Forum

Kommentarer til »Gyldenlak«

På denne side finder du kommentarer til teksten Gyldenlak. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Engling, 10. maj 2005 kl. 13.25

Hvor kan købes frø til den gyldenlak, som hedder "Ruby Gem"? Den har en smuk kold rød farve og står i "Monets have".

Med venlig hilsen

Marie Engling

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonna Larsen, 14. maj 2005 kl. 17.21

Jeg er en nybegynder har sået i
drivhuset hvornår er det bedst at
plante ud er det bedre at potte
om før de sættes ud

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 17. maj 2005 kl. 13.38

Gyldenlak er en robust plante, så når den har nået en vis størrelse med 5–7 blivende blade pr. plante, kan den sagtens plante direkte ud.

Men er det småplanter, som står tæt og behøver prikling, er du selvfølgelig nødt til at lave en mellemplantning enten i potter eller kasser.

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margrethe Juul, 13. juni 2005 kl. 20.20

Siden planten nu bliver så styg at se på ad åre, kan man så ikke – som med lavendel – skære dem ned?

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 20. januar 2006 kl. 0.03

Hjælp, jeg såede gyldenlakker i sommer og priklede store flotte planter ud i efteråret. Nu har jeg lige konstateret, at rådyrene (eller harer) har ædt dem ned til roden, er der en chance for, at de alligevel kan skyde til foråret?

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Güllich-Nørby, 5. april 2006 kl. 20.03

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else, 13. august 2008 kl. 21.40

Nu har jeg sat de små planter udenfor i læ af drivhus og stakit – har dog stadig 2 stk i drivhus som jeg har tænkt skulle trives der...håber det lykkes – har ik prøvet før at så gyldenlak – glæder mig til forår og ser hvad der sker...

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér