Forum

Kommentarer til »Japansk blodgræs«

På denne side finder du kommentarer til teksten Japansk blodgræs. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 19. april 2005 kl. 23.06

Vi købte for et par år siden en japansk blodgræs på Overdam Planteskole efter at have set den i en privat have.

Overdam havde dengang ikke meget erfaring med arten, men den har klaret sig udmærket trods konkurrence fra ukrudt og mangel på gødning. Den står i fuld sol under et æbletræ. Den vokser ret langsomt men stabilt og er så småt begyndt at brede sig. Kommer dog næppe til at dominere bedet foreløbig.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi H., 23. september 2007 kl. 18.04

Hej

Hvis der er nogen der ved hvornår man skal plante denne græs vil jeg være taknemmelig.

Hilsen
Heidi

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens, 23. september 2007 kl. 19.16

Sent forår er det bedste tidspunkt at etablere japansk blodgræs, så kan planten nå at lave et godt rodnet inden vinter. I modsætning til træer og buske er de svagtvoksende af græsserne vanskeligst at etablere om efteråret.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susana Nielsen, 18. november 2009 kl. 9.55

Da Plantorama i Århus her i efteråret solgte ud af stauder og buske en enkelt søndag, købte jeg en del japansk blodgræs. Så helt ualmindelig er den altså ikke.

Desuden har planteskolen Kun Stauder NV for Grenå på Djursland den også. (ikke helt sikker på navnet)

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 18. november 2009 kl. 10.03

Jeg har frø af den :O)

Hvis man sår den i foråret, og lader den stå beskyttet den første vinter, er min erfaring at den er nem nok at have med at gøre ;)

Hilsen'
Bjarne
www.barney.dk

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens T., 19. november 2009 kl. 16.56

Jeg har aldrig set frø på blodgræs, men hvis der kommer det, vil det være noget helt andet end den blodgræs, vi bruger som prydplante. Det er jo en helt speciel sort vi kalder japansk blodgræs, og sorten adskiller sig meget fra selve arten. Arten er bl.a. med kraftige udløbere og slet ikke anbefalelsesværdig til havebrug.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 20. november 2009 kl. 10.21

Japansk Blodgræs - Imperata Cylindrica

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens T., 20. november 2009 kl. 13.11

Flot billede, men det ser ikke ud til, at de har blomstret eller har frø. De ligner alle andre som breder sig ved svage udløbere.

Nyt svar til emnet »Japansk blodgræs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Japansk blodgræs«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider