Forum

Tjen penge på haven

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 4. december 2018 kl. 14.56

Hvordan kan man tjene penge på at dyrke sin have.?

Har du en god idé, så pas på. Jeg snupper den.! :-)

Jeg har høstet noget katteurt og lagt det til tørre med henblik på at kunne bruge det til kvaksalver lægeurtete.
For sjov prøvede jeg at give en kat et let revet og sejtørret blad på et viskestykke, og det gjorde stor lykke.
Findes der i forvejen den slags godbidder til katte.?
Nej, det gør der vist ikke..
Snup min idé, dyrk katteurt, tør bladene og sælg dem, og du kan måske blive rig som onkel Joakim.! ;-)

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 4. december 2018 kl. 15.26

@Jakob

Bare rolig, det findes allerede - i både kattelegetøj og som tilskud. ;)

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 4. december 2018 kl. 16.48

Man tjener ikke penge på at dyrke sin have - man sparer penge (forudsat udgifterne ved at have en have holdes udenfor!)

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 4. december 2018 kl. 18.36

Der er mennesker rundt om i verden, det tjener penge på ufattelig lidt jord. Her er et præmieeksempel, på KUN 400 m2. ;)

www.youtube.com/watch?v=NCmTJkZy0rM

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 4. december 2018 kl. 20.19

Jordskokker og rabarber er et par af de ting hvor detailprisen virker ret høj i forhold til hvordan de vælter op ad jorden hjemme i haven.
Om det så er en holdbar forretning er en anden ting. Distributionen er et problem når man kun kan tilbyde et meget lille parti.
Jeg plejer at forære et par spandfulde jordskokker væk på mit arbejde i stedet for.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 5. december 2018 kl. 11.24

Okay, tørret katteurt er åbenbart mere et sparetip til katteejere end et millionærtip.
Men hvad der er sparet er tjent, så det trækker stadig i den rigtige retning, og som en gave til katteejere har katteurten også en værdi.

Idéen er dog ikke så genial, at jeg også vil foreslå dyrkning af hundegræs til hunde. ;-)

Hvis man vil skabe en stor værdi på meget lidt jord i Danmark, så tror jeg måske, at krydderurter har det største potentiale, hvis man kan finde nye kombinationer til mad og te.
Jeg har startet en tråd om te, mest fordi jeg gerne vil finde en ny sund og billig drik, som også smager godt.
Tråden er her, hvis nogen skulle have lyst til at lege med:
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/19466.html

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. december 2018 kl. 18.46

Jeg plejer at være lidt som konen med æggene når jeg gøre min høst op, Hvad enten det er grøntsager, som f. eks hvidløg, der koster fra kr 3 og opefter. Eller hvis det er honning jeg høster, men man kan bare ikke gøre det op på denne måde. Det er godt nok et supplement til økonomien. Timerne man bruger på det vil gøre det til en underskudsforretning. Men sådan regner jeg det ikke jeg ser på hvor meget at jeg har brugt af frø og gødninger og så er tiden jeg bruger her min hobby. Når jeg tænker på min biavl er der flere omkostninger forbundet og her er fortjenesten meget lille

7 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. februar 2021 kl. 11.50

Slettet af administrator 23. februar 2021 kl. 8.29.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. februar 2021 kl. 0.06

Så hellere mynter/pebermynter og citronmelisse, de gror som ukrudt, er nemme at formere, og de er behagelige i te.

Og katte som mine, ja en elskede tørrede lavendler (som jeg havde fået i gave i stofposer, til at komme i skufferne), hun kom og stank af billig sæbe. Min gamle elsker krydderier, min krydderidåse er bare "Ae, AE!" vælte rundt og dufte sig beruset i- og Aldis myntete!

Men katteurt er de behersket glade for. Nogle er glade for mynte eller tyggegummipapir (spearmint), Jeg havde engang en idé om at lave en dufthave for kattene, men jeg fik ikke noteret, de foretrukne. Mine elskede også duften af hyld- nyafsavede grene og stabbe. Det var også bare uhm uhm! for dem.

Mvh
Tine

9 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 22. februar 2021 kl. 11.31

Slettet af administrator 23. februar 2021 kl. 8.29.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 22. februar 2021 kl. 13.48

Spam, er rapporterede...

Nyt svar til emnet »Tjen penge på haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tjen penge på haven

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider