Forum

Kommentarer til »Havens farligeste dyr«

På denne side finder du kommentarer til teksten Havens farligeste dyr. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wally Gruemmer Matsen, 10. juni 2017 kl. 15.37

Hvordan seer vinsneglens afkom ud...Er der nogen som hved det, så vil jeg gerne høre om det ...........

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wally Gruemmer Matsen, 10. juni 2017 kl. 15.39

Jeg syntes vinsneglen er flot,ikke et farlig dyr....

3 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. juni 2017 kl. 13.02

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fanny Møller, 11. juni 2017 kl. 13.14

Hej Det handler om flåter, ikke snegle.

God havedag
Fanny

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fanny Møller, 11. juni 2017 kl. 13.19

Hej Frank
Desværre er chancen ikke lille og jeg har selv været meget syg af en mere ukendt flåt overført sygdom. Der er meget få haver der ikke har flåter, jeg vil næsten gå så langt som til at sige at der ikke er en have uden. Der er vist meget få haver der har en hugorm, og selv hvis du har en er chancen for at blive bidt lille. Og du dør ikke af det, mens flåtens bid kan gøre dig både lam og uarbejdsdygtig. Der er det efter min mening bestemt - havens farlieste dyr.
( jeg har lige fjernet en her til morgen- igen)
god havedag
Fanny

6 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. juni 2017 kl. 14.10

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 11. juni 2017 kl. 21.05

Skovflåt. Tjah, jeg har haft en kat, der døde af Hæmobartonellose, som er en flåtbåren sygdom (bakterien hedder Hæmobartonella- og den angriber de røde blodlemger, og giver gulsort og i værste fald leversvigt. Min kat døde nu også af dyrlægens fejlbehandling, han gav ved en fejl katten smertestillende medicin fremfor det antibiotika, den skulle have haft. Rod i medicinskabet!)

Det var ikke rart!

Jeg kan ikke selv fjerne flåt fra mine katte, hvis de er store. De små går det bedre med- og de små nymfer, som de kan drysse af sig (så de går på mig!), ja, det går da.

Men jeg er også super hudfølsom, så den lidt underlige "snurrende" fornemmelse af flåternes bedøvelsesmiddel i deres spyt- mærker jeg meget hurtigt.

Men efter den fynske "rådyrsyge"- og vi er blevet bedre til at slå græs, så har vi usædvanligt få flåter.

Jeg vil mene snegle er farlige (Salmonella) og ekskremter fra dyr (også fra katte!), der kan smitte med Toxoplasmose ("haresyge").
Også er der jo også "kyssesyge" (Mononucleose), der smitter, hvis man drikker af samme krus/kysser. Den påvirker leveren- og er ret farlig, hvis den ikke opdages.

Mvh
Tine

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fanny Møller, 12. juni 2017 kl. 9.49

Ja der er meget derude vi skal passe på, men vi har jo overlevet længe! Grunden til at jeg er så obs på flåterne er at vi i danmark ikke ser serlig alvorligt på det- hvorimod vore vabolande som tyskland og sverige har beredskaber der går igang.

haresyge er vist kun rigtig farlig hvis du er gravid ikke ?

og sneglene dem ville vi vist alle gerne være foruden !

god havedag derude...

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 13. juni 2017 kl. 16.37

Flåtens bid er kun farlig hvis den har været på et rådyr før som har den farlige bakterie , så hvis man ikke bor i nærheden hvor rådyr færdes , så er risikoen mininal .

10 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 13. juni 2017 kl. 17.06

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 13. september 2017 kl. 14.40

Slettet af administrator 7. juli 2021 kl. 8.25.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. juni 2023 kl. 10.19

Jeg kan kun give Fanny Møller ret. ...... vi har ingen steder med højt græs, og selvom det er der flåter og tæger springer på os, kunne jeg alene af den grund ikke drømme om at få "vild" have.
Til trods for det manglende høje græs har jeg være belemret med to flåtbid i år. Så de er ikke kun i højt græs.
Jeg har fået respekt for det insekt. Ifører mig nu vinterens termoundertøj med lange ben og ærmer, trækker strømper over de lange underhylere og bruger gummistøvler selv i denne varme.
Nogle mennesker går fri for myggestik og flåtbid. Min mand er
heldig!
Hvad gør i for at undgå eller fjerne bæsterne? Jeg har købt alle mulige remedier, men må alligevel grave med en desinficeret nål.

Nyt svar til emnet »Havens farligeste dyr«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Havens farligeste dyr«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider