Forum

Kommentarer til »Er nerie så giftig, at den skal fjernes fra fælles gård med småbørn?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er nerie så giftig, at den skal fjernes fra fælles gård med småbørn? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Grøn, 7. marts 2005 kl. 13.04

Vi har fået en hundehvalp, der også spiser planter. Vi har sat vore nerier ud i vinterhaven, men vil det simpelthen være smart at forære disse store smukke planter, som vi selv har "stjålet" i syden. De er i mange farver som ikke fåes herhjemme, men vi vægter dog vores hund højere, så kan den stå i haven med risiko for at blade flyver hen til den når de tørrer og falder af- eller skal de helt ud af huset og haven og foræres væk, så andre kan få glæde af den.

Med venlig hilsen
Karin Grøn

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Winge Jensen, 2. maj 2005 kl. 22.49

Det er da rigtigt at man generelt skal tænke over, hvilke planter man har i nærheden af børn, MEN hvis det omtalte barn er så lille, at det stadig putter alting i munden er det vel under opsyn hele tiden? Hvilke forældre kunne dog finde på at 1: lade deres 0–2 årige barn lege alene nede i gården? 2: Hvilke forældre lader deres lille barn samle ting op fra jorden, henhv. plukke af naboens planter og proppe disse ting i munden? Hvis jeg ejede en gammel nerie og i øvrigt havde boet på stedet FØR naboens småbørn kom til, ville jeg nok bede børnenes forældre SELV at drage omsorg for, at de lærer hvad der er rigtigt og forkert at putte i munden. OG for det gode naboskabs skyld ville jeg sætte et lille hegn om planten. Det vil også signalere til børnene, at her er en grænse. Vi skal være her allesammen, også jer der godt kan lide nerier.

Venlig hilsen
Nina

Nyt svar til emnet »Er nerie så giftig, at den skal fjernes fra fælles gård med småbørn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er nerie så giftig, at den skal fjernes fra fælles gård med småbørn?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider