Forum

Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg melon?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan beskærer jeg melon? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonna Larsen, 21. maj 2005 kl. 16.45

Vi er nye drivhusejere
hvordan laver man bedst
afløb fra tagrenden til
en regnvandatønde
venligst
jørgen og jonna

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mathias Kristensen, 21. maj 2005 kl. 20.53

Man kan købe et færdigt sæt til ca. 135 kr i byggemarkeder, så har du den perfekte løsning på dit problem. Jeg har selv benyttet mig af en meget billigere metode. Jeg har fastgjort en lænke for enden af tagrenden, hvor vandet vil løbe ned af og lige ned i vandtønden uden megen spild.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Christoffersen, 16. maj 2007 kl. 19.38

Jeg har købt en melon, der blot hedder "Honning".

Hvordan skal den beskæres – er det en ny eller gammel sort?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 19. juni 2007 kl. 14.57

Hej alle.

Er der nogen der har erfaring om, hvor mange meloner en enkelt plante kan forsyne, hvis den bliver passet optimalt med gødning og vand?

Jeg har nu bestøvet 8–10 hunblomster, som har blomstret indenfor nogle få dage. Men er det for mange for een plante? Skal jeg reducere antallet, og i givet fald til hvor mange, så det ikke ender med kun blommestore frugter? Det er en netmelon.

Med venlig hilsen. Hans.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Qu, 19. juni 2007 kl. 22.50

Du skal vente og se hvor mange blomster der begynder at blive til små meloner, så skal du skære af et blad efter frugten og fjerne sideskud der kommer efterfølgende i det bladhjørne.Det kan du gøre ved de forreste 3–4 stykker der svulmer og så tage toppen af resten af planten. Den må ikke blive alt for lang.

Jeg har erfaret det er bedst lige at se tiden an til melonerne er ca. på størrelse med en lille cocktailtomat, – men der kan være forskel på sorternes evne til hvor meget frugt de kan bære.

Mvh Pia Qu

Nyt svar til emnet »Hvordan beskærer jeg melon?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg melon?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider