Forum

Kommentarer til »Hvornår skal jeg vertikalskære græsplænen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvornår skal jeg vertikalskære græsplænen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sidse Dahlin, 10. august 2005 kl. 0.54

Hm. Jeg havde ellers tænkt at forsøge mig med vertikalskæringen sen august/september i år for at skåne alle mine mange erantis, skilla, vintergæk og krokus. De er ikke visnet ned i april, og jeg vil ikke udsulte dem. Er der nogen, som har erfaring med at henlægge plæneforyngelsen til efteråret (dog uden den megen gødning), for at skåne plænens mangle forårsløg?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Tarp, 27. februar 2006 kl. 19.09

Ideen med at vertikalskære i efteråret, har jeg gode erfaringer med. Jeg oplever at der ikke er nær så meget mos i foråret. Det kunne betyde, at der ikke er så meget grobund for mos i vinterhalvåret, når plænen bliver luftet og revet i efteråret.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Gardenhoff., 16. maj 2006 kl. 16.22

Hej Sidse.Jeg har lige fået vertikalskåren græsplænen,det gav 18 sække mos,herefter skal den skæres ca. 1 gang årligt,have en god plænegødning ca. 3 gange årligt,og dolomit-kalk ca. 50 kg. i efteråret så skulle den klare sig flot igen. Jeg var ligeledes nødsaget til at efterså en større del,det er nu 14 dage siden,ig den kommer allerede fint.Jeg kunne ikke overse vertikalskæringen (/doven) så jeg fik en haveservice til det,det tog kun 40 minutter,en mand med maskineriet+2 der rev mosset sammen,alt til en billig pris (350 kr).Bare gå til den det er bare dejligt bagefter.Hilsen Preben i Esbjerg.

Nyt svar til emnet »Hvornår skal jeg vertikalskære græsplænen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvornår skal jeg vertikalskære græsplænen?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider