Forum

Kommentarer til »Kan bredbladet persille kommes i fryseren?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan bredbladet persille kommes i fryseren? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 24. oktober 2012 kl. 7.01

Sidste år hakkede jeg persillen, før jeg frøs den ned. Så kunne jeg pakke den meget tæt i plastbeholdere, og det var let at tage det, som jeg skulle bruge, med en ske. Det fylder endnu mindre på den måde - praktisk, når man lige har slagtet kyllinger og har en fyldt fryser...

Så jeg skal i gang med foodprocessoren en af de første dage igen :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. oktober 2012 kl. 23.11

Det er rigtigt, at det fylder mindre hakket, men jeg var overbevist om, at man tabte C-vitamin. Jeg har lært, at persille skal hakkes lige inden brug.

Jeg kan ikke finde tal for rå og hakket persille, men der er ikke forskel på C-vitamin indhold i rå kørvel og hakket og frosset kørvel:
www.foodcomp.dk/v7/fvdb_foodnutrlist.asp?Order=Name&CompId=0050

Så det gælder sikkert også persille. Om der så forsvinder smagsstoffer - det ved jeg ikke.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. oktober 2012 kl. 7.54

Jeg synes faktisk, at det bevarede smagen rigtig godt - lige så godt, som det jeg tidligere frøs ned i hele blade.

Nyt svar til emnet »Kan bredbladet persille kommes i fryseren?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan bredbladet persille kommes i fryseren?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider