Forum

Kommentarer til »Hvilken sort er de snackpeber, der sælges i FDB?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilken sort er de snackpeber, der sælges i FDB? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 21. oktober 2004 kl. 22.49

Jeg kender to sorter, der minder meget om "snack-peber". Det er Corno di Toro og Ramiro. Se evt. billeder af dem her: www.gourmethaven.dk/groensager/capsicum/index.php?id=18 og www.gourmethaven.dk/groensager/capsicum/index.php?id=21.

Der findes også en sort, der hedder Marconi Rosso, som er lidt hen i den retning, men jeg kan ikke huske, hvordan den smager.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 21. december 2004 kl. 19.33

I søgen efter noget helt andet, faldt jeg over disse oplysninger, som måske kan have interesse:

I uge 49 havde Coop i sin frugt og grønt abonnementskasse 2 stk. snackpeber af sorten Ramiro, dyrket i Israel, så muligvis er der tale om denne sort.

Ramiro har et meget højt naturligt sukkerindhold, og skal endvidere være rig på vitamin C og E.

Det mundrette sortsnavn kunne godt forlede én til at tro, at den kommer fra Spanien, da Ramiro er et ret almindeligt spansk navn. Ramiro er udviklet af firmaet Seminis, der har hovedsæde i Californien, USA. Sorten er patenteret, og avlere i forskellige lande har opnået eneret på at dyrke den i deres land. Egentlig underligt, at man kan patentere en plante, men det kan man altså.

Om patentet så automatisk gør én til forbryder, hvis man tager frø af en Ramiro og dyrker til egen brug, er jeg ikke istand til at afgøre, men i givet fald er jeg skyldig. Den smagte nu ellers meget godt ;-)

Jeg har ikke kunnet finde ud af, hvorvidt Ramiro er en F:1 hybrid, men den har samme karakteristika nu i tredie generation, så den er tilsyneladende frøægte.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 16. februar 2006 kl. 13.54

En anden mulighed er den italienske sort:

Peperone corno rosso

Frø forhandles hos:

gourmetgarage.dk

gourmetgarage.dk/product.asp?product=68&sub=81&page=1

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Astrid Vestergaard, 24. februar 2006 kl. 17.14

Jeg har prøvet at dyrke snackpeber af frø taget af frugt som var købt i Brugsen. det var fristende store lange og søde frugter jeg såede, og udplantede dem i en plantesæk i vinterhaven.

resultatet var jammerligt tre frugter per plante store var de men kan det være, at de ikke var frøægte? Hvad har jeg gjort forkert år 05? alt andet som jeg dyrker inde giver mere end vi kan spise. Nu forsøger jeg at dyrke sweet bana i år kan det være, at peberplanter ikke kan lide plantesæk-jord.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter, 24. februar 2006 kl. 19.54

Hej Astrid jeg har nu i 2år dyrket snackpeber? (hvis det er deres navn) i mit drivhus og med et fint udbytte. Jeg begynder med at så i min vindueskarm. nu i slutningen af februra og planter så ud i drivhuset når frosten er væk jeg køber de største peber jeg kan finde hos indvandre grøntbutikken og tar frø derfra. Jorden i drivhuset er bare en blandning af den jord der er og blandet op med noget kompost eller noget plantemuld som jeg køber. Når de første blomster viser sig nipper jeg dem af Så planten da vil sætte flere fruktblomster held og lykke

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Astrid Vestergaard, 3. marts 2006 kl. 11.20

Sidste år købte jeg en potteplante navnet er
Tibouchina, nu er tiden inde at omplante den, men jeg ved ikke hvilken jord denne blomst kræver.

Nyt svar til emnet »Hvilken sort er de snackpeber, der sælges i FDB?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilken sort er de snackpeber, der sælges i FDB?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider