Forum

Kommentarer til »Får vi mere oversvømmelse, hvis birketræer fældes?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Får vi mere oversvømmelse, hvis birketræer fældes? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Rolapp, 6. oktober 2014 kl. 11.43

For mange år siden passede jeg bl.a. et større haveanlæg.
Der var her nogle bevoksningsskråninger, der faldt ned mod en græsplæne.

Hernede var der derfor en kraftig tendens til at overfladevandet blev liggende i længere tid efter et regnvejr.

Jeg kørte så et stort læs blade på, som jeg havde pulveriseret med min plæneklipper. Og forbavsende hurtigt herefter var der ikke længere overfladevand efter kraftige regnskyl.

Denne metode begyndte jeg herefter at bruge rundt omkring.
Og et af stederne var grundvandet i vinterperioden nærmest helt op til overfladen. Her kom jeg så store mængder organisk materiale på jord og græsplæne arealerne, som jeg havde pulveriseret med min plæneklipper. Og allerede efter et par år var vandstanden i vinterperioden næsten faldet en meter.

Moralen er derfor, at du selv i høj grad er herre over, hvor meget naturlig nedsivning du kan skabe dig på din grund.
Og hvis du så også kunne få din nabo til at gøre det samme, ja så er problemet sikkert løst.

Og det er regnormene der gør det "beskidte" arbejde.

Nyt svar til emnet »Får vi mere oversvømmelse, hvis birketræer fældes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Får vi mere oversvømmelse, hvis birketræer fældes?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider