Forum

Kommentarer til »Kan vi høste frø af «Abernes skræk»?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan vi høste frø af »Abernes skræk«? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 10. februar 2005 kl. 18.50

-Det var dog trist at I vil fælde så fantastiskt et træ som er så svært at få til at lykkes i vore haver! Tænk jer om en ekstra gang! hilsen Annemette

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kaare Dalshof, 17. april 2005 kl. 12.06

Vi har i vores gårdhave en Abernes Skræk.

Den er plantet som et lille træ for ca.10 år siden og vokser ca 15cm om året og ser ud til at trives godt. Træet er nu godt 2 meter højt. Vi ser imidlertid at det ikke giver sideskud på grenene som blot vokser længere år for år. For 3år siden måtte jeg at pladsmæssige årsager klippe en gren af.Den har imidlertid nu givet 2 sideskid. Skal grenene beskæres for at give sideskud?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alis Skjødt Nielsen, 7. august 2006 kl. 0.49

Hej med jer
Her i foråret 2006 købte jeg et "Abernes skræk" og har endnu ikke besluttet hvor det skal plantes.

Årsagen til min tvivl er, at der er nogle der påstår at træet skal stå i læ for østenvinden.

Jeg mener godt at jeg kan plante træet på østsiden af huset, da det jo oftest blæser fra vest.

Hvad vil Havenyt-eksperterne råde mig til?

Min plan er at vinterbeskytte træet de første par år med en trækasse uden bund men med låg – vil det være ok?

På forhånd tak for svar/råd:)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mariann Smolinski, 24. august 2008 kl. 21.20

Jeg har netop foræret et abetræ til min søster og hun vil gerne vide, hvor meget skal dette lille 1 1/2 år gamle "baby"træ skal vandes i sin lille potte? Er der mon nogen der kan give et svar på det? :o)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Hultgreen, 14. november 2008 kl. 14.06

Vi har i vores have et ca. 9 meter eksemplar stående. Det står ikke i læ (har marker på 3 sider og kun lidt læ fra huset fra nord), og klarer sig meget fint.

Hvordan kan man se forskel på han og hun planter? Vores træ har en del kogler på størrelse med tennisbolde.

Nyt svar til emnet »Kan vi høste frø af »Abernes skræk«?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan vi høste frø af «Abernes skræk»?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider