Kan tromling kombineres med vertikalskæring?

Jeg har overtaget en temmelig ujævn græsplæne, og har tænkt mig at tromle den først og derefter give den en tur med vertikalskæren for at give luft og plads til rødderne.

Er min plan helt ved siden af? Ellers har jeg tænkt mig at starte på en frisk – fræse hele plænen op – forfra.

Med venlig hilsen
Anders Ravn Mortensen, marts 2014

Svar

Du kan læse et svar på nogenlunde samme spørgsmål om en ujævn græsplæne:

Hvad gør jeg ved min ujævne græsplæne

I svaret anbefaler jeg at undgå at tromle. Det er bedst at jævne plænen ved at udlægge topdressing i hullerne og efterså dem, så komprimering undgås.

Det selvfølgelig er bedre, når komprimeringen bliver fulgt op af en vertikalskæring, men det er stadig bedst at undgå at tromle og dermed komprimere jorden.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Kan tromling kombineres med vertikalskæring?