Forum

Kommentarer til »Hasselurt – en elegant bunddækkeplante«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hasselurt – en elegant bunddækkeplante. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mai-Brit, 21. januar 2003 kl. 15.15

Jeg har dog erfaret, at ved udplantning, hvor man brækker "gamle" planter fra hinanden, kan saften godt give en form for allergi kløe og svie. Så brug evt handsker.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 23. januar 2003 kl. 18.25

Tak for erfaringen. Det har jeg har nu tilføjet i artiklen. I bogen "Hvilken plante hvor" af Jane Schul 1999 angives Aasarum også som allergen. Så det skulle være ''rettet''.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Holm, 24. februar 2006 kl. 19.41

Den iberiske skovsnegl er desværre helt vild med at spise bladene – så meget for bunddækket...

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Vestergaard, 20. november 2006 kl. 23.07

Har masser af både hasselurt og snegle. Det ser ikke ud til at være et problem. Tror du ikke at det er noget andet der æder din hasselurt?

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 6. januar 2007 kl. 11.21

Det er i øvrigt rigtigt pænt med en masse vintergækker i hasselurten. De kan nå at komme op og blomstre inden der bliver for meget skygge, og hasselurten dækker hurtigt de visne blade

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Ole Skårland, 5. august 2007 kl. 0.29

Jeg har ikke snegler men bladene spises. Kjøpte nye planter for en uke siden og nå er 30% av bladverket spist. Hvem er det mon tro?

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Uffe Pedersen, 6. oktober 2008 kl. 22.03

Kan man med held plante hasselurt i surbund?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingelise Kuhnell, 10. marts 2009 kl. 15.41

Jeg har haft det flotteste bundække i hele haven med hasselurt. De sidste tre år er alt dødt, det ligner et svampe angreb. Når jeg river gamle blade sammen, følger der hele planter med. Det ser ud som de er rådnet ved jord overfladen. Hvad i alverden er der galt?

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette G., 4. oktober 2011 kl. 22.58

Er der nogen der kan hjælpe: Er Hasselurt en surbundsplante? i artiklen står der at hassleurten kan stå i :forgrund i surbundsbedet"....men i artiklen står der også at planten gerne står i jord der :" er lidt humusrig og kalkholdig"
jeg mener at planten er en surbundsplante...men den vil da ikke kune lide kalk...?? eller hvordan skal jeg forstå det.
I hvertflad ville jeg meget gerne have nogle råd til hvad jeg kan gøre for at sætte gang i væksten .
PFH
tak

Nyt svar til emnet »Hasselurt – en elegant bunddækkeplante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hasselurt – en elegant bunddækkeplante«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider