Forum

Chili – i massevis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente, 28. august 2006 kl. 12.39

Mine tre chiliplanter bugner med chili-frugter, hvad kan jeg gøre ved dem? Chili i olie er jeg ikke vild med (risiko for butolisme), men jeg kan simpelthen ikke spise mere end en halv om dagen.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 28. august 2006 kl. 18.55

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mh, 30. august 2006 kl. 15.57

Der er masser af muligheder.

Prøv at kigge her. Se under "recepies" specielt de mexikanske. Der er flere gode opskifter på souce og salsa.

www.chillisgalore.co.uk

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 4. oktober 2006 kl. 21.18

Ja, det er nogen gange svært at få spist lige så mange chilier, som træet producere...

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Jensen, 13. marts 2008 kl. 22.01

Nu ved jeg jo ikk hva det er for nogen chiliplanter du har ;-)
men du kan jo altid sylte, tørre (evt, binde dem op og hænge i køkken?) knuse til pulver, krydderi i småglas, (dette har jeg aldrig prøvet selv – ved ikk hvor godt det er, der skal du nok høre nogen med større viden, (da jeg stadigvæk er nybegynder i chiliplanter)). og har læst et sted a man også kan fryse dem ned (så er der også til dårlige tider ;-)
.ellers er det gode værtinde-gaver til de mennesker man kommer hos, til glæde og gavn (du kan jo evt lave et kopi a din ynglings opskrift og ligge ved de 2–4 chili du giver væk ;-).

jeg har selv givet/afsat en del chillier til mennesker omkring mig (selv før planterne er klar ;-)
(ps. nu kan jeg se det er gammelt indlæg, men håber da du får det læst ;-)

mvh Vandflasken

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie, 15. marts 2008 kl. 10.02

Hej Vandflasken.

Super ideer!

TAK!

Smil Marie.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kgade, 30. april 2008 kl. 16.48

Hej prøv at lave noget brændenældegødning, hvis du vil af med dem så put dem i vand ti dage du skal være opmærksom på at 1 liter fortyndes med 10 liter vand ellers kan du svie ukrudt væk p.s det stinker helt af h til

Nyt svar til emnet »Chili – i massevis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Chili – i massevis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider