Forum

Kommentarer til »Kan jeg dække min tilgroede baghave med flis?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg dække min tilgroede baghave med flis? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 20. marts 2014 kl. 23.21

Hej Carsten

Du er helt bestemt nødt til at fjerne alt det ukrudt, der stritter i vejret.

Så er der de flerårige rødder, som er ret så besværlige. Nu ved jeg ikke, hvor stort areal, det drejer sig om, men jeg har haft glæde af at lægge et tykt lag våde aviser i et helt tæt lag og derover et lag flis, der var så tykt, at det kunne holde til, at man gik på det. Jeg bruger det til havegange. Aviserne holder et par år, nok til at udsulte rødderne. Men de må altså ikke komme op ved siden af.

Jeg har læst, at man kan plante i huller i et sådant avisdække.

Det eneste, der er virkelig en fare er, hvis man har mosegrise, for de elsker at bo lunt og godt under sådan et lag.

Venlig hilsen

Alice

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Bæk, 22. marts 2014 kl. 21.13

Man kan også bruge et lag kraftig pap, eksempelvis brugte flyttekasser. Sørg for 10-15 cm overlæg og husk at fjerne clips, tape, klistermærker osv. først.

Metoden er også god, hvis man vil anlægge et nyt højbed i græsplænen: Pap/papir og derpå velegnet jord, kompost eller lign.

Papir/pap vandes godt igennem, så orm og mikroorganismer lettere kan arbejde med det. Græsset omsættes og forsvinder helt. Det sparer både tid og arbejde.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: H. Hansen, 3. maj 2014 kl. 22.31

Slettet af administrator 12. maj 2014 kl. 13.17.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. maj 2014 kl. 22.39

Fint Jimmi, det er lige til at få folk i haverne med de priser :)

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 3. maj 2014 kl. 22.48

Hvad er dog det for noget fup og fidus med det glypfosat ?

Det har INTET med virkeligheden at gøre, men jeg må ikke rette usandhederne. Desværre :-(

6 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. maj 2014 kl. 0.29

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. maj 2014 kl. 14.01

Har rapporteret giftreklamen til redaktionen - den hører ikke hjemme her...

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Jørgensen, 4. maj 2014 kl. 23.19

@Anja Egeriis.
Du vil anmelde redaktionen til redaktionen?
Så vidt jeg kan se, så er det redaktionen selv der i deres svar nævner muligheden for brug af roundup.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. maj 2014 kl. 23.33

Nej - jeg har anmeldt en reklame i tråden, for det er ikke tilladt at reklamere der.

Det er i øvrigt ikke redaktionen, der har skrevet svaret - det er en af de tilknyttede eksperter.

Nyt svar til emnet »Kan jeg dække min tilgroede baghave med flis?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg dække min tilgroede baghave med flis?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider