Forum

Kommentarer til »Hvornår skal der luftes i drivhus med tomat og agurk?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvornår skal der luftes i drivhus med tomat og agurk? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 27. august 2013 kl. 14.37

Hvornår kan man igen begynde at lukke vinduerne om natten?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 30. august 2013 kl. 8.45

Hej Martin

Du skal lade drivhuset stå åbent fortsat, da det ellers giver våde planter og rådproblemer. Jeg lukker først, når der er risiko for nattefrost, og jeg har gerne røde cherrytomater langt ind i efteråret. Et år helt til først i december. Og jeg har både vinduer og dør stående åben.

Vil du så nye planter, der har brug for varme, er det selvfølgelig et valg at lukke vinduer om natten, men tomat og agurkplanterne vil få rådangreb på blade og stængler, hvis du lukker om natten. Og det samme gælder, hvis du begynder at sætte planter ind til overvintring.

Mange hilsener
Karna

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 30. august 2013 kl. 9.00

Vil bare erklære mig helt enig med Karna - også fuld udluftning her længe endnu :)

Der er mange flere planter, der dør af fugt end af kulde...

Nyt svar til emnet »Hvornår skal der luftes i drivhus med tomat og agurk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvornår skal der luftes i drivhus med tomat og agurk?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider