Forum

Hjælp-chili

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Freya, 6. juni 2005 kl. 16.12

Jeg havde nogle frø som jeg igemmen vintern har taget fra chililer og peber frugter. havde tørret dem og det hele.

Nu er de sået og står flotte som små planter... Men kan man se foreskel på de to planter?. jeg bliver nemlig helt i trivl. de linger nemlig hinanden. eller har jeg planted det samme...

på forhånd tak.

freya

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 6. juni 2005 kl. 20.23

Chili er i familie med peberfrugt. De fleste chili'er i forretningerne tilhører Capsicum annuum ligesom peberfrugt, og planterne meget ens. Du kan nok først se forskel, når de begynder at danne frugter.

Her er et par chili/peber links:
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/peber_og_chili/
www.gourmethaven.dk/groensager/capsicum/scovilleindex.html

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 7. juni 2005 kl. 23.05

Peberplanter har som regel ret store blade. Chiliplanters blade er som regel mindre. Håber det kan hjælpe. Ellers finder du nok ud af, hvad der er hvad, når du sætter tænderne i en chilifrugt!

Vær i øvrigt opmærksom på, at hjemmedyrkede grønne peberfrugter er ret stærke i smagen – faktisk så stærke, at man kunne fristes til at tro, at de var halvstærke chilierne

Nyt svar til emnet »Hjælp-chili«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjælp-chili

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider