Forum

Kommentarer til »Hvor lang levetid har en tomatplante?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor lang levetid har en tomatplante? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 18. maj 2005 kl. 23.45

Peberplanter er i hvert fald flerårige, men det er ikke så nemt at overvintre dem. Jeg har med succes overvintret 2 peberplanter, mens en måtte aflives pga. sygdom. Fra marts af begyndte de overvintrede planter at vokse igen – i et afsindigt tempo.

Jeg vil prøve at overvintre tomatplanter i år, men har ikke store forhåbninger, da mine erfaringer siger mig, at de er noget mere lyskrævende end peber.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane Baun, 16. august 2008 kl. 16.19

Jeg købte i sommeren 2007 en alm. tomatplante,
havde den stående lyst hele vinteren, den skød som betalt, i det varme forår satte jeg den tilbage på terrassen i fuld sol, og den har fået de dejligste tomater, så jeg vil forsøge om den også går en gang til.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik, 29. oktober 2008 kl. 23.06

Hej Jane

Jeg har en tomatplante der så i fuldflor lige nu den har tomater og en masse blomster. nu sætter jeg den inde om natten og når der er frost. Det er lidt vildt vi er i slutningen af oktober

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane Baun, 29. oktober 2008 kl. 23.50

Nå okay, træerne vokser jo ikke ind i himlen, min tomatplante, var altså 2-årig, nu har jeg taget den ind efter en beskæring, men nu ser den ret død ud. Så den gik altså ikke med en 3. sæson.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 31. oktober 2008 kl. 12.29

Gartnerne dyrker tomater fra februar (såning) og til ca oktober–november, hvor de så fjerne dem.Jeg vil gætte på at det ikke kan betale sig at dyrke dem i flere år,både med hensyn til sygdomme, der kan opformeres, men også at det bliver for dyrt i opvarmning og strøm.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane Baun, 31. oktober 2008 kl. 12.37

Kære Søren Duun
Tak for orientering. Ja det er klart det bliver dyrt, hvis tomatplanterne gror i drivhuse, men i mit tilfælde tog jeg blot min ene plante ind i min 20 grader varme stue om vinteren og stillede den ved det lyseste vindue. 'Det gjorde jeg også i plantens 1. leveår, og jeg høstede mange tomater den flg. sommer, men som sagt den gik ikke en gang til.

Nyt svar til emnet »Hvor lang levetid har en tomatplante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor lang levetid har en tomatplante?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider