Forum

Kommentarer til »Hvordan skal jeg tørre kalabasfrugter?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan skal jeg tørre kalabasfrugter? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Jensen, 16. april 2004 kl. 12.50

Jeg har søgt de fleste forhandlere igennem herhjemme efter frø fra kalabas, dog uden held.

Er der nogen som har en adresse hvor man kan købe disse frø?

Jeg havde tænkt mig at lave fuglekasser af det til næste sæson.

Morten

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Ståhle, 20. juli 2004 kl. 23.09

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben Kamgaard Hansen, 13. oktober 2004 kl. 22.26

Jeg har løst problemet med at tørre kalabas. Først skæres toppen af og med en strikkepind der er banket flad i enden og bugget 90 grader skrabes der så meget kød ru som muligt. derefter hældes der salt i kalabassen, saltet skal virke 5 minutter og derefter skyldes ud kalabassen skyldes grundig og tilsidst tilsættes et spiseske atamon, kalabassen skal nu tørre, med åbningen nedad de første 2 døgn og derefter med åbningen opad

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben Kamgaard Hansen, 13. oktober 2004 kl. 22.28

Rettelse:
til indlæg den 13.10
Torben Kamgaard Hansen

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Housted, 2. oktober 2006 kl. 16.19

Det er fint med alle forslag til tørring af frugten, men hvornår skal den plukkes?

Nyt svar til emnet »Hvordan skal jeg tørre kalabasfrugter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan skal jeg tørre kalabasfrugter?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider