Forum

Kommentarer til »Ukrudt, ukrudt, ukrudt…«

På denne side finder du kommentarer til teksten Ukrudt, ukrudt, ukrudt…. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 22. juli 2004 kl. 8.30

Her på Falster fik vi også det våde vejr at mærke. Enkelte steder helt op til 5omm. Det var næsten umulig at høre hvad hinanden sagde...

Ukrudt har jeg mest af i staudebeddet, trods tanken om at de såede etårige sommerblomster skulle klare "ærterne", har ukrudtet fundet sin plads alligevel. Dog står det spredt i ca. 5 cm's højde, på de få bare pletter der er.

(Mine rødkål har også dannet små hoveder & sikken et fantastisk syn af en kålplante af være. Om det er sommerens regn eller de hvepse der konstant sværmer i kålene, der holder kållarven fra døren, skal være mig usagt.)

Ukrudt i køkkenhaven har jeg ikke, men dertil skal siges, at på selv de vådeste dage iført regntøj og gummistøvler + en god potion knofedt samt vilje – jævnligt har fjernet det spæde ukrudt.

Indimellem kunne det føles som om der var mere jord under gummistøvlerne end i køkkenhaven :-)

Nu skal det ikke lyde som om at jeg ligefrem nyder at luge ukrudt i regnvejr for solen og varmen er også savnet her.

Men som min mormor sagde: Ukrudt skal tages mens det er småt. Hvor har hun dog ret.

På alle de triste grå- & regnfulde ukrudtsbekæmpende dage har jeg trøstet mig med, ikke at være lavet af sukker :-)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 13. juli 2017 kl. 23.02

Ukrudt er ikke det værste, man har.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 13. juli 2017 kl. 23.05

Den formerer sig uhæmmet, invaderer alt, sætter tusindvis af frø, men hvor er den smuk. En fryd for høns, bier og mennesker. Her vises "hønseskoven" i hønsenes udegård.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. juli 2017 kl. 21.07

Ukrudt er sådan set bare planter, der står forkert!
Ikke ved det: Jeg er meget træt af mit brombærhelvede, og snerler mv i staudebedene er sikkert møgtrælse!

Men ukrudt: Pt har jeg en kæmpestor katost i min indkørsel, og den er i familie med stokroser, så- den står her altså. Smuk er den da!
Og der er et par cikorier på vej også.

Men her vrimler med bier, admidralsommerfugle og græsrandøjer (også sommerfugle), så derfor får krudtet fred, selvom jeg gerne ville have en nyttehave, der står snorlige (eller måske ikke! Så ville jeg jo have den allerede...)

Som nyt krudt har jeg dueurt (det plejer ellers at være dens nære slægtning gederams). Men haver ændrer sig (og vi fræsede noget sidste år). Og duftende kamille (har jeg faktisk ikke set før- nogensinde).

Mvh
Tine- men sneglejagten er gået ind. UFF!

Nyt svar til emnet »Ukrudt, ukrudt, ukrudt…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Ukrudt, ukrudt, ukrudt…«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider