Forum

Kommentarer til »Hvilke blomster kan gro under et stort bøgetræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilke blomster kan gro under et stort bøgetræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Erik Pedersen, 18. maj 2005 kl. 11.11

Der findes en Storkenæb, som hedder Geranium macrorrhizum, som har ord for at kunne klare sig under tungt skyggende træer. Men jeg har ikke konkrete erfaringer med den under træer, og Bøg er en heftig udfordring i denne sammenhæng – det kunne blot være et forsøg. Man kan selvfølgelig også prøve sådan noget som Krokus i Efeu el.lign. Med mindre man ikke vil have Efeu op ad bøgestammen...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 16. juli 2005 kl. 8.59

Hej Henrik

Jeg kan godt se det billede du gerne vil skabe under bøgetræet :-) Ren idyl.

Jeg kender jo ikke forholdene hos dig, men
måske kan du bruge dette alternativ:
Anlæg en terrasse under bøgen. Du får den bedste skygge på de rigtig varme dage og anlæg så dit bed udenfor terrassen, altså ude i solen. På den måde kan du udnytte bøgens skygge til fordel for dig selv og samtidig få dit blomsterbed (næsten) under bøgen.

med venlig hilsen Winnie

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Steenstrup, 17. juli 2006 kl. 16.22

Jeg har et stort gammelt bøgetræ i min have og jeg har anlagt et løgbed udenom træet. Inderst er der krokus, så påskeliljer og hyacinther, tulipaner og yderst er der liljer. Da træet ikke har blade når krokus skyder frem klarer de sig fint og de dækker for hinandens visne blade da de forskellige cirkler kommer efter hinanden. Når træet har fuld bladpragt er der kun en krans yderst tilbage af liljer.

Med venlig hilsen
Gitte Steenstrup

Nyt svar til emnet »Hvilke blomster kan gro under et stort bøgetræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilke blomster kan gro under et stort bøgetræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider