Forum

Kommentarer til »De umodne ribs forsvinder – hvordan?«

På denne side finder du kommentarer til teksten De umodne ribs forsvinder – hvordan? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Krog Andersen, 5. juni 2013 kl. 15.38

Hej.

Jeg bor inde midt i Aalborg, i et rækkehus med en lille have. Jeg har en opstammet ribs, som jeg har haft i 2 år. Den har givet rigtig mange bær, til at det er en opstammet ribs. I år har jeg samme problem som I andre. Selv om min plante har kronen i 150-200 cm's højde, og her ikke er andre dyr i min lukkede have, så forsvinder mine grønne ribs også. Sidste år, kæmpede jeg med solsorten om at få de røde ribs, så jeg bandt et stort net på, for at få min andel af bærrene. Det vil jeg naturligvis også gøre i år, når de begynder at blive røde, hvis der altså stadig er flere til denne tid. Jeg har min opstammede ribs lige udenfor stuevinduerne, så jeg kan holde et ekstra øje med den, og forhåbentlig se, hvad der sker med de grønne bær. Der ligger ikke nogle bær på jorden, så de må jo blive spist, men af hvem? Jeg holder selv øje med min plante, men følger også gerne med her på siden, og håber vi sammen kan finde ud af, hvor de grønne ribs bliver af!

Venlig hilsen

Eva fra Aalborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Nielsen, 5. juni 2013 kl. 19.16

Svar til ribs der forsvinder. Jeg har mange duer i min have og de begynder allerede nu at spise de grønne ribs. Hvis jeg ikke dækker dem med net får jeg ikke et eneste ribs og slet ingen solbær. Duerne spiser også stikkelsbær dog først senere. Jeg har også helt bare æblegrene, hvor duerne har spist bladene.

Venlig hilsen Ida Nielsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilly Møller, 17. juni 2013 kl. 22.51

Sidste år blev både umodne ribs og solbær i min have spist af skovduer.
I år har vi lige opdaget, at de nu er begyndt at interessere sig for dem igen. Derfor har vi lagt net over i dag.

Venlig hilsen
Lilly Møller

Nyt svar til emnet »De umodne ribs forsvinder – hvordan?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »De umodne ribs forsvinder – hvordan?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider