Forum

Kommentarer til »Hvilke planter kan rådyr ikke lide?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilke planter kan rådyr ikke lide? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Varle, 4. januar 2003 kl. 17.50

Vil man beskytte planter eller andet mod rådyr og andre dyr kan jeg henvise til et produkt der forhandles af firmaet Clean-Air ApS i København. Produktet der er godkendt er særdeles billigt og meget effektivt og har en holdbarhed på ca 6 måneder. Kan kun anbefale produktet der iøvrigt er uden kemiske forbindelser og ganske uskadelige og nemt at bruge. Jeg kan kontaktes på tlf. 4058 0758.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Larsen, 15. september 2003 kl. 13.34

Kan jeg have Hyperikon eller Potentilla i en have med rådyr?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Thomas, 29. juni 2004 kl. 3.05

Et godt middel mod rådyrs angreb på buske og træer er at pensle stammer/grene med hjortetakolie, som købes billigt i Matas. Brug endelig handsker, for det stinker men er ret effektivt. Man kan også hænge strimler af bomuldstof på stokke, stikke stokkene i jorden omkring planter og pensle bomuldstrimlerne med olien.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 5. maj 2006 kl. 14.41

Endnu et godt råd mod rådyr. Menneskehår.

Når du bliver klippet, så få det afklippede hår med hjem, kom det i net (dem fra løg, fugleboller ell.lign) og hæng dem op i de træer eller i nærheden af de planter du vil beskytte.

Det er lugten af menneske dyrene ikke kan lide.

Nyt svar til emnet »Hvilke planter kan rådyr ikke lide?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilke planter kan rådyr ikke lide?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider