Forum

Kommentarer til »Brugt så- og priklejord – hvad med det?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Brugt så- og priklejord – hvad med det? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 25. april 2013 kl. 18.26

Jeg må altså indrømme, at jeg gemmer min brugte spiremuld og genbruger det året efter. I år har jeg kun anvendt brugt spiremuld fra sidste år, og det er gået godt, jeg har masser af spireplanter i vindueskarmen. - Det er ikke for at spare penge, men fordi jeg har brug for det allerede midt i februar, når jeg starter forspiring af chili. Og da er det sjældent, at Silvan har ny, frisk spiremuld, oftest får man en sæk fra sidste år, der har stået ude vinteren over, og så kan det faktisk være for stærkt, gødningsmæssigt. - Min brugte spiremuld er i hvert fald ikke stærk, for sidste års spirer har brugt en pæn del af den "berigelse" af gødning, de tilsætter. Jeg kan så være nødt til at tilsætte lidt flydende gødning i underskålen, når spirerne er store nok, men det har jeg ikke gjort. Derimod har jeg priklet spirerne så snart, de var store nok, og priklet dem i en blanding af brugt og ny pottemuld. Det har set ud til at fungere.

Nyt svar til emnet »Brugt så- og priklejord – hvad med det?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Brugt så- og priklejord – hvad med det?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider