Forum

Kommentarer til »Byg en kampestensmur«

På denne side finder du kommentarer til teksten Byg en kampestensmur. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolai Jacobsen, 2. maj 2014 kl. 8.51

Hejsa,

Vi har købt hus, der ligger på en bakketop. Det er lækkert hvad angår udsigt - og måske også hvad angår haven - i hvert fald er der mulighed for en meget spændende have! - vores problem er, at vi har boet i lejlighed indtil nu - så alt det med have er en stor, men velkommen, udfordring!

Vi har mange ønsker, men det primære går på at udskifte alle vores knækfliser (cement/grus) fra 1979, da de smuldrer mange steder, og æstetisk "ikke lige er os", ligesom flere af de nuværende stensætninger nedbryder carport og "udehus". Valget går på kampestensmurer, og jeg har mulighed for at skaffe disse sten selv (fætter er landmand). Men jeg kan nu læse her på sitet, at jeg ikke skal overstige 1,2 meter... Jeg har flere steder i haven (der er ca. 7 niveauer i alt), hvor vi gerne vil have en højere mur, ca. 2 meter - for at reducerer antallet af niveauer, og gøre haven mere brugbar

Generelt har jeg 1000 ønsker og spørgsmål til haven - mon nogen vil hjælpe en nybegynder?

Her er et par billeder. Er der nogen af jer som også bor på bakke/har mange niveauer - og må jeg se jeres løsninger med så mange niveauer?

Byd gerne ind med gode idéer!

Venlig hilsen Nicolai

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolai Jacobsen, 2. maj 2014 kl. 8.54

Billeder af stensætninger, som jeg kan gerne vil gøre til et niveau.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolai Jacobsen, 2. maj 2014 kl. 9.02

Her er der også nogle spændende udfordringer!

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolai Jacobsen, 2. maj 2014 kl. 9.04

og sidste sted er her. Ønsket i denne del, er at gøre det mere plant, så en stor del af det kommer i niveau med teressen, og får fliser. Derved opstår der dog en større mur bag til.

Er vi nød til at bruge cement? eller hvordan kommer vi uden om det grimme kirkegårdsagtige look?

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. maj 2014 kl. 20.01

Det er almindelig at tidens tand æder muren op sådan som det er sket med dine mure . Normal plejer de at blive skubbet forover eller sætte sig.
Der er ikke andet for at du skal pille dem ned og bygge dem op fra bunden af . Lappeløsninger vil kun være en stakkels frist.

Hvis du vælger kampestens mur , som efter min mening er noget af det flotteste, der findes, skal du vide st det er hård arbejde og du skal have det rigtige smig og stenene til at passe sammen .

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. maj 2014 kl. 10.26

Jeg ville nok ofre lidt på at få en havearkitekt eller lignende til at gå en runde i jeres have og komme med gode råd til jer, inden I går i gang med de store projekter.

Så kan I lægge en plan og starte et sted - ellers kunne jeg godt være lidt nervøs for, at I får småbegyndt flere steder på en gang og kører sur i det hele :) Det var i hvert fald sådan noget, jeg kunne finde på...

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolai Jacobsen, 4. maj 2014 kl. 9.10

Tak for jeres svar!

Jeg må se, hvad vi gør. Finder vi pengene bliver det nok en havearkitekt, men ellers må vi starte fra en ende af :)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 4. maj 2014 kl. 9.27

Eller få en anlægsgartner til at komme og give et tilbud? Det burde han kunne gøre gratis og projektet kan jo evt. gennemføres i flere etaper, når man får råd?

Men vil bare give min store opbakning til, at noget må der ske! Og at det kan blive rigtig flot!

Nyt svar til emnet »Byg en kampestensmur«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Byg en kampestensmur«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider