Start med at pakke alting ud og dobbeltcheck, at hver eneste lille del er, som den skal være – så kan I reklamere med det samme, så I ikke behøver gå i stå undervejs, som jeg gjorde!

Mht. pris, så gør det ikke rigtigt en forskel, om I bestiller fra den danske eller den svenske hjemmeside – de har tilpasset deres priser noget, siden jeg købte mit drivhus.

Jeg vil helt klart ikke råde jer til at handle direkte med Belgien. De dele, som jeg mangler, er 4 ganske ordinære profiler – jeg har fået forkerte leveret to gange direkte fra Belgien og har nu snart ventet en måned på tredje forsøg... Og alt knaset med manglende dele til det ekstra vindue skyldtes en pakkefejl dernede også, så jeg tror ikke, at det ville blive en lettere proces end med svenskerne.

Willabs store problem er, at de mangler ansatte til kundeservice (det er i hvert fald deres egen undskyldning), så man kan vente længe på svar. Og selv om deres sælger taler udmærket dansk, så forstår han ikke alt, hvad man skriver, men skal nogen gange have det forklaret flere gange, før det virker...

Håber ikke, at du er blevet mere forvirret – måske er bøvlet mere overkommeligt, hvis man er forberedt på det? Og så kan man jo kun blive glædeligt overrasket, hvis det bare kører!

Mvh
Anja

53 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 23. august 2009 kl. 21.04

Hej Janni.

Jeg har besluttet mig for at handle med Willabgarten, men er ikke sikker på, at jeg køber det nu her. Jeg overvejer at vente til foråret, og så evt. satse på et rigtig godt kampagne tilbud der.

Jeg kan jo ikke nå at få glæde af det i år alligevel.

Men lad os nu lige se tiden lidt an endnu...

Man skal jo også slå til, mens den svenske krone stadig er lav, da det jo er det den danske pris bliver udregnet efter.

Mvh. Morten

54 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. august 2009 kl. 21.11

Hej Morten -

hvis du har mulighed for det, så vil jeg helt klart råde dig til at købe og sætte op allerede i år. Så kan du også nå at få huset indrettet, så det er lige til at kaste sig over, så snart det bliver forår.

Mit hus blev først sat op sidst i april i år, og det har bevirket, at stort set alt først har været høstklart 2–3 uger senere, end hvis jeg havde haft et drivhus, der stod klart, da foråret dukkede op! Så jeg glæder mig meget til at kunne komme tidligere i gang til næste år...

Mvh
Anja

55 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 24. august 2009 kl. 12.23

Kære Anja og Morten
Tak for jeres betragtninger – nu tror jeg godt jeg tør handle med dem.

Min plan går foreløbig ud på at bestille drivhuset mens der er rabat, og så se at få støbt en sokkel i en fart så den er klar når huset lander – hvis jeg nu er heldig og få det hele på en gang ;-)

Morten – Jeg tror Anja har helt ret, hvis vi først bestiller det til foråret er det halve af sæsonnen gået inden huset er "køreklart" i hvert fald med det tempo tingene går hos os. Jeg kan se i kataloget fra foråret (som er temmelig tyndslidt), at der var 10% på hele sortimentet og da jeg alligevel vil bestille ekstra højde (som svarer til 10%) og ikke yderligere ekstraudstyr end 2 ekstra vinduer, så er prisforskellen til at overskue. Planlægger du at lave isoleret sokkel, eller blot støbe en rende med et skifte leca/fundablokke og så montere en rem på det?

Nu vil jeg se om der er ordentligt materiale vedr. mål og de tekniske detaljer på hjemmesiden så jeg kan få planlagt sokkelkonstruktionen – ellers må vi have Anja til at distribuere nogle billeder ;-)

m.v.h
Janni

56 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 27. august 2009 kl. 21.09

Hej Anja og Janni

Jeg har lige fået anlagt ca. 215 m2 terasse med holmegårdssten i gråmix. Jeg mener selv jeg har været smart, så i belægningen har jeg fået Gartneren/brolæggeren til at grave plinter ned med det samme. (plinter = oversavede kloakrør i ca. 60–70 cm. længde) Så når jeg en gang bestiller og får drivhuset skal jeg bare støbe i det allerede nedgravede rør/plinter. Smart ik!? Samtidig har jeg trukket strøm og vand, nu det hele var gravet op alligevel... :-) Så hele mit drivhus kommer til at stå på fliserne. Og jeg har bedt dem om at lave stykket til drivhuset helt plant, hvor imod resten har et svagt fald, så vandet kan løbe af. Senere kan jeg evt. tage nogle af stenene op, hvis jeg nu vil have nogle vindruer eller lign. Men primært vil jeg benytte kapilærkasser i mit drivhus.

Med hensyn til prisen: jeg har planer om 3 ekstra vinduer og en netdør. Og så vil jeg have polycarbonat i taget, og alm. sikkerhedsglas i resten. Med polycarbonat i taget slipper jeg for skyggenet, og det gør det nemmere at binde tomater m.m. op.

Hører gerne flere imput fra jer.

Venlig hilsen
Morten

57 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. august 2009 kl. 22.08

Hej Morten -

jeg har polycarbonat (16 mm med 65 mm brede kanaler) i taget på mit, og det fungerer helt fint!

Men hvis dit hus står et sted med meget sol, så slipper du nok ikke for at skygge på den side, der får mest sol. Jeg har hængt skyggegardiner op, som starter umiddelbart under vinduerne, så luften har fri passage, og det er jeg rigtig glad for – for det bliver varmt derinde... Også selv om jeg har alle 4 vinduer i taget, døren og sidevinduet åbne.

Jeg har klippet gardinerne til, så jeg har en bane gardin for hver glassektion – så har jeg fri adgang til alle profilerne og kan nøjes med at trække for i afdelinger efter behov.

Jeg droppede netdøren pga. prisen og nøjes bare med en åben dør – men den ser da lækker ud!

Mvh
Anja

58 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 29. august 2009 kl. 22.04

Hej Morten
Det er da ren husmor-planlægning ;-)
Jeg er knapt så heldig :-(
Jeg skal flytte 4 frugtbuske, 8 andre buske, fælde en ruin af et mirabelletræ (så ikke det ryger ned i taget) og grave en stor forsythia op. Drivhuset skal stå hvor terrænet falder lidt og jeg bor på landet – på åben mark mod vest! Altså tør jeg hverken satse på et billigt/ skrøbeligt drivhus eller punktfundamenter.

Det ender nok med, at jeg graver en lille sokkel (ca en halv meter ned) og så nogle solide huller i hjørnerne og på midten, så der kommer en ordentlig betonklods i soklens fix-punkter – så får jeg samtidig lukket i den ende der kommer til at "svæve"... Tror I jeg er for pivet? er det nok med punktfundamenter – det ville jo unægtelig være noget nemmere, for jeg kommer selv til at skal grave renden.

Jeg satser også på kapillærkasser! med små børn og 3 timer på vejen for at passe arbejdet – så skal der ikke satses med tomaterne. Jeg havde i første omgang regnet med ca 14 m2, men da jeg ikke forventer nogensinde at få en udestue (min mand er arkitekt og skrup hysterisk med grimt byggeri – min køkkenhave og drivhus er allerede forvist til et hjørne bag udhuset), skal der også være plads til denne funktion, og så er 18 m2 vist mere passende, når der også skal være plads til diverse forsøg.

Jeg havde egentlig planlagt to ekstra tagvinduer – men har du (Anja) valgt et sidevindue for at kunne lave gennemtræk modsat døren? Er det smartere end bare en masse udluftning i taget? Jeg får ikke noget skygge i løbet af dagen, så jeg regner med at kreere nogle søde blomstrede skyggegardiner (eller med spidermann – så kan jeg måske lokke ungerne med i haven;-)

Puha – nu virker det lige lidt uoverskueligt når det kom på tryk – jeg skal nok bruge søndagens børne-middagslur til at måle lidt op.

mvh.

Janni

59 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. august 2009 kl. 9.19

Hej Janni -

nej, jeg synes ikke, at du er for pivet – det lyder som en god idé med en "rigtig" sokkel! Der kan også være noget med forsikringen – mit hus er i hvert fald med i vores almindelige forsikring, fordi det står på et støbt sokkel, og det er jo også værd at tage med...

Willab giver "kun" garanti op til 20 sekundmeter, men der dukker jo kraftigere vindstød til tider, så det er en god sikkerhed at have, synes jeg.

Og ja, jeg valgte sidevinduet pga. udluftningen, og jeg synes, at det fungerer fint. Bortset fra, at der nok ikke skal plantes en tomat lige der til næste år, for jeg har fået lidt skimmel ind på den nærmeste plante, så jeg render og klipper blade af den, så det ikke breder sig. Nogle drivhusfolk mener, at planterne ikke kan tåle trækken fra et sidevindue, men det kan jeg nu ikke se noget til.

Jeg har 4 tagvinduer og sidevinduet, og da det er store vinduer på næsten 1 m2 hver, giver de fint med luft. Jeg har automatiske åbnere på de to, der vender mod øst.

Jeg dyrker tomater i jordbede, da jeg synes, at kapillærkasser er ualmindelig grimme, og jeg har en siveslange liggende i bedet, så det er lige så let at passe som kasserne. Peber og chili dyrker jeg i store krukker, som jeg vander ca. hver 3. dag, og det kunne også klares med et vandingsanlæg, hvis man ikke havde tiden til det.

Jeg ville aldrig droppe mine jordbede helt, for ud over tomater og den slags er der jo plads til lidt krydderurter og blomster, og det er også med til at gøre drivhuset rigtig hyggeligt. Og det tiltrækker svirrefluer i bladlussæsonen – også en meget fin ting!

Ha' en god søndag med opmålingen!

mvh
Anja

60 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 23. september 2009 kl. 19.33

Så er drivhuset bestilt: euro serre maxi 4 på 16,4 m2
3 ekstra vinduer + en netdør. Taget er i polycarbonat.

6 x automatiske vinduesåbnere. 1 x automatisk vanding (hydromax), en monteringsplade og et såbed til bunden af drivhuset...

Nu venter jeg bare på at få det leveret... og så skal det samles... Det sidste skulle vidst være lidt af en udfordring, men det må jeg tage med.

61 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 23. september 2009 kl. 20.15

Tillykke Morten
–Jeg troede ellers det skulle vente til næste år ;-)
Jeg har faktisk også bestilt, men endnu ikke hørt noget – så jeg tændte faktisk computeren for at skrive til Willab og høre hvad der sker. Nu bliver jeg så endnu mere desperat efter besked.

Mirabelletræet er fældet (min søde svoger elsker sin nye motorsav og var ikke svær at overtale). Frugtbuskene er flyttet – jeg er bange for at min Boysenbær ikke klarer processen, men den kan da erstattes.

Galjerne er slået ned og min onkel på efterløn har lovet at hjælpe mig med at støbe sokkel og sætte lecablokke. Jeg bor ud til åben mark, så for at slippe for de værste mus og snegle i huset, har jeg valgt en fast sokkel.

Hvor lang er leveringstiden? Det er en uge siden jeg bestilte på nettet, så jeg burde vel have hørt noget? Hvordan er din bestillingsproces forløbet?.

Misundelig hilsen

Janni Hansen

62 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. september 2009 kl. 20.43

Hej Janni -

du burde da have hørt fra dem nu, synes jeg!

Der var en leveringstid på en 5–6 uger, da jeg i sin tid bestilte, så det er bare om at holde dem til ilden, så du kan få det hjem...

Hvad har du bestilt?

Mvh
Anja

du kan se et par billeder af mit drivhus her: picasaweb.google.dk/storkredsen/060709?authkey=Gv1sRgCL-P64_OwoO9XA&feat=directlink

de er et par måneder gamle – det er meget mere frodigt nu!

63 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 23. september 2009 kl. 20.54

Hej Janni
Der er ca. 4 ugers leveringstid lige pt.

Jeg havde et gammelt tilbud liggende fra da jeg var i Sverige i sommers. Jeg gjorde simpelthen det at jeg ringede på det danske tlf.nr. og via den vej kom jeg til at tale med en af deres sælgere i Willabgarden. Da der var lidt sprog vanskeligheder, så mailede vi frem og tilbage, og vupti, så har jeg betalt i mandags, og tirsdag fik jeg ordre bekræftelsen. Har du et ordrenr. du kan referere til når/hvis du ringer til dem?

For har du det, er det lidt nemmere at kommunikerer med dem, da de har et tilbud og kigge på!

Det er sådan at de ikke bestiller noget før du har betalt 50% af ordren pris, og inden 10 dage skal resten så falde.

De har et kontonr. i danmark, så det er ganske nemt at betale. Men hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem, også for at sikre at du nu får forhøjelsen uden tillæg! Det første tilbud de sendte til mig, havde de nemlig lige glemt dette :-)
Venlig hilsen
Morten

64 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. september 2009 kl. 21.00

For resten Morten – så lige, at du havde bestilt automatiske åbnere til alle vinduer.

Jeg synes, at det er rart, at man selv bestemmer over nogle stykker af dem, så man kan holde dem åbne om natten fra en gang i juli måned, så jeg har ingen automatik på to af mine 4 vinduer i taget...

mvh
Anja

Og til lykke med købet – det bliver spændende!

65 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 24. september 2009 kl. 7.33

Hej Anja og Morten
NEEJJJJ hvor ser det dejligt ud! Nu kan det kun gå for langsomt. -Og drøn smart med støvle-bakkerne som mega underskåle – den er noteret.

Jeg sendte dem en mail igår aftes – så den reagerer de vel på!? De får ugen ud, så ringer jeg i næste uge hvis jeg ikke har hørt noget.

Anmeldelsen til kommunen er også sendt afsted – men den har jeg heller ikke hørt mere fra (og det er vel egentlig godt nyt!) Jeg forventer nu ikke det skulle blive noget problem. -Har I huske anmeldelsen?

Jeg har bestilt 18,7 m2. med 2 ekstra vinduer i taget og helt i glas (nu har jeg jo fældet det halvrådne træ). Jeg har også bestilt vinduesåbnere til alle vinduer – jeg har nemlig læst, at man "bare" skal lægge/klistre en lille klods på den underliggende rude, så vinduerne ikke kan lukke helt om natten. Jeg tænker det bliver noget med et stykke gaffa der kan tages af om vinteren. ;-/ Ja, vi får se om det virker!

Jeg har købt huset en sektion større og sparet accessories. Jeg forventer, at jeg selv kan opfinde noget efterhånden som behovene opstår – ellers kan der jo altid efterbestilles :-) Jeg har fødselsdag i november, så der må jeg ønske noget vandingssystem og en siveslange – jeg skal lige finde ud af hvad det skal være. – og så selvfølgelig et abrikostræ og en fersken og vindruerne og... Det skal være en urskov af format! Er dit drivhus så nyt, at det ikke er "vokset til" endnu Anja – eller er du generelt bare ikke til urskove?

Nu pusler jeg så lidt med indretningen – hvor skal der være jordbed og hvor skal der være fliser... Der er jo uendelig mange muligheder.

Øv, hvor er der længe til foråret!

Janni

66 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 24. september 2009 kl. 8.05

Hej Janni -

billederne er nogle måneder gamle, og junglen er vokset lidt siden... Men man kan stadig komme rundt uden junglekniv – det er jo det fede ved et stort drivhus!

Og jeg vil altså stadig mene, at det er bedst at kunne have et eller to vinduer helt åbne om natten og ikke bare et par cm – men I må jo bare prøve og se, om det er OK. Ellers er det jo ikke værre, end at man kan afmontere en eller to åbnere i en periode...

Og god idé at købe en sektion større – det andet skal nok komme næsten helt af sig selv! Jeg ville også gerne have haft modellen på 24,7 i stedet for 20,7, men den kunne ikke være i haven pga. afstandskravene til vej og nabo, desværre... Og jo – det er anmeldt og godkendt!

Er spændt på at høre mere – jeg viser gerne frem, hvis nogen af jer bor på Vestsjælland.

mvh
Anja

67 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 24. september 2009 kl. 8.53

Hej Anja

Jeg bor på Stevns (øst) men det kan da godt være vi skal arrangere nogle udflugter med vores lille drivhus-diskusionsklub når vi andre er kommet med på drivhusholdet.

Jeg vurderede også, at det var vigtigst at have vinduer nok så der er mulighed for at åbne – så må vi se hvordan det i praksis fungere bedst – og ja, man kan jo bare hive fjederen af i sommerperioden, så er det manuel oplukning.

Jeg glæder mig helt vildt, vildt, vildt... Nu kan jeg slet ikke samle mig om arbejdet ;-) Jeg er ved at lave udbud på en kæmpe stor ombygning, så det er lidt uheldigt når opmærksomheden er et andet sted. Det skal ikke tage mig mange sekunder at få pakket den bærbare under armen og ud i junglen... til næste år. SUK. Jeg kommer nærmest til at bo i det drivhus.

Janni

68 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 24. september 2009 kl. 19.27

Hej Anja og Janni

Det kan da god være at det bliver nødvendigt med en fremvisning, og evt. få taget nogle billeder, så man kan se hvordan det skal samles :-)

Jeg bor selv i Køge og arbejder til dagligt på Stevns.

Så det skulle jo være nemt nok :-)

mvh.

Morten

69 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 24. september 2009 kl. 19.30

Hej igen Anja og Janni
Og forresten – nej – jeg har ikke anmeldt mit drivhus endnu, regner med at gøre det en af dagene :-)

Men det burde ikke være noget problem – anmeldte en garage sidste år... Den blev godkendt :-)

Og Janni – hvis ikke du hører noget inden 14 dage (giv det gerne 3 uger) kan man antage det som godkendt! Men tjek lige Stevns kommune for en sikkerheds skyld, de kan have lidt andre regler end Køge kommune.

mvh.

Morten

70 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. september 2009 kl. 22.39

Hej Anja.

Uha dada et flot drivhus du har, der er virkelig orden i sagerne, respekt. Tagetes mellem tomaterne, er det for at holde utøj væk fra 2materne.

71 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 24. september 2009 kl. 23.45

Hej Mogens -

det er lidt mere jungleagtigt nu – men det er stadig fedt at være derude og rode med planterne... Og efter et 20 år gammelt drivhus på 8 m2 er dette jo den totale luksus!

Mine tagetes er en gammel sort, der hedder Ildkongen, og den var der først og fremmest fordi, den er flot. Men jeg har da også haft i baghovedet, at de skulle kunne holde lidt af diverse utøj væk.

Det lykkedes dog ikke helt – men så er der jo heldigvis nyttedyr.dk...

mvh
Anja

72 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Weber, 25. september 2009 kl. 9.33

Hej Morten B.,

hvad betalte du for anmeldelsen til kommunen? Jeg har lige modtaget en opkrævning på kr. 600,– for anmeldelse af et redskabsskur, og så vil jeg lige høre, om denne takst gælder overalt.

Er der nogen, der ved det?

Mvh
Niels

73 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. september 2009 kl. 9.43

Hej Niels -

jeg måtte betale kr. 1.016,–...

Jeg har indtryk af, at det er et ret frit marked, hvor kommunerne selv kan bestemme, hvad de vil have for det.

mvh
Anja

74 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Weber, 25. september 2009 kl. 9.45

Hej Anja,

måsker er der forskel på en anmeldelse og på en egentlig byggetilladelse. Min var bare en anmeldelse.

Mvh
Niels

75 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. september 2009 kl. 9.49

Det var min også... Tror mere, at det er kommunerne, der er forskel på.

76 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 25. september 2009 kl. 12.20

Hej venner

I bygningsreglementet 1.13 Gebyrer kan man læse, at kommunalbestyrelsen afgør om der skal opkræves gebyr, og hvordan gebyrets størrelse skal beregnes – og i disse dage gør kommunerne jo ikke noget gratis. Så Anja har helt ret – det er (næsten) et frit marked.

bygningsreglementet kan findes på www.ebst.dk – hvis nogen har interesse...

Jeg har stadig ikke hørt noget fra Willab – så på mandag bliver de KIMET ned.

Janni

77 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. september 2009 kl. 12.25

Hej Janni -

de er nogen sløve bananer derovre, så jeg synes bare, at du skal kaste dig over dem så snart som muligt...

De er der også om lørdagen, så der kan du også fange dem.

Jo hurtigere du gør det, jo hurtigere får du dit drivhus, så du kan koncentrere dig om dit arbejde igen (hæ hæ)!

mvh
Anja

78 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 25. september 2009 kl. 18.11

Jeg betalte 1.085 kr. sidste år for anmeldelse af min gararage som var lige præcis under de 50 m2 der skiller mellem anmeldelse og byggetilladelse.

Desuden kan jeg fortælle at kommunen skal svare på din ANMELDELSE indenfor 14 dage, derefter må den være antaget som godkendt. (vendt dog lige en uge mere for en sikkerheds skyld)

En byggetilladelse er en helt anden kategori, og det tager typisk meget meget meget længere – og er dyrere!

mvh.

Morten

79 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 25. september 2009 kl. 19.58

Hurrrrrrrraaaaaaaaaaaa
Da jeg kom hjem lå der en ordrebekræftelse i postkassen!

2 dages betalingsfrist! men de får dem i aften, så det ikke er mig der sænker processen – så skulle det blive leveret i uge 44.

For 4 år siden gav vi godt 1800 kr. for en byggetilladelse på huset, så med mindre der er kommet andre "boller på suppen" kan det nok ordnes med nedprioritering af rødvin og bøffer et par uger.

For et par år siden havde vi en byggesag i nordsjælland hvor byggetilladelsen kostede flere hundrede kroner pr.m2 (og det var der ikke lige taget højde for i overslaget – ups!)

Vi er dog alle godt stillet når vi kan nøjes med en anmeldelse – jeg har tilfælde fra arbejdet hvor en byggeansøgning havde et halvt års behandlingstid!

Janni

80 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. september 2009 kl. 23.09

Herligt – så er der gang i tingene!

81 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Berg., 3. oktober 2009 kl. 20.42

Nogen som har handlet ved Hobbydrivhuse?

82 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 4. oktober 2009 kl. 21.39

Hej Lars
Jeg er bange for, at du primært vil støde ind i fans af Willab Gardens produkter eller tilsvarende kaliber på denne side – personligt har jeg fravalgt alle modeller hvor tomatplanter placeret op af drivhusets sider kan opnå en maks-højde på 80 cm. når man trækker kappilærkassen fra. Min oplevelse er desværre, at man virkelig må til lommerne hvis man vil have et drivhus med ordentlig højde – men det er vel en smagssag.

Jeg skal samtidig lige høre Anja og Morten, om det er urimeligt at tro man får en eller anden tilkendegivelse om, at Willab har modtaget det halve af betalingen for mit drivhus, og ordren derfor kører på skinner? Har du hørt noget Morten? – Og hvad siger Anjas erfaring?

Jeg har endnu ikke fået støbt grund – men lecablokkene er hentet. Der kan være 15 blokke bag i en Corsa! – hvis andre end mig ikke gider at tage traileren med på trælasten.

Vi fik 130 m2 gulvplanker i torsdags, så jeg får nok heller ikke lige gravet fundament i næste uge – til gengæld kan jeg snart flytte ind i huset. YES!

m.v.h
Janni

83 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. oktober 2009 kl. 21.44

Hej Janni -

så vidt jeg husker, hørte jeg ikke noget fra dem, før jeg selv skrev og spurgte...

De er noget sløve i optrækket, så det er bare at tage fat i dem!

mvh
Anja

84 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 5. oktober 2009 kl. 17.39

Hej Janni
Jeg har lige hørt fra dem, men det var også først efter at jeg selv havde skrevet til dem.

Og efter jeg skrev til dem, gik der vel 4 dage inden jeg hørte noget, og jeg havde endda betalt hele lortet på en gang!

Jeg kan fortælle at de forventer at leverer i uge 44, så det blev til lidt mere end de lovede 4 ugers leveringstid.

Mvh.

Morten

85 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 5. oktober 2009 kl. 21.03

Nå! men så vil jeg da lige sende dem en venlig tanke – pr. mail. Det er lidt sjovt de kan drive forretning på den måde – og så handler vi alligevel med dem, trods Anjas advarsler omkring service. Det bliver lidt spændende at se hvornår mit hus så lander – vi (Morten) burde næsten få leveret i samme fragt når vi bor så tæt...I hører nærmere.

Janni

86 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Olsen, 6. oktober 2009 kl. 15.34

Hej

Vi har bestilt juli 2009 og betalt 50% på forskud, dog har vi ikke modtaget noget endnu. Vi har rykket og rykket det hjælper bare ikke.

87 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 6. oktober 2009 kl. 19.48

Til Olsen
Som jeg husker reglerne, skal der betales 50% forud ved bestilling over 10.000 kr. De resterende 50% netto 10 dage mod faktura.

Som jeg forstår dette, har man betalt det hele inden man får det leveret.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem, og bede om at tale med chefen! Det kan simpelthen ikke være rigtigt det du er udsat for!

mvh. Morten

88 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. oktober 2009 kl. 21.25

De sidste 50% skal først betales 10 dage efter levering – men det ændrer ikke på, at det er totalt urimeligt at skulle vente så længe uden en reaktion fra Willab!

Jeg er helt enig med Morten – bare gå til dem...

mvh
Anja

Der findes for øvrigt et svensk haveforum, der hedder odla.nu. Der skrev jeg på et tidspunkt noget om mine dårlige erfaringer med Willab. En af forumdeltagerne sendte Willab et link til mit brok og wupti – så kom der straks et svar!

Det var måske også en mulighed?

89 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 7. oktober 2009 kl. 21.30

Hej Olsen
Jeg har held med at skrive til en fyr der hedder Henrik Hansen. Der kan godt gå et par dage før han svarer, men han har (indtil nu) reageret på alle mine mails.

Efter et par måneder ville jeg dog nok også gå direkte efter chefen – Hvis du læser hele denne side igennem mener jeg der står et navn på ham et eller andet sted (Anja ved det sikkert ;-)

m.v.h
Janni

90 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. oktober 2009 kl. 22.04

Jeg kan ikke lige huske, hvad chefen hedder – men når jeg var træt af at vente på svar fra Henrik Hansen, brugte jeg både hans mailadresse og den, som starter med "info! – så plejede der at ske noget...

mvh
Anja

91 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 8. oktober 2009 kl. 10.58

Lige et bidrag til gebyr-historien.

Jeg har fået godkendelse- eller hvad vi nu skal kalde det på min anmeldelse af drivhuset på kr. 1200,00. Det ser nærmest ud til at være en standard formular, så jeg tror det er prisen i Stevns Kommune uanset størrelse og funktion.

Jeg skrev til Henrik Hansen igår aftes for at høre om de havde modtaget pengene osv. Han har svaret kl. 8.34.

Janni

92 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. oktober 2009 kl. 11.19

Nå – så sker der da en smule i sagen!

Hvor lang leveringstid her de?

mvh
Anja

93 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 11. oktober 2009 kl. 15.00

Hej Anja

Henrik skriver det kommer i uge 44 (det sagde computeren også da jeg bestilte over nettet) så jeg tror (foreløbig) på at det så bliver deromkring.

Jeg tror Mortens og mit hus kommer med samme lastbil – det må da være oplagt at levere 2 huse med 20 km. mellemrum fra den samme transport.

Janni

94 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. oktober 2009 kl. 15.12

Hej Janni -

ja – mon ikke de gør det på den måde?

Det bliver godt nok spændende – håber at I når at få dem sat op i år!

Jeg fik også mit leveret i november, men fik det først sat op i april...

Jeg er for øvrigt ved at finde ud af, hvad jeg skal have af plantelys derude til vinter. Fremtiden er jo LED-lys med et meget lille elforbrug, og det ser ud til, at jeg skal hen og bestille fra USA for at få det til en bare nogenlunde rimelig pris. Men spændende er det! Jeg vil kunne lyse drivhuset op med 50W, og det er jo ikke meget...

mvh
Anja

95 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 11. oktober 2009 kl. 15.21

Ja – vi har også lige været proceduren igennem – bare vedr. spots til huset. LED er billigt i drift, men hamre-dyrt i indkøb – det hjælper nok om et par år... du skal lige være opmærksom på, at der ikke er så mange farver i "spare lys" så indtrykket bliver anderledes end "almindeligt lys", og kan i nogle tilfælde virke lidt koldt (som med juletræskæderne der har et blåt-hvidt lys, det er ikke så hyggeligt)

Janni

96 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. oktober 2009 kl. 15.31

Ja – det er dyrt – men kan det tjene sig ind på 3–4 år, så er det til at leve med...

Jeg har fundet den helt rigtige lampe med rødt/blåt lys til planterne, så det kommer til at se rigtig spøjst ud i haven!

Prøv at se her:

www.ledgrowlightsoutlet.com/50-w-ufo-led-grow-lights.html

det ser lidt spændende ud – ikke?

mvh
Anja

97 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 11. oktober 2009 kl. 16.16

Lad jer nu ikke narre, led lamper får planterne til at se pæne ud, men den smule lys de giver gavner overhovedet ikke planterne. Prøv at sætte et luxmeter (instrument til at måle lysstyrke) under lampen, der er næsten ingen udslag sammenlignet med hvad alm. dagslys giver eller endnu bedre sollys.

Min erfaring er at en sparepære på 30watt i en lampe med reflektor som kaster lyset ned og anbragt få cm over planten gør en forskel, men hvis man har 10 planter som man vil prøve at drive frem så er det 10 gange 30w lig med 300 w og så begynder det at blive dyrt.

Mvh. Svend Høst

98 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. oktober 2009 kl. 16.34

Hej Svend -

det er ikke det jeg læser, når jeg bevæger mig rundt på nettet – her læser jeg, at det røde og blå led-lys præcist giver planterne det, som de skal bruge, i forhold til vækst og blomstring. Det er jo ikke "menneskelys" men plantelys. Og det bliver faktisk prøvet en del rundt omkring – f. eks. er hampdyrkerne meget langt fremme her! Logisk nok, for deres planter tåler jo ikke dagens lys – de skal helst gemmes lidt af vejen...

Så jeg synes helt klart, at nogen bør prøve det – om ikke andet, så af miljøhensyn.

Den 50 W lampe, som jeg har set på, erstatter ifølge producenten en 300 w højtryksnatriumplampe – og selv om det måske er overdrevet, er det stadig værd at forsøge. Synes jeg i hvert fald.

Jeg tror, at jeg opretter en tråd om led-lys – det kunne sikkert sætte nogle spændende diskussioner i gang – mon ikke?

Og når jeg får min lampe hjem, skal jeg nok fortælle, hvordan det går med mine planter. Jeg skal både have en i drivhuset og et par mindre spots til de par planter, som skal helt ind og overvintre.

Mvh
Anja

99 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Olsen., 11. oktober 2009 kl. 20.16

Reklamens magt er stor. Er der nogle referencer fra hampe dyrkerne. Slagterne bruger grønt lys over kødet, men det bliver ikke mørt af det.

100 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. oktober 2009 kl. 21.02

Masser af referencer – men søg selv, jeg har ikke gemt dem...

Og det samme for led-lys – der er masser at læse på nettet, hvis man er interesseret, og masser af spændende forsøg i gang med det i erhvervsdrivhusene.

Men ellers skriv kommentarer her:

www.havenyt.dk/forum/drivhuset/6917.html

da denne tråd handler om drivhuse...

101 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 12. oktober 2009 kl. 9.28

Anja!

Der er 2 slags plante belysning, pynte belysning, og så belysning som skal erstatte/supplere dagslys/sollys.

Pynte belysning er typisk grolux lamper som gør at planterne ser mere grønne og friske ud, blomsterhandleren og slagteren bruger også grolux, det får en kedelig bøf til at se velhængt og lækker ud.

Lys som skal erstatte naturligt dagslys skal være så hvidt som muligt og have en lumen så stor som muligt, det kræver store kviksølvlamper på 500–1000 W.

Det er sådanne lamper man bruger i palmehuset i botanisk have i den mørke vintertid.

God ide at oprette en ny tråd angående platebelysning.

Mvh. Svend Høst

102 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 28. oktober 2009 kl. 8.58

Hej Alle

Jeg vil bare lige fortælle at jeg fik leveret drivhus fra Willab Garden i går aftes (det skulle ellers først komme her i formiddag). Chaufføren ringede da han holdt 2 km. fra mit hjem – hvad mon han havde gjort hvis jeg ikke var hjemme eller ville modtage før tid? – men det ville jeg SELVFØLGELIG GERNE.

Drøn smart lastbil der kunne åbne HELE siden med foldedøre og klappe taget sammen og køre til side – det har jeg aldrig set før. Lille fiks kran der lige smed de 2 pakker og en papkasse af i min indkørsel (ikke ude på vejen) det tog under 30 min at pakke bil ud, læsse af, pakke bilen sammen og komme afsted. Det så ikke ud til at der var noget skadet (det var også spændt fast inde i bilen).

Chaufføren fik lige forklaret hvordan han kom mod Køge (jeg tænker det var med henblik på Mortens drivhus – han havde nemlig et mere med i bilen der til forveksling lignede "mine pakker")

Foreløbig kun ros for levering på rette tid og sted (jeg har ikke pakket det ud endnu).

m.v.h

Janni

103 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 28. oktober 2009 kl. 14.45

Hej Janni
Det er lige præcis hvaf han skulle, jeg fik mit drivhus her i morges kl. 07:25, han ringede i går aftes for at høre om han kunne komme kl. 07:30 istedet for mellem kl. 11 og 13, og det måtte han jo meget gerne. Jeg spurgte chaufføren om han skulle til Stevns, men han svarede pænt at det havde han været igår :-)

Jeg tænkte på Janni, om du havde en privat mail adresse, således at vi måske kunne hjælpe hinanden, når/hvis det nu driller lidt med at få sat det op...?

Der er jo ingen grund til at fylde denne her side med dette.

Og til orientering mine pakke så også fine ud.

mvh.

Morten

104 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. oktober 2009 kl. 15.35

Hej begge -

Til lykke og god arbejdslyst!

I er velkomne til at spørge mig, hvis der er noget, som jeg måske kan hjælpe med: anja-e(snabela)post.cybercity.dk

Et godt tip er at checke, at alle dele er der – jeg havde f.eks. bestilt et ekstra vindue, og der var det gået temmelig galt...

mvh
Anja

105 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 28. oktober 2009 kl. 19.26

Hej Morten og Janni
Tillykke med jeres nye drivhuse. Jeg håber at det hele kommer til at gå glat med opsætning osv. Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med opstarten af drivhusene, da jeg satser kraftigt på at købe et Euro Serre drivhus til foråret.

Venlig hilsen Kristine

106 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Hansen, 29. oktober 2009 kl. 19.29

Haha. De første tre gange jeg læste dit indlæg, læste jeg "Tillykke med jeres nye drivhuse. Jeg håber at det hele kommer til at gå GALT med opsætning osv.". Det kunne jeg ikke helt forstå

107 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 30. oktober 2009 kl. 7.11

Jeg købte et Euro Serre drivhus sidste år og er meget glad for det. Hvis I går ind på min hjemmeside www.haven-i-sparkaer.dk kan I se billeder af det og hvad jeg bruger det til. Det er dyrt men alle pengene værd når man som jeg har mange planter der skal overvinter frostfri.

108 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristine K., 30. oktober 2009 kl. 7.17

Nå, men jeg ønsker sådan set at det går supergodt med at sætte drivhusene, og at I kommer til at videregive gode erfaringer :0)

Og Anna, tak for tippet. Jeg smutter ind og kigger på din hjemmeside.

109 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 3. november 2009 kl. 12.12

Tak tak. Det bliver desværre nok mig der kommer til at nyde godt af Mortens erfaringer ifm opsætning af vores drivhuse – jeg er ikke engang færdig med at grave ud til sokkel. ØV. Det ser ud til at jeg mangler vinkelskinnen der skal ligge under døren – har du fået to Morten? -så vi bare kan lave en intern udveksling. Var der ellers alt med til dit hus – og har du sat det op? Min mail er kongeskovvej14@gmail.com og jeg modtager gerne gode råd inden opstart.

Så vidt jeg kan se, kan man godt montere det meste af huset uden vinkelskinnen (hvad siger Anja?) hvis det nu kniber lidt med at få leveret den. Jeg må hellere se at få skrevet til dem.

Jeg venter spændt på Mortens første billeder ;-)

Janni

110 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. november 2009 kl. 12.39

Hej Janni -

hvis du mener den helt smalle skinne, som bliver skruet fast på soklen, så kan du samle hele resten af huset uden den – du kan bare ikke gøre døren færdig...

mvh
Anja

God idé at få styr på det allerede nu!

Jeg skal lige have skrevet til dem igen – tredje levering af de sidste profiler kan heller ikke bruges...

111 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 3. november 2009 kl. 21.04

Hej Anja.

Du er da godt nok uheldig med det vindue – godt jeg ikke købte nogen af dem ;-)

Jeg har talt det sidste op (bortset fra gummilister, bolte og den slags) og det ser ud til, at det kun er vinkelskinnen der mangler.

Jeg kan ikke lige overskue hvornår der er sandsynlighed for at drivhuset er samlet, så hvis man har nogle "klager" er det nok ikke smart først at meddele dem det om 3 måneder – eller hva'? Jeg skriver i hvert tilfælde lige om skinnen – det kan jo være der kommer mere til under samle-processen.

112 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. november 2009 kl. 21.12

Hej Janni -

jeg fik drivhuset leveret i oktober sidste år og satte det først op i april, og der har ikke været nogle problemer i forbindelse med det.

Så du kan sagtens tage fat i dem, hvis der dukker flere mangler op – det gør der forhåbentlig ikke...

mvh
Anja

113 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 3. november 2009 kl. 21.35

Hej Janni og Anja
Jeg har ikke talt alle dele op, det kan jeg sgu ikke helt overskue lige nu. Har dog hakket noget af det af. Der ligger 6 små pakker med mindre dele – det passer med mine 6 vinduer. Der er en separat pakke med døren, og en med netdøren. Alle de små pakker, har jeg valgt ikke at åbne endnu, for så bliver delene ikke blandet med resten!

Det glæder mig at hører, at man stadig kan få leveret mangler, selvom man ikke har gjort det inden 7 dage.

Jeg har dog fundet 2 profiler med en mindre bøjning aller yderst, men tror ikke det betyder noget. Men den plade jeg har fået til at montere vand og strøm på, ligner noget fra en brugtvognsforhandler – det er en ommer.

Desværre må jeg fortælle at de forberedte huller ikke passer, så jeg skal have lavet nogle nye at støbe i...

Heldigvis var det aftalt med ham der lavede belægning med mere, at jeg bare skulle ringe, hvis de ikke passede, så ville han komme og ordne det som lovet. Og han kommer torsdag morgen i denne uge! :-) Ham kan jeg anbefale!

Jeg tror jeg får ham til at støbe og sætte rammen samtidig. Så skal jeg "kun" selv samle det...

Mvh. Morten

114 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. november 2009 kl. 21.40

God idé med rammen – jeg fik også mine støbefolk til at montere den på fundamentet, og det var heldigt – det var nemlig ikke ret lige...

Så den skal de lige selv rode sig ud af her i efteråret – drivhuset står godt og solidt på fundamentet og er skruet fast 10 steder men nogle lange bolte og en gang epoxy, så det aldrig flytter sig – men der er ikke lige meget kant alle vegne udvendigt, så her skal repareres lidt!

115 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Hansen, 16. november 2009 kl. 14.52

Hej alle!

Jag ser att ni har nämt mitt namn i detta forum. Willab Garden kan besvara alla frågor under dagen per telefon 08,00–16,30 tel. 39 67 65 00
eller kan ni sända ett mail till :
info@willabgarden.dk
henrik.hansen@willabgarden.dk eller kan ni gå in på våran hemsida www.willabgarden.dk

mvh Henrik Hansen
säljare på Willab Garden

116 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. december 2009 kl. 17.34

Hej Morten og Janni -

lige en lille rapport herfra...

Jeg har i dag haft besøg af et par montører fra Euro-Serre i Belgien og en fyr over fra Willab, som skulle vise mig, hvordan mine efterleverede profiler skulle monteres...

Med begrænset held - de passede stadig ikke - og det viste sig, at jeg i virkeligheden slet ikke havde brug for dem, da drivhuskonstruktionen var blevet ændret, inden jeg fik mit drivhus! Det var bare ikke slået igennem på tegningerne og åbenbart heller ikke blevet undersøgt, da jeg brokkede mig over, at de ikke passede. Hverken første eller anden gang!

Så der har godt nok været spildt både tid og kræfter på denne del af mit drivhusprojekt - det er vel heller ikke helt gratis at sende 3 mand rundt og se på drivhuse.

Men da de nu var kommet, fik de lige sat lidt ekstra forstærkning op i begge gavle, så nu flytter det sig i hvert fald ikke igen - det er jo fint nok!

Og nå ja - de kunne da også fortælle mig, at min dør slet ikke kunne monteres, som jeg havde gjort det. Men det er jo ikke let at vide, når jeg har en mail, som siger, at det kan jeg sagtens... Så hvis jeg kunne tænke mig at bruge den cylinderlås, som fulgte med huset, så skal jeg hen og pille glas ud af den ene gavl og bytte om på profilerne - det er jo også bare en lille ting..............NOT!!!!!!!!!!

Så jeg dropper det med låsen - ikke nogen stor ting, men endnu et irritationsmoment.

Men vi fik da ros for, at vi havde gjort et godt stykke arbejde, da vi samlede huset - de så ud til at være lidt imponerede over, at vi selv havde gjort det, så det er jo ikke så ringe endda for et par amatører som os...

Hvordan går det med jeres drivhuse - ligger de stadig i pakkerne?

Mvh
Anja

117 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 4. december 2009 kl. 19.14

Hej Anja
Det var noget af en historie du fik skrevet der :-)
Men det er da rart at høre, at du nu endelig er på plads.

Jeg har fået samlet hele rammen og den ene skydedør. Nu mangler jeg "bare" at samle netdøren og alle vinduerne!

Det jeg er mest nervøs for, er når jeg skal montere al glasset... Der er en masse tape m.m. med, så det kræver vist en lille gennemlæsning af forbrugsforviringen ;-)

Men det ser godt ud indtil videre, og det virker dejlig stort!

Mvh.
Morten

118 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 4. december 2009 kl. 23.21

Hej Anja

Du har da mildest talt været temmelig uheldig med det drivhus.

Som forventet er det mig der kommer til at nyde godt af Mortens erfaringer.

Min fundament er støbt og der er sat leca-blokke, men så er der ikke sket mere. ØV

Soklen skal lige berappes, men nu regner det jo hele tiden, eller også er der nattefrost, eller også er det mørkt eller jeg er på arbejde. Endnu mere ØV.

Hvor lang tid tager det at samle skelettet?

Jeg har fået et rigtig godt tilbud på teglfliser gennem arbejdet. Planen var ellers bare at genbruge nogle kedelige betonfliser vi har liggende, men når jeg kan få tegl - næsten kastet i nakken....... Jeg havde egentlig tænkt mig at lave belægningen efterfølgende - bare huset kommer op at stå - men det vil jo unægtelig være nemmere nu, end når alt skal bæres ind igennem døren.

Vi er forøvrigt flyttet ind i det nye hus - ganske vist på yderst primitiv vis med luftmadras og uden køkken, men her er varme og PLADS. Med tålmodighed kommer der nok både køkken og drivhus.

Mvh

Janni

119 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. december 2009 kl. 8.06

Hej Janni -

jeg mener, at vi brugte lidt over en dag på skelettet, og sammenlagt blev det nok også til en lang arbejdsdag på tage og sider.

Det blev jo lavet i et par omgange, fordi jeg ind i mellem måtte afvente svar på spørgsmål fra Willab...

Selve skelettet kan godt stå og vente på glas i nogle dage, men sørg for, at I har tid til at gøre tag og side færdige på en gang, hvis der skulle komme et blæsevejr forbi!

Hvis du ved, hvad du vil have af bede og gulv derinde, så er det helt klart lettest at lave det, inden huset sættes op. Jeg fik jo først lagt fliser sent, da jeg ikke havde besluttet mig, og det var lidt mere bøvlet med gruset. Og flisemanden svedte - det var 29 grader udenfor!

Jeg kan i øvrigt stærkt anbefale at have nogle jordbede derinde også. Det er hyggeligt fremfor en stor fliseplads, og det er min erfaring, at tomater trives bedst der...

Og til lykke med indflytningen!

Mvh
Anja

120 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 6. december 2009 kl. 0.34

Jeg kan godt anbefale tegnfliser! Jeg stod mellem dem eller betonfliser. Jeg valgte en kulbrændt blødtstrøgen fra Pedersen tegl i lud gul - bare så flot!
Det giver et helt andet lys i drivhuset fremfor grå beton. Og så står det super til min sorte drivhus fra Pavillion Danmark ;-)

121 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 8. december 2009 kl. 17.50

Hej Janni
Det ser sgu flot ud dir drivhus!!!
Nogen gode erfaringer du vil dele ud af vedr. montering af vinduer og glas? Jeg har polycarbonat i taget og alm. sikkerhedsglas i siderne.
Som jeg har forstået det, skal der slet ikke bruges silikone, men kun de gummilister der fulgte med!
Mvh.
Morten

122 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. december 2009 kl. 18.21

Hej Morten -

jeg gætter på, at det er mig, du mener - tror ikke, at Jannis drivhus er helt så langt endnu...

Der er to slags gummilister - kan ikke lige på stående fod huske forskellen, men de gav ikke problemer at montere. man skal bare huske at tage dem på taget efterhånden, så man ikke skal række længere end højst nødvendigt for at sætte dem på... Og så skal de klippes for langt af, da de trækker sig sammen i løbet af det første halve år - giv de lange stykker en 7-8 cm, så er du på den sikre side.

Jeg skal til at have klippet mine spidser af - nu har det jo stået der siden april, så nu sker der vel ikke mere!

Jeg monterede vinduerne først og satte dem op hele - det fungerede OK. Og det var nogenlunde let at eftermontere vinduesåbnerne bagefter. Jeg havde lånt et ministillads af naboen, så jeg kunne nå op. Jeg har jo gravet ekstra dybde ud, så jeg har næsten 3 m højde på midten.

Vi gjorde taget færdigt, før vi satte siderne i - det er en god måde at gøre det på... Bare sørg for vindstille, når du står og flagrer med poly-pladerne, ellers er de svære at styre!

mvh
Anja

123 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 8. december 2009 kl. 20.51

Hej Anja
Ja det var dig jeg mente ;-)

Lige et spørgsmål til tagvinduerne i polycarbonat: Der følge 2 slags tape med, en aluminiumstape og en dræntape...
Jeg kan ikke lige finde ud af hvad der skal monteres hvor, og hvordan....
Kan du hjælpe mig her? Har du evt. et par billeder af vinduerne?`

Jeg står pt. og samler vinduesrammerne (dem der kan åbnes) og satser på at monterer det hele imorgen (onsdag)!

Håber på et hurtigt svar :-)

Mvh. Morten

124 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. december 2009 kl. 20.54

Hej Morten -

håber at det er hurtigt nok!

Den med hullerne skal nederst, så evt. kondens kan komme ud den vej...

Mvh
Anja

125 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 9. december 2009 kl. 8.40

Hej Anja

Det havde jeg også en ide om, men det er rart lige at være sikker - tak!

Alu-tapen skal på i toppen - logisk nok, men skal der alu tape på siderne?

mvh.
Morten

126 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 21. februar 2010 kl. 15.36

Halløj

Jeg er så forfærdelig nysgerrig - hvordan går det med dit drivhus Morten - kom det op at stå inden vinteren?

Mit ligger under en snedrive i en million stumper og venter, og venter, og venter. Jeg er ellers vældig begejstret for denne vinter - ikke alt det sjap og pladder og mørke, men.....................

Første gang "de" lover 3 sammenhængende dage uden frost skal min sokkel pudses - derefter ved jeg så ikke rigtig.....

Principielt kan belægningen ikke lægges før frosten er gået af jorden - I torsdags havde jeg et byggemøde hvor kloakmesteren kunne fortælle, at jorden var frossen 70 cm. ned.

70 cm! - og det udløste jo så en ekstraregning.

Det bliver jo september før det drivhus kommer op at stå!

Nogen gode ideer? Jeg havde ellers en plan med 7 forskellige tomatsorter, men det kan da godt være jeg skal nedjustere forventningerne.

Janni

127 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 22. februar 2010 kl. 9.38

Jorden kan umuligt være frosset nede i 70 cm. dybde , her viser termometeret +5,5 gr. C i 50cm. dybde

Mvh. Svend Høst

128 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 15. marts 2010 kl. 21.59

Hej Janni
Ja, mit drivhus kom op inden vinteren, men mangler dog lige at montere en netdør, de 6 ventomax vinduesåbnere, såbed m.m.
Dog skal jeg lige have gjort noget ved vinduerne, de lukker nemlig ikke rent i, det er som om der er noget der ikke er helt lige, så de går på, på siderne, og det dur jo ikke! Men det var der ikke lige tid til at rode med inden det blev frost og snevejr.
Så jeg håber bare det er en lille justering, alt andet sidder som det skal, og jeg fik anlægsgartnere til at ordne soklen (altså støbe den fast og sørge for den stod i vatter, fik krydsmålt m.m.m.) Nu der alligevel var ude hos mig og anlægge min terrasse og "gårdhave".
mvh.
Morten

129 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2013 kl. 7.48

Jeg faldt lige over tråden her og blev nysgerrig :)

Hvordan gik det med jeres drivhuse, Janni og Morten?

Jeg er stadig utroligt glad for mit - sover der faktisk hele sommeren sammen med planterne...

Mvh
Anja

130 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 4. januar 2013 kl. 9.33

Jeg er egentlig også ret nysgerrig jeg skal nemlig have nyt drivhus og hælder meget til Euro Serre så vil gerne lige høre om i har haft nogle dårlige erfaring med dem?

131 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2013 kl. 19.58

Euro Serre laver nogle superlækre og holdbare drivhuse, og jeg er utroligt glad for mit.

Det var lidt sejt at komme igennem byggeprocessen, men jeg har kun haft glæde af drivhuset siden da, og jeg skal i gang med min 5. sæson med det nu. Så helt klart en anbefaling herfra!

Mit billede herover er mit Euro Serre-drivhus - Tropic Plus på 20,7 m2.

132 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 5. januar 2013 kl. 13.47

Anja: jeg er også super glad for mit drivhus - Jeg har vedhæftet billed af mit drivhus.
Drivhuset er mit lille fristed, og børnene elsker fars friske agurker, meloner m.m.
Frederik: Du kan roligt gå efter et euro serre drivhus, de er virkelig godt sat sammen og meget solide. Mit råd til dig: lad vær med at købe for småt!!! ;-) Mit drivhus er et euro serre 4, på 16,4 m2 - og jeg er glad for at jeg fik lokket fruen denne str, fremfor et der var mindre!

133 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. januar 2013 kl. 15.57

Hej Morten

Dejligt drivhus - tak for billedet :)

Og jeg er helt enig i, at man skal købe så stort som muligt - gerne en størrelse større, end man har tænkt sig...

mvh
Anja

134 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 5. januar 2013 kl. 19.41

Wow Morten det ser godtnok lækkert ud! Jeg har et gammelt drivhus på 9 kvm som jeg egentlig var ok tilfreds med men det bukkede under for snemængderne da regnen kom blev det åbenbart for tungt! Men jeg regner med at gå lidt op i størrelse regnede egentlig med 11,7 versionen men hvis de kommer med nogle gode priser i næste uge kan det godt være jeg napper en størrelse større men havde ikke lige regnet med at skulle bruge penge på et drivhus i år og med en lille ny på vej er der jo masser at bruge pengene på:-) men hvis har flere billeder må du gerne poste dem eller sende dem til frederik@gustafsen.net.

Er der noget du ville have gjort anderledes nu hvor du har haft det nogle år?

135 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 5. januar 2013 kl. 23.46

Hej Frederik
Jeg har ikke så mange billeder af det, pga et tidligere computer nedbrud;-)
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men willabgarden har udstilling i Greve, men ellers skal du være velkommen til at kigge forbi her i Køge.
Jeg ved ikke rigtig om jeg ville have gjort noget anderledes, er egentlig godt tilfreds. Men måske et endnu større drivhus... Evt. Et tropic... :-) men så er der jo det med "tiden"...
Mit råd vil være at bruge ekstra penge på at drivhuset er forhøjet med 20 cm, det er så lækkert at man kan stå fuldt oprejst i hele drivhuset, også helt ude i siderne. Overvej polycarbonat i taget, så slipper du for at kalke!

Mvh Morten

136 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 5. januar 2013 kl. 23.47

Bare et ekstra billed.

137 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. januar 2013 kl. 8.45

Mit er ikke den høje model - men jeg har sænket gulvet 30 cm, og det giver en højde i midten på næste 3 m.

Den kan helt sikkert anbefales :)

Billedet herunder er taget, da jeg lige havde fået lagt fliserne - som det kan ses lidt længere oppe, er det ikke så tomt længere... Jeg kan godt lide den mere jungleagtige version, og pladsen skal jo udnyttes til så meget som muligt!

138 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 6. januar 2013 kl. 10.09

Hej Morten
Ja har set der er en udstilling i Greve men de har ikke åbent lørdag før til marts og det er for sent synes jeg! Jeg er også fra Køge så kan da godt være jeg tager dig på ordet:-)

Det er modellen med 20 cm ekstra højre jeg kigger på og regner også med at grave 20-30cm ud

139 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 6. januar 2013 kl. 12.11

Hej Alle

Jeg har, som Anja skriver, et Euro Serre drivhus. Jeg ville have købt et ca. 14 m², men endte med at købe et på 18,7 m² (princippet med at man skal købe større end planlagt) -og det er bestemt ikke for stort!

Jeg har støb et fundament 40-50 cm. dybt og sat 10 cm. lecablokke i betonen. Lecablokkene står 10-15 cm over terræn og drivhussoklen er monteret herpå. Det betyder, at der var en høj kan at gå henover, når man skulle ind i drivhuset, hvilket ikke fungerede særlig godt. Så jeg har lavet en stor trappesten udenfor drivhuset så man nu har 25 cm. trin ned i drivhuset, hvor gulvet principielt er i terrænniveau, hvilket er ok for mig, men meget højt når man har små børn.

Jeg har ekstra højde -super dejligt for rumfornemmelsen, men man skal have noget at stå på hvergang der skal bindes op.

Selvom jeg er rigtig glad for mit drivhus er der nogle ting jeg ville gøre anderledes idag, forudsat økonomi var en ligegyldig detalje.

1. Jeg har ikke noget sted at overvintre frostfølsomme planter, så jeg ville gøre mange krumspring for at få et drivhus der kunne holdes frostfrit (Der røg 100 udpriklede planter i foråret en nat det var lidt køligt og jeg glemte at tage dem ind :-( (mit er med glas i sider og tag)

2. Jeg ville nok ikke vælge glas i taget, for jeg døjer lidt med solen (har endnu ikke fået lavet solgardiner).

3. Jeg ville bestille sortmalede profiler -aluprofiler er bare ikke kønne i mine øjne, men pristillægget er temmelig voldsomt.

4. Jeg har ekstra tagvinduer, men ville få et vindue i gavlen (jalousivindue?, tror nok Anja har det). Jeg tror det kunne give langt bedre gennemtræk når døren står åben, hvilket kunne være rigtig fint når der er 50 grader i huset.

5. Jeg ville også købe en netdør eller lign, så jeg kunne have døren åben uden at katten kunne gå ind og skide i mine bede!.

Dør og vindue kunne jeg jo nok eftermontere, men det havde været smart et få det med fra starten.

Jeg har eftermonteret en hylderamme, som jeg kan se Anja også har i sit hus. Jeg har bakker til undervanding i dem i foråret, og når tomaterne i bedet nedenunder vokser til, tager jeg bakkerne af, og så vokser planterne bare op igennem rammen. Det fungerer fint.

-og så en ubetydelig detalje, som bare kunne have været smart.
Når man skal montere noget efter huset er samlet, skal man købe nogle bolte hvor der er skåret i hovederne, ved ikke lige hvad de hedder. Når disse skal vrides ind i profilerne og man samtidig står og holder hylden og skal have det til at passe ind i hullerne... og så giver det sig lidt og bolten falder ned og bliver smurt ind i jord.... ARGH!

Jeg ville købe en spandfuld af de almindelige bolte med hele hoveder, og så skubbe 3 ekstra af disse ind i hvert profil når man samler drivhuset, som man alligevel gør ifm. samling af profilerne. Når man efterfølgende skulle montere noget, kunne disse bolte så bare skubbes rundt i profilerne UDEN at de kan falde ud, og man ville aldrig være nærvøs for om de beskårne bolte nu også var vredet helt rundt så de holder ordentligt fast.

Jeg bor i St. Heddinge, så du er også velkommen til at se mit hus hvis du får lyst. Udstillingen i Greve er altså rigtig fin, så selvom du måske bestiller drivhuset inden, kan et besøg anbefales for at få inspiration til indretning og u-undværligt drihusgrej :-)

mvh
Janni

140 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. januar 2013 kl. 13.51

Mht. at holde frostfrit, så har Willab Garden et lille overvintringsdrivhus i bobleplast, som jeg lige har plads til på fliserne i drivhuset. Det får 3-4 lag bobleplast mere uden på, og så koster det ikke alverden at holde det på 2-3 grader vinteren igennem :)

Det kan helt klart anbefales, hvis man har pladsen til det!

Billedet her er før, jeg har smidt de ekstra lag uden på.

Og Janni - du har helt ret med hensyn til boltene. Det er en god idé at sætte 3-5 stykker i alle profiler, så de er klar - og meget billigere, da de andre koster en bondegård, og jeg har i hvert fald brugt en del til hylder rundt omkring i drivhuset.

Mit vindue i gavlen i i øvrigt bare et almindeligt tophængt vindue - tror ikke, at man kan få et jalousivindue til Euro Serres huse. Men som du selv siger - det er godt til en gang gennemtræk på de varme dage. En anden ting - hvis du har 50 grader i dit hus, skal du nok finde på noget skygge, for det har planterne bestemt ikke godt af :)

141 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 8. januar 2013 kl. 11.22

Ok - der bliver måske ikke helt 50 grader, men varmt nok til at man ikke kan holde ud at være derinde (jeg har ikke målt), og jeg har fået noget stof af svigermor, så der er kun dårlige undskyldninger -og en erfaring til Frederik! Jeg har forsøgt at bruge fibernet som skygge, blot monteret med klemmer, men solen mørnede det og gennemtræk rev det til småstumper. Det var noget rigtig ged at få samlet sammen!.

Jeg har tit overvejet boble-teltet, men min bekymring går på de vinterdage med høj sol hvor der bliver helt sommerligt i drivhuset - er vi så ikke oppe på vanvittig varme igen inde i 4xplastic-teltet? og så 2-3 grader på varmeblæseren om natten - det kan planterne vel ikke tåle. Og det er helt sikkert, at jeg er på arbejde eller på weekend de dage så man ikke kan åbne op for teltet eller også får jeg ikke lukket det igen til aften -og så er vi jo lige vidt. -Burde selvfølgelig have efterlyst telt-erfaringer her i forum inden mine store citrongræs døde!

Jeg har ikke isolering i gulvet, så jeg har faktisk tænkt at man kunne sætte teltet på nogle polystyrenplader der isolerer nedefra. Pladsen er ikke noget problem - i øjeblikket er drivhuset halvt fuld af briketter til brændeovnen!.

Jeg har i runde tal brugt en million af de sjove bolte for hver gang man lige skal lave en holder til en plante skal der bruge en bolt- bare en vindue har nok 10 for at få den tæmmet til at vokse efter mine hensigter. -Så 5 i hvert profil er måske fornuftigt.

Jeg har faktisk lidt ballade med at tagvinduerne ikke er tætte, og jeg synes ikke jeg kan justere dem - har I andre oplevet det? Det regner ind af et par af dem, men ikke alle.
Døren binder også, men det kan klares ved at slibe lidt af bundskinnen -det skal bare lige gøres.

Janni

142 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. januar 2013 kl. 19.41

Nej - der bliver ikke mere end højst 10-12 grader derude, så det er ikke så galt endda :)

Jeg har heller ikke isolering i bunden af drivhuset - det ville være dumt, for i og med at jeg har isoleret fundamentet uden om drivhuset, kommer der ikke frost op nede fra. Jeg har ikke målt temperaturen nede ved gulvet, men det bliver helt sikkert ikke koldere end de omkring 3 grader, som jeg holder minidrivhuset på.

Jeg har et enkelt sted i taget, hvor det drypper ind, så jeg skal op og se på det til foråret. Det er dog ikke i forbindelse med vinduerne.

143 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 9. januar 2013 kl. 20.16

Nå jeg er ved at have sporet mig ind på hvad jeg vil have:-) et euro serre maxi 4 men overvejer at tage mur udgaven da jeg alligevel vil lave sokkel vil det da være lækkert ikke at have det store trin op og så får jeg også en slagdør istedetfor. Men kan i se noget jeg ikke kan?

144 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Jensen, 9. januar 2013 kl. 20.52

Jeg hat også et drivhus fra Willab garden.
Det er på 23 kvaderatmeter og på en mur.
Der er isoleret sokkel 80 cm gravet net og muren er af 2 lag mursten med isolering imellem.
Boblehuset har jeg også og med en lille varmeblæser har jeg kunne holde temperaturen på ca. 5 grader i boblehuset, i huset er der lidt mindre, men der er frost ved vinduerne.

145 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Jensen, 9. januar 2013 kl. 20.53

Desværre forkert billede

146 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 9. januar 2013 kl. 21.01

Lars er det murmodellen eller alm på en høj sokkel?

147 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni Hansen, 9. januar 2013 kl. 21.12

Jeg bor på åben mark, så en sidehængt dør i et glashus ville ikke gå her, men hvis dit drivhus kommer til at ligge i læ er en sidehængt dør rigtig behagelig i funktionen frem for en skydedør -min er som sagt 2-håndsbetjent da den skal løftes lidt imens den skubbes.

Jeg er kommet i tanke om en erfaring mere. Et par af glassene i taget glider i vinterens løb 5-7 cm. ned. Til foråret må vi så ud og skubbe dem på plads, og svigerfar har derfor udviklet nogle klips der holder på de berørte glas. Har I andre også oplevet dette? eller er det bare fordi mit trivhus bliver seriøst vindtestet hver vinter (hvilket var begrundelsen for ikke at købe en "billig-model").

148 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. januar 2013 kl. 21.19

Det lyder underligt med dine glas - har du prøvet at spørge Willab, om de har oplevet det før?

Hvad er det for en model drivhus, du har?

149 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Lillelund, 14. januar 2013 kl. 19.42

spændende læsning, jeg har planer om at bygge drivhus senere på året og har pt 2 modeller i tankerne

1. hobbydrivhuse model 700 (deluxe serien) 16,5m2
www.hobbydrivhuse.dk/shop/16-5-m2-485p.html

2. euro serre maxi 4 på 16,4m2
www.willabgarden.dk/fullpost.asp?AvdID=706&ArtID=30280&page=1

jeg kan se herinde at der er stor tilfredshed med euro serre drivhusene rent teknisk.

mit egentlige spørgsmål går på om der er nogen der kender drivhusene fra hobbydrivhuse model 700 (deluxe serien) jeg er mest intereseret i de tekniske problemer/erfaringer

vores grund skråner så der skal mures en sokkel i leca der i indgangsenden bliver min 30cm over jordniveau så højden i drivhuset bliver ikke noget problem.

ser frem til at høre om jeres erfaringer.

MVH Søren

150 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K Wetter, 26. februar 2013 kl. 10.03

virkelig spændende at læse alle historierne samt se billeder af alle de smukke drivhuse! :)

lillelund: Vi har netop været igennem processen med at vælge drivhus og vi endte med at vælge et drivhus fra juliana: webshop.coop.dk/kategori/hus-og-have/drivhuse

I min tråd kan jeg se at Frederik G har erfaringer med Euro serre, så du skal måske tage fat i ham? Kan desværre ikke finde et link til Frederik's profil, så her er istedet et link til min tråd: www.havenyt.dk/forum/drivhuset/11320.html

Held og lykke :)

151 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 26. februar 2013 kl. 12.30

Hej Søren
Jeg stod i præcis samme situation som dig og kiggede på de 2 huse men kunne ikke finde nogle med erfaring med hobbydrivhuse men en masse som kun kunne sige gode ting om euro serre så endte med det. Dog mur modellen hvor der er 43 cm muret sokkel hvor der er hul til døren så der ikke er et trin op når man skal ind. Jeg har altid været vild med høj sokkel på drivhuseffekt så det passede mig perfekt:-)

Det står dog stadig på pallerne da jeg ikke har kunne støbe fundament pga frosten men regner med at støbe om 2 uger hvis vejrudsigten holder...

Jeg Besøgte Morten fra denne tråd og så hans hus et maxi 4 som var super lækkert så der var jeg solgt!

152 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Rørbæk, 3. januar 2014 kl. 5.35

Også jeg har hidtil været meget glad for mit maxi 4 drivhus, som jeg anskaffede i 2011. Nu i januar 2014 efter et par hårde storme, er min glæde dog kølnet lidt, idet også jeg har problemer med at tagvinduerne glider ned og hviler på tagrenden. Det er meget utilfredsstillende. Min mand har konstrueret nogle træklodser der kan støtte ruderne, men det er hverken en holdbar eller tilfredsstillende løsning og jeg har tænkt mig at henvende mig til Willabgarden. (som forøvrigt sidste år rådede os til at lime med silikone, hvilket er lidt af en umulig opgave når ruderne er sat i og forøvrigt heller ikke holder)

153 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 3. januar 2014 kl. 8.50

Hej Lis
Jeg har faktisk også haft 2-3 tagvinduer i hver storm som er gledet ned, men synes nu ikke problemer er at stort at jeg vil begynde med silikone! Det tager mig kun 5 minutter at skubbe dem på plads og så fik jeg lige ordnet tagrenden samtidig:-)

Men hvis Willab vender tilbage med en smart løsning vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg er stadig MEGET tilfreds med mit drivhus og glæder mig til sæsonen starter da 2013 var mit første år i huset og kom lidt sent igang da frosten gjorde vi ikke kunne komme igang med at støbe.

154 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 3. januar 2014 kl. 10.15

Det her er noget forvirende ......... tagvinduer er dem man kan lukke op når det bliver for varmt , og de kan ikke glide ned , i mener vel , hvis der skal være logik i det , at det er glasene i taget der glider ned , og det burde de absolut ikke kunne gøre............men der er meget billigt bras på markedet, man får hvad man betaler for........

Peter A.

155 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Rørbæk, 3. januar 2014 kl. 12.04

Det har du da ret i, men jeg mener ikke at Euro Serra drivhuse hører unde kategorien billigt bras. Forøvrigt kan også glasset i tagvinduerne glide ned! Dog sker det i højere grad for glassene i taget.

156 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 3. januar 2014 kl. 15.32

Peter> jo du har ret, det er tagglassene der glider ned! Det er fordi de gummilister som fastgøre glassene ikke er stærke nok til at holde når det rigtig stormer, men glassene kan ikke falde ud da de bliver vinklet ned så der er ikke noget farer, men lidt irritation.

Billigt bras er Euro Serre dog ikke:-)

157 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 3. januar 2014 kl. 18.03

Er der ikke brugt glasholdere i taget.............

Peter A.

158 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 3. januar 2014 kl. 20.21

Mit glashus på 28 m2 fra Pavillon Danmark overlevede begge storme i 2013.
Dog blev de automatiske vinduesåbnere rykket op men fik dem tøjret fast.
Næste år får alle vinduesåbnere en strips.

159 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten B. Behrendt, 3. januar 2014 kl. 20.37

Jeg har som skrevet tidligere et euro serre 4 på 16,4 m2. Jeg har dog valgt polycarbonat i taget og glas i siderne. Ingen glas der glider ned :-) Og så slipper jeg for skyggegardiner om sommeren! Og polycarbonaten har ingen problemer i stormene! Mit har stået siden oktober/november 2009.

Mvh Morten

160 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2014 kl. 20.50

Jeg har ikke oplevet, at mine plader i taget på mit Euro-Serre har flyttet sig nogen steder hen - har poly i taget og glas i siderne som Morten :)

Euro-Serres drivhuse er hverken billige eller bras - det er superkvalitet...

161 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Erik Hansen, 18. januar 2014 kl. 18.46

Hej
Med hensyn til storm ... så er de 6 eller 8 kantede vel lidt mere stabile ? ud fra den betragtning at konstruktionen vil gøre det stivere og med de mange kanter .... vil den flade der er direkte imod vindretning jo ikke så stor ... og felterne ved siden af burde få vinden til at glide lidt af ... ?
Ikke desto mindre skal jeg have et 11,5 m2 nyt af mærket Uranus .... der kan Bilka ind imellem have et godt tilbud ... i starten af Januar så jeg det til ca 5500 kr. Men jeg kender ikke kvaliteten på de andre i nævner i tråden .... så om det Uranus er godt eller " for billigt" ved jeg ikke .

162 af 162 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Løwe, 3. marts 2015 kl. 18.14

Efter lang tid søgen og undersøgelse af drivhuse på det danske Market, er valget af drivhus faldet på et Hobbydrivhus 14,5 m2 drivhus model 800 sortlakeret, vil gerne skrive lidt om de grunde til at jeg valgte dette drivhus, havde først læst en masse om køb af nyt drivhus og har haft meget glæde af jeres forum. Var en tur i byggecentrum i Middelfart i weekenden sammen med konen og se på drivhuse. Gik hurtigt forbi Vitavia afdeling af drivhuse, som håndværker kunne jeg hurtigt se at disse drivhuse næppe kan holde til meget vind da deres aluminiumsprofiler er utrolige tynde. Var derefter over og se på Juliane drivhuse det var et godt drivhus men man kunne se at flere steder var de plastik/gummilister som holder vinduerne på plads var faldet af, Drivhus firmaer som Pavillon, Euro-Serre, bruger også sammen metode desuden sælges Juliane drivhuse kun men 3mm hærdet glas, og hvis du vil havde Polycarbonat i taget for at skåne planterne lidt for solen, vil dette koste 5000 kr. Ekstra og man vil stadigvæk modtage alt glasset til både sider og tag, det syntes jeg er ret skørt. Da jeg så kom over til Hobbydrivghuse afdeling kun jeg straks se at her får man et super stabilt drivhus med meget kraftige aluminiumsprofiler huset leveres som standard med 4 mm hærdet glas og men kan til vælge at få polycarbonat i taget for kun 500 kr. Extra. Kunne se at metoden som blev brugt til at sætte vinduerne i så meget mere holdbart ud, det sker ved at en halvmåne aluminiumsprofiler bliver skruet sammen med et t profil hvor der i andre drivhuse bliver brugt gummilister og glasfjeder clips. Var derefter hjemme og tjekke trustpilot for at se hvad andre syntes om dette produkt kunne se at de fleste var meget tilfredse med deres drivhus fra hobbydrivhuset og kunne læse at der var to køber der haft problemer med at ruder sad løse efter storm og at de måtte ud og stramme skruerne igen når det havde stormet, ringede så mandag og snakkede med Brian Thulstrup som er ejer af hobbydrivhuse og jeg spurte ham om der var problemer med vinduer der gik løse ved blæse vejr han kunne oplyse at der var lidt problemer med de første drivhuse med at de havde lavet designet om på de profiler der skruer vinduerne sammen han kunne også oplyse at det er sammen metode de bruger på professionelle drivhuse. Han fortæller også at de kun bruger rustfrie bolte og møtrikker til drivhuset da de er noget mere holdbar ind Aluminiumskruer der meget nemt kan overskrues i gevindet. Så alt i alt faldt valget på model 800 fra hobbydrivhuse det er samtidige det billigste i sammenligning med Juliane, Pavillon, Euro-Serre.

Brian Løwe.

Nyt svar til emnet »Hvilket drivhus skal jeg vælge.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvilket drivhus skal jeg vælge.

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider