Hvor lang levetid har en tomatplante?

Med venlig hilsen
Anette, maj 2003

Svar

De oprindelige vilde tomatplanter er flerårige i de sydamerikanske jungler. Men jeg har ikke kunnet indgrænse det nærmere, dvs. om tomatplanterne lever længe eller kun få år. Hos os er de normalt énårige, ligesom peberplanter. Men som peberplanter kan de nok overvintres under de rigtige forhold. Jeg ville dog tro, at det gav problemer med sygdom. Men måske kan man skære sin yndlingsplante stærkt tilbage, og prøve at opbevare roden?

Med venlig hilsen
Lila Towle
Formand for Frøsamlerne, Frøsamlerne

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Dyrkningskurser, smagninger m.m

Bjarne’s frø og planter

Funktionaliteten eminent.

Hobbydrivhuse.dk

Skabt til det danske vind og vejr

Solsikken

Alt til den økologiske have

Vansta Trädgård Scandinavia

REALISERE DIN DRIVHUS DRØM!

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Drivhuset > Hvor lang levetid har en tomatplante?