Skrevet af: Jakob B., 28. august 2022 kl. 20.52
Øverst på denne side kan man finde et menupunkt med Tips og idéer. Men der er ikke meget indhold endnu.
Det kan godt vække undren, når der i forum næsten ikke findes en tråd uden adskillige gode tips.
Jeg tænker, at vi i denne tråd kan prøve at samle og diskutere de bedste tips og idéer, som vi har at give videre.
Har du noget godt i gemmeposen, så kom frem med det. :-)
Skrevet af: Jakob B., 29. august 2022 kl. 20.23
Skal jeg virkelig selv være den første, der bliver til grin ved at opblæse et banalt tip.
Så lad gå da. ;-)
Jeg vælger et tip til planteaflivning, som jeg selv er blevet overrasket over og aktuelt benytter i voksende omfang.
Det har udviklet sig efter en længere frugtbar diskussion om Planteaflivningsmetoder, og resultatet kan findes her:
www.havenyt.dk/forum/dyrkningsmetoder/21348.html#e152474
Skrevet af: Søren Duun, 29. august 2022 kl. 21.32
Der ligger nogle tips og ideer spredt rundt i de gamle tråde, men det er ikke samlet nogle steder . Hvis du googler "havenyt- tips og ideer" finder du ikke noget brugbart, men skal lede godt og grundigt efter dem . Desværre er der ikke så mange aktive mere på Havenyt som tidligere hvor vi ofte kunne supplere med ideer til havedyrkning.
Jeg tidligere skrevet om brugen af eddike imod ukrudt og om fremstilling af Vegano, der var et ukrudt middel baseret på på udtræk af hvidløg og chili, men som nogle gange var enorm effektiv og andre gange virkede det ikke . Det blev solgt i diverse planteskoler landet over . De søgte senere patent på det og det var kun fordi at jeg havde en veninde, der på dette tidspunkt arbejdede i patent direktoratet at jeg kom i besiddelse af opskriften, der var så enkelt at fremstille at alle kunne være med .
Idag bruger jeg eddike og kun hvor det er meget nødvendigt...
Skrevet af: Søren Duun, 29. august 2022 kl. 21.55
Der findes nogle enkelte tip så og ideer via dette er link
www.havenyt.dk/tips/ , men der ligger som sagt en masse i nogle af de gamle er tråde, hvor vi også kunne supplere hinanden
Skrevet af: Jakob B., 29. august 2022 kl. 23.37
Søren Duun - svar 3
Jeg nægter at tro på, at du ikke kan finde et bedre tip i posen end at foreslå, at folk skal hælde eddike ud over deres haver.
Du har i hundredvis af gode økologiske erfaringer. Du må kunne finde noget, som du selv mener er lidt mere særligt og smart på den gode måde.
Alt i haven er i spil.! :-)
Skrevet af: Jakob B., 29. august 2022 kl. 23.40
Ups.. ovenstående indlæg var til svar 2
Skrevet af: Søren Duun, 30. august 2022 kl. 11.47
Uha jeg må lige i tænkeboksen...
Skrevet af: Jakob B., 31. august 2022 kl. 22.29
Det er lige med at få øje på et godt træ i skoven. ;-)
Men plejer der ikke også at være mange flere aktive skribenter i dette forum.?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.