Forum

Kommentarer til »Hvad skyldes sorte pletter på en ligusterhæk?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad skyldes sorte pletter på en ligusterhæk? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 30. september 2004 kl. 21.59

Jeg har en del kunder som klager over at deres liguster går ud og nederst på planterne ved basis, lige over roden er der fyldt af meget små hvide prikker (svamp?), jeg ved ikke om det har nogen indflydelse på døden, men nu har jeg lige haft 3 kunder i rap med det problem...kender I til det?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Sørensen, 17. september 2006 kl. 11.00

Min ligusterhæk har også små skader på bladene. De består af ca. 2 mm mørke ringe med et lille huld gennem bladet i midten. Hele hækken, som er 30 år gammel og ellers meget flot, er angrebet. Vi frygter nu at den skal gå ud. Kan vi renovere den ved nedskæring?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob M, 5. maj 2007 kl. 15.54

De sorte pletter har jeg hørt skulle være en liguster sygedom, som kun er i bladene. næste år vil den være grøn og fin på ny. så se lige tiden an inden du begynder at klippe din hæk ned.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 8. maj 2007 kl. 20.10

Jo, det er blot en bladpletsvamp. Kan variere fra år til år i styrke og angreb, er uden betydning. Jo hækken kan altid klippes helt ned og fornyes...!

Nyt svar til emnet »Hvad skyldes sorte pletter på en ligusterhæk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad skyldes sorte pletter på en ligusterhæk?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider