Forum

Beskæring af kæmpe kaktus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sidse Elsborg, 10. juni 2019 kl. 18.21

Hej 😊 Jeg har en kaktus som vokser helt vildt og voldsomt og i dag har den netop ramt loftet. Kan man beskære den? Og er der nogen som ved hvilken art det er? Håber i kan hjælpe 😊

Venlig hilsen
Sidse Elsborg

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Elsborg, 10. juni 2019 kl. 18.22

.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 10. juni 2019 kl. 20.09

Mon ikke, det er den samme som i dette indlæg? Så får du også svaret på dine spørgsmål (såfremt det er den samme).
www.havenyt.dk/forum/vindueskarmen/16110.html

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. juni 2019 kl. 20.46

Du må lægge et bedre billede op , nærbillede , men et er sikkert , den er etioleret , ranglet , på grund af lysmangel .......

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Elsborg, 10. juni 2019 kl. 21.17

Tak for svar. Jeg har været inde og læse det andet indlæg. Men kan ikke helt finde ud af hvor den skal skæres, og om den nederste del af kaktussen ikke går i stykker hvis jeg klipper den over?

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Elsborg, 10. juni 2019 kl. 21.19

.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. juni 2019 kl. 23.00

Jeg mener at det er en kaktus , som desperat søger efter lys , jeg syntes at man kan se areoler (vækstpunkter) hvor blomster , pigge og eventuele nye skud kommer fra , du kan skære den over hvor du vil , det der sker er at den sætter flere nye skud , så den bliver flergrenet , men et lyst vindue og ingen vand i vinterhalvåret , så den går i dvale er vejen frem til en mere naturlig plante .
Hvis der kommer en hvid mælkeagtig saft når du skærer , så et det en sukkulent "Euphorbia denne mælkesaft er meget giftig................

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Elsborg, 10. juni 2019 kl. 23.35

Mange tak for svar 😊

8 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Quickydocs Docs, 12. juni 2019 kl. 14.59

Slettet af administrator 13. juni 2019 kl. 16.35.

Nyt svar til emnet »Beskæring af kæmpe kaktus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af kæmpe kaktus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider