Forum

Kommentarer til »Grønsager og udbytte«

På denne side finder du kommentarer til teksten Grønsager og udbytte. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carl Vitus Holmquist Andersen, 26. september 2016 kl. 23.15

Skøn artikel! Den har jeg ledt længe efter. Har i artikler om hvor store arealer, arbejdstimer osv. det kræver at forsyne x antal mennesker med grøntsager? Hvor meget spiser jeg egentlig på et år, og hvor mange timer kræver vedligeholdelsen af en passende størrelse privat køkkenhave, til f.eks. 2 personer? :)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Højer, 9. november 2016 kl. 11.15

Bare til orientering. Hvis vi skulle holde afstanden på næsten 10 cm mellem hvert løg, fik vi ikke mange af dem i vores lille køkkenhave. Og da vi spiser løg næsten som kartofler, kunne de hurtigt få ben at gå på. Har ca. 5 cm. mellem hvert løg og de giver fremragende. Gødningen er kompost og hestemøg.
Venlig hilsen

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 9. november 2016 kl. 13.20

Det er meget spændende resultater.
Selv har jeg måttet opgive at måle høstresultaterne, bl.a. fordi høsten ikke ske i et hug.
Jeg kunne savne tallet for udbytte pr. m2, men det vil jeg så selv beregne. Det er jo nyttigt at vide, når man skal beslutte, hvor stort et areal, der skal være til hver afgrøde.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 10. november 2016 kl. 10.18

Det er rigtigt, at du godt kan dyrke løg tættere, end der er opgivet i skemaet.

Jeg har lavet skemaet, og det er blevet til ud fra mange andre skemaer over udbytter og til sidst tilrettet ud fra nogle praktiske havedyrkeres erfaringer med udbytte. Bl.a. har Peter Norris bidraget, han har skrevet sine høstudbytter op i ret mange år.

Der kan sikkert fås højere udbytter, men mange vil også opleve lavere udbytter. I sidste ende afhænger det jo også af, hvor god en havedyrker, man er, sommeren det pågældende år, sorter og andre forhold. Skemaet er et forsøg på at lave et skema over et gennemsnitligt udbytte.

Nyt svar til emnet »Grønsager og udbytte«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Grønsager og udbytte«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider