Forum

Hvordan dyrker man squash?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bjarke, 22. september 2005 kl. 18.02

Hej.

Jeg er flyttet i hus for første gang, så har ikke meget forstand på haven. Men måske kan I hjælpe mig.Jeg har taget frø''ne ud af en stor squash, som jeg fik af en bondemand. Og nu kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan jeg skal behandle frø''ne og hvornår man skal plante dem? Måske ved du bedre end jeg.

Mvh.

Bjarke

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. september 2005 kl. 0.46

Squash bestøves af insekter, så har bondemanden eller hans naboer dyrket mere end en squashsort, så er det ikke godt at vide, hvordan de squash bliver, som du får, når du sår dine frø. De bliver spiselige, og antagelig vil de også give et udmærket udbytte. Men vil du være helt sikker på, hvordan dine squash bliver, skal du købe et brev frø.

Hvis man kun har en sort i haven, og der ikke er andre sorter alt for tæt på i nabohaver, så vil du selv kunne høste frø, som med stor sandsynlighed er samme sort.

Du kan finde artikler om squash og vintergræskar og dyrkning her:
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/agurk_graeskar_og_squash/

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarke, 27. september 2005 kl. 11.33

Hej karna maj

Tak for tippet, jeg bor i en lille by på lolland, så lidt anderledes end at bo i kbh, hvor jeg kommer fra. Og har set andre haver med squash i nærheden, så må nok købe frø...men tak

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette, 29. september 2005 kl. 17.32

Hej Bjarke!

Et godt tip, hvis du vil have en rigtig god høst af dine squash: Få noget møg hos en bonde – grav en spandfuld ned, læg jord over og plant den forspirede squash ovenpå – eller så frøet i jorden lige over møget. Det giver en kanonhøst. Brug samme metode til græskar!

Nyt svar til emnet »Hvordan dyrker man squash?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hvordan dyrker man squash?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider