Forum

Kommentarer til »Hvordan skal jeg overvintre min engletrompet?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan skal jeg overvintre min engletrompet? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jannie Petersen, 9. juli 2019 kl. 17.40

Hejsa jeg har en Engletrompeter som blomster i november og december.. og nu er der bare en masse blade på hvad gør jeg forkert. nu står den i min udstue. og i vinteret stod den køligt

hilsen jannie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 10. juli 2019 kl. 7.52

Engletrompeter har behov for en pause mellem blomstringerne. I pausen skal den kun have vand en gang imellem og den vil gerne stå køligt (5-10 grader). Når væksten starter i det tidlige forår gives der mere vand og gødning. Min erfaring er, at de begynder at danne knopper når temperaturen ligger på 15-20 grader. De vil gerne ud i det fri når temperaturen tillader det i løbet af maj, men ikke så tidligt, at de får nattefrost.
Din engletrompet kan måske have det for godt og varmt til at den vil blomstre.
En anden årsag kan være beskæring. Engletrompeter gror kraftig og bliver hurtigt store planter. Jeg har haft god held med at beskære dem, når de kommer ind om efteråret eller kort tid efter. De nye skud der kommer efter beskæringen skal typisk være 6-8 måneder, før de begynder at blomstre.
Endelig er der forskel på, hvornår de enkelte sorter blomstrer i løbet af året. Der er kommet mange nye sorter de senere år, som jeg ikke kender.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 10. juli 2019 kl. 10.20

Da blomsterne kommer fra de såkaldte Y punkter , så skal man bevare dem når man beskærer dem , så blomster de fra april og fremefter , da planten er blevet skåret kraftigt ned så ligger de første blomster hen af jorden , de er meget lette at formere , bare stik en bladløs gren ned i jorden så vokser den videre.............

Nyt svar til emnet »Hvordan skal jeg overvintre min engletrompet?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan skal jeg overvintre min engletrompet?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider