Forum

Kommentarer til »Fem urter der hjælper på stress«

På denne side finder du kommentarer til teksten Fem urter der hjælper på stress. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 2. april 2024 kl. 17.34

Hmm, jeg undrer mig over én af to ting her
Enten: Hvorfor er det anbragt under april.
Eller hvorfor er det allesammen urter, der endnu ikke er fremme i april.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 6. april 2024 kl. 20.55

Hej Charlotte

Det har du ret i.
Jeg blev i øvrigt straks irritereret over sproget i artiklen og kom til at savne Karna Maj og Camilla Plum, hvis sprog altid har været en stor fornøjelse at læse og indholdet brugbart og/eller nyt.

Venlig hilsen
Marie Louise

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. april 2024 kl. 21.34

Hej Charlotte.

Er det ikke som tørrede urter de skal indtages ?Jeg læser det som at man skal lave the af dem. Hun har i iøvrigt glemt en anden og vigtig urt nemlig Rosenrod, som er blevet meget populær. Denne skulle eftersigende være blevet meget anvendt mod stress og depression og dels som et elskovsmiddel. Planten kan man selv dyrke bl.a i en urtepotte.
Hun nævner også Perikon og denne skal man være varsom med, især hvis man indtager antidepressiv medicin i forvejen, da den kan forstærke virkningen af visse medikamenter. Desuden kan man få solskader i huden ved indtagelse af den . Perikon var tidligere meget populær i bl.a Tyskland.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 7. april 2024 kl. 20.36

Hej Søren,
Jo man skal bruge de tørrede urter til te, men de gror jo netop IKKE i min have på denne årstid, så jeg kan ikke tørre den heller. Hvis nu kapitlet for april havde handlet om hvilke planter, man skulle plante nu, for at have nogle at tørre til te senere på året, kunne jeg til dels have set ideen.

For øvrigt vil jeg give Marie Louise ret i hendes kritik af sproget i denne bog. Der er en overflod af fejl, usammenhængende søætninger og genenrelt dårligt sprogbrug bare i denne lille bid.

Så hverken sprogligt eller indholdsmæssigt får bogen min anbefaling.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. april 2024 kl. 20.53

Hej Charlotte.

Jeg må tilstå at jeg ikke kender bogen eller forfatteren, men jeg syntes at bøger, der omhandler urter og deres anvendelser er lidt poppet. Jeg har selv nogle gamle bøger om emnet og det virker som om at man har plagieret teksten fra disse gamle bøger og erstattet dem med nye billeder i de nye bøger og som er kommet på bog markedet de sidste par år. Men dette gælder vel også andre bøger,, som omhandler havedyrkning generelt det er efterhånden begrænset hvad man kan tilføje til emnet, uden at det har været skrevet før...

Nyt svar til emnet »Fem urter der hjælper på stress«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Fem urter der hjælper på stress«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider