Forum

Kommentarer til »Bambus som støjværn mod en motorvej?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Bambus som støjværn mod en motorvej? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. maj 2023 kl. 19.44

Vi bor op ad E 20. Der en stejl,skrænt i 20 m bredde, 4-5 mhøj. Der bllev for mere end 50 år siden ved vejens anlæg plantet diverse løvtræer på skråningen. De er nu mindst 10-12 m høje. Efter vejens færdiggørelse kunne vi tilkøbe 10 x35 m til vores matrikel. Her plantede vi selv seljerøn og birketræer, i bunden af disse hasselbuske. Derefter er der en sti, afgrænset med en hæk af fjeldribes. Efter denne hæk beplantning med Rhododendron. Derfor kan jeg trygt skrive at beplantning har en minimal effekt. For 3 år siden blev der sat et støjværn op langs motorvejen . Det tåbeligste sted, nemlig helt nede ved motorvejen. Vi aner ikke, hvad den skal gøre godt for, den er nærmest en lydkaster, afhængig af vindretningen. Det samme med vindretningen vil i også komme ud for, så beplantning hjælper ikke.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. maj 2023 kl. 19.46

Jegbtror stvdet kan misforstås. Stående på vores grænse er der 20 m skråning ned til motorvejen. Forskellen fra vores grund ned til motorvejen er omkring 5 m.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. maj 2023 kl. 19.49

Og så er jeg bare træt af at min Ipad gør sig selvstændig. Teksten starter med: jeg tror at det kan misforstås.
Sorry, Ingeborg

Nyt svar til emnet »Bambus som støjværn mod en motorvej?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Bambus som støjværn mod en motorvej?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider