Forum

Kommentarer til »Er det kartoffelskimmel på mine tomater?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det kartoffelskimmel på mine tomater? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Vorting, 14. august 2004 kl. 22.15

Tak for svaret.

De rent brune blade/områder breder sig ikke, så det er nok fysiske skader.

Jeg er glad for at det ikke er kartoffelskimmel. Det er sikkert rigtigt at der ikke er optimal næringsstof-tilførsel og vanding. Jeg er økolog og gøder med møg fra hønsene rørt op i en spand vand. Tildelt efter bedste skøn/fornemmelse.

Vanding sker med automatisk drypvanding. Planterne står direkte i drivhusjorden. Da jeg kom hjem fra ferien (14 dage med megen regn) var drivhusdøren ikke åben og klimaet i drivhuset var meget fugtigt. Vi åbnede straks døren, og med det gode vejr vi har haft de sidste 14 dage, er klimaet blevet meget bedre.

Tomatplanterne trives igen og giver masser af tomater, så det ender nok med at blive en fin høst.

Mvh Michael Vorting

Nyt svar til emnet »Er det kartoffelskimmel på mine tomater?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det kartoffelskimmel på mine tomater?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider