Forum

Kommentarer til »Kan hosta overvintre i potter?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan hosta overvintre i potter? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 25. april 2004 kl. 22.31

Fandtes der ikke en Hostaklub? Har nogen en adresse? Hostabogen, hvem vil af med den? Udsolgt fra forlaget...

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Kofod, 2. juli 2004 kl. 1.19

Hej Annemette og alle
Jo, der findes en hostaklub, og adressen er her:

dk.groups.yahoo.com/group/Hostaplanter/

Vi vil meget gerne have flere medlemmer, det er gratis at være med, så kig ind hos os.

Venlig hilsen
Lone Kofod

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette, 27. juli 2004 kl. 23.31

Hosta kan sagtens overvintre i potter, hvis man graver potterne ned i jorden.

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 28. juli 2004 kl. 8.39

Måske har jeg været heldig – men jeg har 4 potter med hosta som jeg hver vinter sætter i læ bag ved huset. Kønne er de jo heller ikke om vinteren. Jeg lader dem stå uden underskålene af hensyn til frosten og de har klaret denne tur i 4 sæsoner nu.

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 2. juli 2007 kl. 0.17

Jeg har aldrig haft problemer med Hosta i krukker. I slutningen af oktober sættes krukkerne under et halvtag og de vandes ikke. Skulle vi få sne kan jeg finde på at lægge en snebold i krukken men ellers klarer de sig selv til midten af april hvor alle krukker flyttes ud. Således også med Hortensia.

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hauge, 6. juli 2007 kl. 22.01

Jeg har den samme gode erfaring med hostaer i krukker. Sæt dem under halvtag om vinteren. Jeg pynter mine med mos og lærkegrene/røde æbler til jul. Det ser ganske kønt ud, men vær forberedt på plyndring fra solsortene!

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Hurup, 12. oktober 2007 kl. 16.09

Der er oprette et Dansk HostaSelskab, kan ses på

www.danskhostaselskab.dk/

Mvh Jan Hurup

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta Larsen, 8. maj 2008 kl. 13.29

Jeg har også god erfaring med hosta i potter,nede ved vores sommerhus har jeg flere krukker med hosta og om vinteren står de bare inde ved husmuren under udhænget,det har de gjort i flere år og klarer det fint.

mvh Britta

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke B., 9. maj 2008 kl. 14.47

Jeg har også i årevis haft hosta i krukker – nogle år stående ved husmuren, andre år ude i haven. Har aldrig haft problemer.

Jeg har dem også i bedene, men der bliver de hullede af snegle (og min kanin når den er løs i haven). I krukkerne er de nemme (jeg er ikke helt stabil når det kommer til at huske at vande men de trives fint alligevel). De får en håndfuld kaninmøg i foråret og står og hygger om hoveddøren.

De fine blomster nydes mere og får mere opmærksomhed end når de "drukner" i et staudebed.

Hilsen Rikke

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sus, 13. juni 2008 kl. 20.24

Hvornår dukker de nye planter op efter vinteren?

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 14. juni 2008 kl. 7.44

Hosta er ret sen til at skyde med nye blade, så de er oplagte at kombinere med ltidlige løgplanter i krukken.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Hansen, 9. august 2009 kl. 15.52

Kan jeg formere mine hosta med de frø, som kommer efter blomstring og i så fald hvordan?

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 9. august 2009 kl. 16.47

Hej Linda
Det kan du sagtens – bare så dem ovenpå jorden i enten en potte eller i jord – og hold fugle fra at rode i det. Skal stå halvskygget og må ikke tørre ud, så lykkes det.

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Hansen, 9. august 2009 kl. 21.05

Tak Boi, skal en potte så stå skærmet i vinterperioden'?

Linda

Nyt svar til emnet »Kan hosta overvintre i potter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan hosta overvintre i potter?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider