Forum

Kommentarer til »Kan tromling kombineres med vertikalskæring?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan tromling kombineres med vertikalskæring? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. april 2014 kl. 9.05

Ikke enig - og det er der andre, som heller ikke er:

www.bolius.dk/koer-haven-over-med-havetromle-og-undgaa-mos-19323/

Selvfølgelig kan man ikke tromle muldvarpeskud og tilsvarende ujævnheder uden at det har konsekvenser for jorden. Vil man gøre det, skal der også bruges en meget stor og tung tromle.

At bruge en håndtrukket tromle et par gange om året kan ikke skade og så slipper man for alle de små hårde tuer, som regnormene laver i løbet af vinteren. Det ser også ud til, at have en positiv effekt på mos, selv om det stadig er klippehøjde, gødning og lysforhold, der er væsentligste spillere her.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Rolapp, 8. april 2014 kl. 17.55

Min løsning på mosbekæmpelse var meget simplere og var egentlig helt utilsigtet.

Jeg købte noget gødning hos Aldi, der hed Efterårsgødning til græsplæner, til vinterfaste græsplæner.

Alting udviklede sig umærkeligt og langsomt, men græsplænen forblev grøn, skudtætheden blev størrer og hen imod foråret var mosset helt forsvundet, hvilket sidste jeg slet ikke havde kalkuleret med.
Næste forår gjorde jeg så det ekstraordinære, at jeg kørte store mængder blade på og som jeg pulveriserede med min plæneklipper.

Nu er plænen så blød og lækker at gå på, så man tror det er løgn. Og efter en sådan omgang ville en tromling måske være formålstjenlig, hvis man havde behov for det.

Nyt svar til emnet »Kan tromling kombineres med vertikalskæring?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan tromling kombineres med vertikalskæring?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider