Forum

Kommentarer til »Hvordan retter jeg en skæv hæk op?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan retter jeg en skæv hæk op? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2002 kl. 22.13

Tak for det gode råd – det virker :-)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sarah, 9. april 2003 kl. 11.24

Vi har sidste år overtaget en gammel kolonihave, hvor hækken hældte voldsomt ud til vejen.

Hækken var meget gammel og lidt slidt på udsatte steder, så vi satte os for at friske den lidt op.

Vi brugte så et par uger på at trække alle de døde og næsten døde grene ud af hækken, som tyngede den og tog plads fra ny vækst. Derefter gav vi den en ordentlig bunke hestegødning.

Til sidst satte vi to reb på ydersiden af hækken, et midt på og et ca. 50 cm. over det første.

Rebene fastgjorde vi til et træ i hver ende af hækken. Så trak vi i rebene indtil hækken havde noget, der lignede en oprejst position.

Hele sommeren har vi så strammet lidt til hver gang rebbet blev lidt slapt og i sidste uge kunne vi fjerne rebene og hækken står lige og flot.

Det krævede lidt arbejde, men vores 50 år gamle hæk, står ung og flot igen.

Nyt svar til emnet »Hvordan retter jeg en skæv hæk op?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan retter jeg en skæv hæk op?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider