Forum

Mystisk insekt og snegle

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 7. juni 2004 kl. 21.12

Efter regnen gik jeg på intens sneglejagt. Med briller på, for det er åbenbart de små snegleunger, der er hurtigst ude. De store ser jeg ikke, de kommer nok først, når jeg er gået hjem.

Observerede, at der slet ingen var i roma-salat, men masser i iceberg, både de bittesmå beige og de lange (undlader navne). Og undrede mig over, at der et sted man mange op ad stænglerne på hvidløg, mens der ingen var på hvidløg et andet sted.

Under denne søgen så jeg i bedet med gulerod og løg en sytråd bevæge sig. – Et sytråds tyndt, hvidt insekt, ca. 7–8 cm lang, som snoede sig og stak forenden op og lavede radar-bevægelser op i luften. Jeg har aldrig før set noget lignende. Hvad kan det være?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 8. juni 2004 kl. 8.34

Kære Clara Andersen

Jeg vil tro, at det er denne her sytråd, du har set :

www.havenyt.dk/aaret_rundt/karnas_have/2002/juni/32.html

med venlig hilsen
Karna maj

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 8. juni 2004 kl. 20.07

Mange tak for hurtig respons. Ja, der er den, og pudsigt nok bruger du også ordet sytråd. Dejligt at vide, at det er et nyttedyr, jeg var tæt på at have mareridt over et så usynligt og snigende insekt.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Hansen, 10. september 2005 kl. 10.37

Heeej jeg har 7 spørgsmål håber du vil svar på dem.

1. vil du gerne beskriv hvordan et voksent insekt er bygget -gerne ud fra en bestemt art
2. Vil du gerne forklar hvordan et insekt optager ilt brug gerne fagudtryk.

3. insekter opdeles i to større grupper i forholdtil deres livscyklus: dem med fuldstændig forvandlig og dem forvandliger- gerne som to tegninger med tekst forklaringermed de rigtige fagudtryk.

4. Vil du give et uddybbet eksempel så insekt som lever det meste af dets liv som nymfe
5. hvordan kan et insekt bege sig
6. hvordan orienterer et insekt sig? giv et par eksempler
7. hvad er et insekt?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria Hansen, 10. september 2005 kl. 10.40

Heeej jeg har 7 spørgsmål håber du vil svar på dem.

1. vil du gerne beskriv hvordan et voksent insekt er bygget -gerne ud fra en bestemt art
2. Vil du gerne forklar hvordan et insekt optager ilt brug gerne fagudtryk.

3. insekter opdeles i to større grupper i forholdtil deres livscyklus: dem med fuldstændig forvandlig og dem forvandliger- gerne som to tegninger med tekst forklaringermed de rigtige fagudtryk.

4. Vil du give et uddybbet eksempel så insekt som lever det meste af dets liv som nymfe
5. hvordan kan et insekt bevæge sig
6. hvordan orienterer et insekt sig? giv et par eksempler
7. hvad er et insekt?

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 11. september 2005 kl. 21.04

Nix-du tror nok at du kan snyde dig til en let opgavesvaring ved at gå på nettet, men det kan du ikke.

Kan du så lyfte røven og gå på biblioteket!

Hvad er et insekt? -du er for nem at gennemskue.

Din mor/far

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bendt Knudsen, 31. juli 2006 kl. 1.11

Hejsa jeg har set et underligt insekt i en have på orø her i sommer, jeg fik uheldigvis ikke et biled af den, men flere sagde at sådan en fyr havde de aldrig før set, jeg kan prøve at forkklare,hvordan den så ud, en cirka 2cm flot lang slank krop meget blank grønlig farve, den havde ligsom lange tykke sorte følehorn og meget sorte nærmest fløjlsagtige ben, utrolig smuk at se på den kravlede ind over gulvet i vores festtelt vi satte den uden for hvor den kravlede vidre, jeg har aldrig set et insekt der bare kunne minde om den, vil lige tilføje at den havde muligvis en form lidt hen efter en skorpion men den var ganske flot, jeg spurgte flere om de kendte sådan en fyr, men ingen kendte til den, måske i kune være rare og prøve at hjøælpe mig til en opklaring af dette insekt
mvh bt knudsen

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stacey, 3. oktober 2009 kl. 14.05

Hej. Er der nogen der kan svare mig på hvordan et insekt bevæger sig?

Nyt svar til emnet »Mystisk insekt og snegle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Mystisk insekt og snegle

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider