Forum

Kommentarer til »Kan jeg bruge mine egne skalotteløg som sætteløg?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg bruge mine egne skalotteløg som sætteløg? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie Poulsen, 21. oktober 2002 kl. 14.54

Lad for himlens skyld være med at sætte. Så! Der er en verden til forskel på de såede og de satte. Såede skalotter giver et stort løg fra hvert frø. Meget lettere at bruge end et sammenvokset bundt med brune skaller mellem småløgene. Så i pottemuld – ikke så- og priklejord – i slutningen af februar eller marts i en urtepotte i vindueskarmen. Plant ud i april med 15 cm's afstand, og glæd dig over, at ingen af løgene går i frø. Jeg plejer at lægge fiberdug over den første måned, så bliver overgangen fra inde til ude ikke så stor. Jeg plejer også at bruge mit uopvarmede drivhus som mellemstation.

Nyt svar til emnet »Kan jeg bruge mine egne skalotteløg som sætteløg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg bruge mine egne skalotteløg som sætteløg?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider