Forum

Opbevaring af grønsager over vinteren

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Dreyer, 6. januar 2010 kl. 11.41

Hej Jeg er ny her på forummet og ved derfor ikke lige hvor jeg skal gøre af dette enme.

Jeg er ny i haven så jeg bruger den kolde tid på at læse om emnet. Jeg bor sammen med otte andre i et hus i Roskilde med stor og lækker have, som vi har fået gravet op og klargjort til når varmen kommer igen.

Mit spørgsmål er så, om hvordan jeg bedst muligt kan opbevare mine grønsager over vinteren?

på forhånd tak

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Nielsen, 6. januar 2010 kl. 12.05

Hej Aneder,

Og velkommen til :o)

Hvordan du skal opbevare dine grøntsager afhænger jo meget af hvad det er du vil dyrke i din dejlige have! Nogen ting holder bedst nedlagt i fugtigt sand på et frostfrit sted, andre må i fryseren, en del kål, og porrer m.m. kan stå på voksestedet hele vinteren og bliver bedre efter frost. Har du planlagt noget bestemt?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 6. januar 2010 kl. 12.25

Camilla Plum har lavet nogle framragende udsendelser om netop det emne. Har du set dem? Hun fortæller om hvordan man laver henkogte tomater/chili, syltede agurker og meget mere.
Du kan se alle tidligere udsendelser her:
www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/Mad_der_holder/Udsendelser/udsendelser_oversigt.htm

Men ellers vil jeg give Lotte ret- vi er nødt til at vide hvad du vil dyrke, for at kunne hjælpe dig :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Dreyer, 6. januar 2010 kl. 23.31

tak for de gode råd

Jeg har ikke sat mig fast på noget bestemt endnu, men har tænkt meget på at dyrke kartofler, aspars, rødbeder gulerødder og måske augurk og tomater. Tak for ideen om plum, har helt glemt alt om hende :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 6. januar 2010 kl. 23.52

Hej Anders

Du kan finde en række artikler om høst og opbevaring af mange forskellige afgrøder her:

www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/hoest_og_opbevaring/

Desuden er der masser af oplysninger om opbevaring af de forskellige grønsager i artiklerne om grønsager. Dem finder du her:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/

Mange hilsener
Karna

Nyt svar til emnet »Opbevaring af grønsager over vinteren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Opbevaring af grønsager over vinteren

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider