Forum

Kommentarer til »Druer i danske haver«

På denne side finder du kommentarer til teksten Druer i danske haver. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Andersen, 31. maj 2004 kl. 19.37

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er for antennelign. bittesmå stilke med blomster som vokser på mine druer? Har lige købt hus med drivhus hvor der vokser en vinplante, var egentligt ikke haveinteresseret men har fået meget smag for det, og vil så også gerne vide lidt om hvordan jeg passer min vin lige nu.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 1. juni 2004 kl. 9.34

Til lykke med din ny hobby. Havearbejde er ikke kun en fysisk udfoldelse, men et meget interessant område, hvor man bruger både hoved og hænder, og der er mange ting, man som ny haveejer skal finde ud af.

Vinen står med blomsterknopper lige nu, som måske er nået at springe ud i din have. Det er simpelthen det, der bliver til vindrueranken med vindruer på, du kan se. Når du får tid, synes jeg, at du skal gå på biblioteket og låne ovennævnte bog og læse lidt om vin og beskæring, så du kan se, om din vin er blevet beskåret rigtigt. Lige nu skal du lade de nye skud med blomsterne vokse. Om en månedstid, skal du til at korte dem af. Men det kan du læse mere om i bogen – eller se på alle de svar, som ligger her på Havenyt.dk om beskæring af vin:

www.havenyt.dk/soeg/?q=vin+besk%E6ring

Med venlig hilsen
Karna Maj

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: AG, 21. maj 2007 kl. 17.41

Er der nogen, der har erfaring med en druesort, der giver søde druer i stort omfang og kan vokse udendørs op ad sydvendt mur?

Og er det mon muligt at nå at få druer i år, selvom vi er midt i maj?

Alle gode råd modtages.

Mvh. AG

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 12. august 2014 kl. 10.57

Der findes mange sorter, der kan give mange og søde druer på en sydmur. Nogle af sorterne er beskrevet i "Druer i danske haver"
Men du skal ikke regne med at få druer før efter 3 år. Og hvis planten sætter blomster tidligere, bør du fjerne dem.
Du skal overveje, om du kan leve med mindre kerner, for så har du et meget større udvalg.
20. september kan du på Dansk Vindag besøge nogle vingårde, så du kan smage på deres druer. Der er bl.a. åbent i min vingård.

Nyt svar til emnet »Druer i danske haver«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Druer i danske haver«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider