Forum

Kommentarer til »Hvorfor har de nye pimpinellifolia roser blege skud?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor har de nye pimpinellifolia roser blege skud? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne Friis, 22. maj 2014 kl. 0.07

Hej!
En af mine roser (Rote Max Graf) ser ud som din, hvilket den har gjort i 2 år. Før var den struttende sund, fik smukke, blanke mørkegrønne blade og et væld af røde roser.

Jeg har søgt rundt om på nettet og gjorde en trist opdagelse. Din (og min) rose kan være ramt af en virus, Rose Rosette. Den er desværre uhelbredelig og kan smitte andre roser. Så vidt jeg kan forstå fra engelske websider, kan den komme af bl.a. sprøjtning med giftmidler. Min udlejer malede mure for et par år siden, og han syntes åbenbart også, at rosen skulle have en gang maling. Siden har den i hvert fald mistet livsgnisten.

Jeg håber det bedste for din rose. jeg har desværre opgivet min og vil grave den op, hvis den ikke kommer sig i løbet af sommeren.

Mvh Johanne

Nyt svar til emnet »Hvorfor har de nye pimpinellifolia roser blege skud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor har de nye pimpinellifolia roser blege skud?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider