Forum

Kommentarer til »Overlever vores bøgehæk?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Overlever vores bøgehæk? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frida Frank, 3. november 2002 kl. 19.37

Min 5 årige bøgehæk var i sin tid plantet af store og flotte planter. Nu skal den flyttes og erstatte den gamle legusterhæk.

Er dette risikabelt?

Kan dette foretages medio/ultimo november?

Skal/kan afstanden øges – pt. er der 4–5 planter pr. meter?

Skal den beskæres?

Er der andre forholdsregler jeg skal tage?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John R B, 11. november 2002 kl. 11.07

Hej Frida.

Måske ville det være en god ide, at rodstikke den i år og så flytte den til næste år! Du rodstikker ved, at tage en god skarp spade og stikke den skråt ind under hver enkelt plante hele vejen rund. Fatisk indtil den står frit i hullet!

Du har helt ret med tidspunktet for om plantningen. Hvis du vælger, at flytte planterne i år, så skal du beskære mindst lige så meget af toppen, gerne lidt mere, som du måtte have ødelagt af rodnettet!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John R B, 11. november 2002 kl. 11.10

Ps. Plantesfstanden er kun af betydning for hækens tæthed de første par år! Jeg vil foreslog dig, at plante 3stk. pr. løbende meter.

Nyt svar til emnet »Overlever vores bøgehæk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Overlever vores bøgehæk?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider