Forum

Kommentarer til »Georginer fra frø«

På denne side finder du kommentarer til teksten Georginer fra frø. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 18. september 2014 kl. 19.05

Jeg såede sidste år 3 poser frø og fik nok over 200 planter ud af det, men jeg fik lidt for mange af de høje typer, der bliver langt over 1 meter i højden og de vælter, når det blæser og specielt når det regner i længere perioder.
I år har jeg købt 4 poser frø af andre blandede sorter, der ikke bliver nær så høje - og hvilket flor - belært af sidste års erfaringer er de sat langs indkørslen der er godt 100 meter hen til husmandsstedet, og hvilken forskellighed i både blomsterfarver og bladfarver og bladformer.
Det er en fornøjelse hver eneste dag og jo flere der plukkes, jo flere blomster kommer der.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 21. september 2014 kl. 17.09

For et par år siden såede jeg georginer og fik mange dejlige planter. Knoldene opbevares frostfrit i kælder.

I år har jeg sået énårige georginer. De danner ikke knolde og behandles som andre sommerblomster. De bliver ikke så høje, men det er bare fint, når de skal stå i kasser.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 21. september 2014 kl. 17.57

Hej Alice
Dine frøformerede georginer sætter knolde, som du kan tage ind, hvis nogle af dem er værd at bevare. Normalt bliver det hele fra en frøpakke forskelligt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 21. september 2014 kl. 22.02

Hej Boi

Tak, jeg vil kigge efter. Impecta solgte dem ellers som étårige, men hvis de kan overvintres, vil det være fint.

Nyt svar til emnet »Georginer fra frø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Georginer fra frø«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider