Forum

Kommentarer til »Hvad gør vi med alle de aflivede snegle?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad gør vi med alle de aflivede snegle? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Bang, 13. juni 2005 kl. 17.02

I min have er der tvungen kompostordning med kommunen. Jeg putter de levende snegle i kompostbeholderen, hvor de formodentig mæsker sig med haveaffaldet indtil afhentning. Hullerne i beholderen er så små, at sneglene ikke kan kravle ud. Aflivningen bliver herefter overladt til kommunen

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Andersen, 9. oktober 2005 kl. 16.31

Vi har mange dræbersnegle på området hvor kompostbunken ligger. Derfor er mit spørgsmål om jeg kan bruge kompostjorden eller er der mange æg og hvad gør jeg evt. med kompostjorden for at kunne bruge den. kan jeg dække kompostjorden med en pressening så jordvarmen hurtig omsætter kompsten?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birte Buhl, 11. oktober 2005 kl. 11.04

At samle de levende snegle i kompostbunken synes jeg lyder som en dårlig ide. Selvom kommunen samler komposten og sandsynligvis får aflivet sneglene vil der være alt for stor rissiko for at nogle af sneglene overlever. Det giver dermed et stort spredningspotentiale for sneglene.

Om man kan bruge kompost med snegle/æg?

Jeg ville aldrig sprede det på områder, hvor man ikke i forvejen har sneglene. På områder, hvor man har sneglene ville jeg tjekke komposten grundigt for æg. De er lette at se og slå ihjel med kogende vand. Hvis jeg kan se snegle i komposten vil jeg klippe dem over og tilbage i komposten med dem.

Med hensyn til at dække med presenning. Lykkesdes det at lavet en rigtig varmekompostering, hvor temperaturen stiger til over 50 grader, har man et godt udgangspunkt. Jeg vil stadig tjekke grundigt for æg, da der altid vil kunne være områder yderst i komposkbunken, hvor temperaturen ikke har været så høj.

venlig hilsen Birte Buhl

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susan Soll, 28. maj 2006 kl. 9.38

Jeg gør det at jeg, efter at have samlet sneglene i en spand og overhældt dem med kogende vand, tømmer spanden gennem et dørslag – naturligvis udelukkende tilegnet dette formål – hvorefter de døde snegle nemt kan puttes i skraldespand/kompost etc.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lykke, 3. juni 2007 kl. 13.02

Jeg går rundt med en lille plastikpose (en frysepose), og tager sneglene op fra jorden med en saks, og klipper dem over i det jeg putter dem i posen. Når havevandringen er slut slår jeg en knude på posen og smider den i den udendørs skraldespand. Det er vel okay. Stort arbejde at grave huller hver aften også og koge vand og alt sådan noget.

Nyt svar til emnet »Hvad gør vi med alle de aflivede snegle?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad gør vi med alle de aflivede snegle?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider